Is het pluizig, soort watje? Dan zal het een spinnennest zijn. Maar zoals ik het zie lijkt het ook op een beginnend wespennest. Zoals hieronder.
he bah waarom lees ik dit ook *overal jeuk* trouwens geen idee wat het is maar ik zou het per direct weghalen en in de fik steken
Zijn inderdaad beginnende wespennesten... Toen ik deze woning kwam hingen er een paar op de vliering onder een balk. Paar kleine en wat grotere. Veel dooie wespen eronder. Pas nog eentje weg gehaald. Paar jaar terug wilde ik net bij mn ouders de tuin instappen totdat ik gezoem hoorde.. Hele zwerm wespen die een plekkie aan het zoeken waren Imker ,aten komen en die vond zo'n nest als op de foto onder een vogelhuisje. Paar van een cm en een hele grote. Dus gauw weg doen. Liefst verbranden...
Als het van spinnen is, is het pluizig, is het papiermache achtig, dan zijn het wespen.. Dit lijkt meer op wespen hoor.. Ik heb onder mn zonnescherm iedere keer spinnentroep, maar dat is meer wit/creme van kleur Edit; foto toegevoegd, van leeg spinnennest onder mn vieze zonnescherm Zo zie je het verschil duidelijk. Ik zeg dus 99% wespen bij jou.. jakkie
Hmm weet je zeker dat het geen bijen waren? Wamt imkers hebben niet zo veel met wespen doorgaans... En een nieuw wespennest begint uit 1 koninginnenest, niet met een hele zwerm
Nee, het waren wespen. Imker was inderdaad een bijenman maar de enige in de buurt die het met zo'n pak aandurfde om de tuin in te gaan.. Hoe het met het nest en koningin zat weet ik niet precies meer. Het kon zijn dat ze er al een tijdje onopgemerkt zaten (ouders op vakantie), en eruit gekomen zijn omdat ze gestoord zijn door iets. Ze waren iig flink van de rel.
Hè dit is de eerste foto waar er meerdere op staan Denk idd een wespennest. Had het ook op mijn FB gezet, had mijn moeder met een colega gekeken en die wou ze wel hebben?!? Geen idee wat ze er mee gaat doen maar ik haal ze er vanavond af en dan mag ze ze hebben... Graag zelfs! Ik weet idd dat spinnennesten er zo uitzien.... Die zitten er ook in. Parasol staat achter in de tuin en gaat zelden open
Gezellig Wespen zijn 1 van de weinige dieren die ik wel echt eng vind Hier ging vandeweek de buurman wespen uitroken ofzo.. Het stonk in ieder geval verschrikkelijk. Had ie de naaste buren wel gewaarschuwd maar was ons (de achterburen) "vergeten". (Zal me wellicht niet hebben gezien.. Ik zat stilletjes te zitten met een boekje) Toch niet prettig....
Ik denk ook spinnennest, brrrr Ik heb zo een keertje mijn hangmat gepakt uit de schuur. Dat vond ik al heel stoer van mezelf want dat is echt een spinnenwoning die schuur. Ik rol hem uit, nou echt, het leek wel een horrorfilm. Er kwamen echt duizenden kleine spinnen uit, en rennen dat die *%&^beesten doen. Ik heb die mat meteen de schuur weer ingegooid en ben naar binnen gerend, brrrrrr Later heb ik mijn man erop af gestuurd en die vond het zelfs vies haha terwijl hij niet bang is voor spinnen enzo.
Lijkt meer op een wespennest, zou dit maar heel snel weghalen, een wespenplaag is erg vervelend. Galwespen zijn het niet, want dat lijken op kleine appeltjes en bevinden zich onder eikenbladeren.
Geniaaaaal!!! Maarre, je krijgt wel een trofee wegens uitzonderlijke bikkel - want ik had hem zó niet open gemaakt