elektrische tandenborstel

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Schaapje05, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Tanden poetsen is nooit geweldig gegaan, wat wil zeggen dat het me nooit echt lukt om in elk hoekje en gaatje te komen van mond van dochterlief.

Maar vandaag vond ze onze elektrische tandenborstel zo interessant dat ze het ook wilde proberen. Ik heb haar eerst laten voelen op haar hand en toen heel kort tegen haar tandjes aan. Had verwacht dat ze zou gillen en er niets meer van zou willen weten maar ze vond het toch wel leuk. Wel moest ze regelmatig ook even op haar handje voelen.

Zit er nu over te denken om toch elektrische tandenborstel te kopen voor haar omdat ik echt denk dat ik daarmee een stuk effectiever kan poetsen.
    Ik zie nu best af en toe al plak zitten op haar tandjes vooral achterkant voortanden onderin wat ik bijna niet weg krijg met handtandenborstel.

Maar zie dat die elektrische tandenborstels van Oral B met mickey mouse/prinsessen/cars etc. pas zijn vanaf 3 jaar. Zou het veel uitmaken om er nu al mee te beginnen? (ze is 2,5 in nov. wordt ze 3) Overal staat bij dat ze net zo zacht zijn als gewone handtandenborstels.

Zag ook een andere die me nog meer aansprak vanwege functies maar die was pas vanaf 4 dus scheelt wel echt teveel.

Wat denken jullie, kan het kwaad als ik nu al begin met elektrisch poetsen?

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter is 2.5 en ik heb nu ook een elektrische tandenborstel gekocht. Tandenpoetsen was een grote ramp en ik had het idee dat we haar tanden daardoor niet goed genoeg konden poetsen.

Ik heb de tandenborstel nu een paar weekjes en heb nog geen moment spijt gehad, wat een verademing!

Ik heb de elektrische tandenborstel van het kruidvat (12.95). De tandarts van een vriendin van me gaf aan dat die heel goed is.

3. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Gewoon doen, dat halve jaartje zal ook wel niet uitmaken;)

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik gebruik ook al een elektrische tandenborstel vanaf dat ze twee is. Ik weet niet waarom er op staat vanaf 3 jaar maar ik snap die leeftijdsaanduidingen op speelgoed ook al nooit. Dus ik let eigenlijk nooit op leeftijdsaanduidingen.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij poetsen vanaf 2 jaar elektrisch, hand tandenborstel was een drama

6. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Heel erg bedankt voor jullie reacties, zo maar op pad voor tandenborstel!

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    hahahah ik dacht inderdaad ook dat je hem niet mocht geven ivm kleine delen net als op speelgoed enzo.. mijn zoon heeft hem ook al vanaf 2 jaar..

Ik zou inderdaad wel een goede kopen.. Mijn zoon heeft er een bij zijn oma maar dat was er een die je bij het AD kreeg maar die poept veel zachter zeg maar als de gene die ik hem..

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn tandarts adviseerd om electrisch te poesten voor het 3e jaar. Een kindertandenborstel roteerd misschien iets langzamer maar ook dat maakt volgens mijn tandarts niets uit.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik gebruik bij mijn dochter gewoon de Sonicare.

10. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Heb er vanmiddag een gekocht!
    Wel vreemd dat er op de site van Oral-B staat dat het vanaf 3 jaar is, op de opzetborsteltjes die ik heb gekocht staat ook 3 jaar maar op de tandenborstel zelf stond 5 jaar op de verpakking en in de gebruiksaanwijzing staat niet onder de 3 jaar. Beetje vreemd...
    Maar goed gewoon gekocht en vanavond dochterlief er zelf mee laten klooien, wat vond ze het geweldig!!
    Na 10 minuten toch maar aangegeven dat ze moest stoppen en morgen weer mag poetsen maar dat werd me niet in dank afgenomen. Huilen!!! Ze wilde zo graag nog even meer poetsen...

11. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Onze dochter ging er met onze electrische tandenborstel vandoor al voor ze 1 was. Ik heb vlak na haar eerste verjaardag een eigen electrische tandenborstel gekocht en ze vind t harstikke leuk. Mss staan die leeftijden erop vanwege inslikabare/afbreekbare/verwijderbare onderdelen geen idee!

Enige advies wat ik wel gevonden heb is wissel af en toe af met een gewone tandenborstel voor als ze eens weg gaan zonder hun electrische tandenborstel. Maar zie daar zelf nog niet echt het nut van in. Over het algemeen is electrisch poetsen gewoon beter ;)

ONze dochter geeft hem ook niet graag af en als ze hem ziet roept ze al 'poetsen poetsen' en dan gaat ze ook nog even extra poetsen hahaah

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter had eerst een electrische tandenborstel van quigg (aldi) die roteerde heel zacht. Nu heeft ze die van oral-b, maar die vind ze erg hard gaan. Ze moet er echt aan wennen.

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe wil het ook nog niet, het gaat haar veels te snel in dat kleine mondje van haar hahaha

Deel Deze Pagina