Na hoeveel jaar relatie een kind?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Stephanie20, Jul 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Na hoeveel jaar relatie een kind

1. 0<2 jaar

2. tussen de 2 en de 5 jaar

3. na 5 jaar

4. nog later

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ikzelf ben nu al meer dan drie jaar samen met mijn vriend, we studeren nog beiden. Volgend jaar is mijn vriend afgestudeerd, ikzelf moet nog twee jaar doen. Toch kriebelt het al om aan kinderen te beginnen, nuja mijn verstand zegt natuurlijk dat het nog te vroeg is, beter alles in orde hebben voor er een kindje komt. Maar mijn gevoelens zeggen NU NU... gelukkig is mijn vriend er om mij met mijn beide voeten op de grond te houden.

Na hoeveel jaar relatie hebben jullie beslist om aan kinderen te beginnen?
    Wij zelf hebben gezegt dat we vanaf we beiden gestopt zijn met studeren dat we er dan al aan zullen beginnen...Dan zijn we al 5 jaar ver.
    Ik ben benieuwd naar jullie!

2. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Wij zijn nu 7 jaar samen, maar 2,5 jaar getrouwd.

Ik vind het wel een mooie tijd nu. Maar iedereen moet het zelf beslissen. Sommigen zijn er gelijk al aan toe, anderen pas na 10 jaar.

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Wij zijn na 5 jaar samen aan het klussen begonnen :D .

4. Mariska121

Mariska121 Actief lid

Jul 2, 2007
    415
    0
    0
    Mijn vriend en ik zijn nu 2,5 jaar samen. Volgend jaar willen we kijken of we zwanger kunnen worden.

Maris

5. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Wij zijn anderhalf jaar samen en ook anderhalf jaar aan de klus voor een beebje...

6. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn 3 jaar samen en nu bezig aan de 1e ronde.
    Het ligt natuurlijk aan verschillende factoren hoe snel je eraan begint.

7. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Wij zijn nu net een jaar samen en al 3 maanden aan het proberen. Heeft bij ons ook met de leeftijd te maken. En we hebben elkaar pas op later leeftijd leren kennen. Ik word over een paar maandjes 34.

8. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    en dat was twee keer. sorry

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    wij zijn nu bijna 2 jaar samen, en het voelt ontzettend goed en we zijn er allebei klaar voor.
    sommigen zullen ons misschien voor gek verklaren maar daar storen we ons niet aan :D

10. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Wij zijn al 8 jaar bij elkaar, en net een jaar getrouwd.
    Wij hebben vorig jaar de pil laten staan.
    En het resultaat zie je hieronder! :) :)

Liefs Britt :D

11. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Mijn man en ik zijn nu zo'n 1,5 maand getrouwd, en we zijn nu dik 5 jaar bij elkaar.
    We wilden eerst trouwen en financieel alles goed op orde hebben voordat we aan een kindje wilde beginnen.

12. Kejay

Kejay Niet meer actief

wij zijn nu 1,5 jaar bij elkaar.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    britt gefeliciteerd!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    wij waren 3,5 jaar samen toen ik stopte met de pil en als we 5,5 jaar samen zijn wordt ons meisje geboren en worden we een gezinnetje. we woonde toen pas 3 maanden samen toen we besloten te stoppen met de pil, als we eerder een huisje hadden gehad waren we waarschijnlijk nog eerder begonne.

15. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Wij zijn al 10 jaar bij elkaar. 9,5 toen we besloten ervoor te gaan. Na ongeveer 6 a 7 jaar kwam het gevoel dat we "ooit" een gezinnetje wilden stichten. We zijn niet echt hardlopers dus ;)

16. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    We kennen elkaar zo'n 7 jaar, waarvan totaal zo'n 3,5 jaar samen :) We woonden een half jaar samen, toen de pil in het laadje mocht blijven ;)

17. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    wij hebben elkaar in oktober 96 leren kennen,

vanaf december 96 besloten om samen te gaan schrijven...

in januari 97 5 aanbiedingen van woningen waarvan we er 1 hebben uigepikt....

in maart 97 besloten te stoppen met de pil waarvan na 2 mnd bleek dat het direct al raak was...2 jaar later zwanger van de 2e...

we zijn getrouwd toen we bijna 5 jaar samen waren (18 juni 2001) en inmiddels 6 jaar getrouwd en zwanger van de 3e....

ik ben er van overtuigd dat het totaal niet uitmaakt hoe lang je met elkaar omgaat voor je besluit een stapje verder te gaan, het voelt goed of het voelt niet goed, ik heb hiervoor ook meerdere serieuse relaties gehad, maar geen 1 waarbij ik dacht, ja met jou wil ik oud worden en vice versa....

dus volg gewoon je gevoel ondanks tegenstand van andere als men zegt jullie kennen elkaar nog maar zo kort...

hoe vaak ik het al niet heb zien gebeuren stellen die al jaren samen waren voor een kindje gingen of trouwen en 2 jaar later uit elkaar waren....

mijn ouders zijn toen ze bijna 35 jaar getrouwd waren (1 maand ervoor) uit elkaar gegaan.....en zo ken ik zoveel gevallen....volg je gevoel :)

18. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Kennen elkaar bijna 7 jaar. Wonen nu bijna 3 jaar samen.
    Mijn vriend is nog maar 3 jaar geleden afgestudeerd dus was voor ons de stap om kinderen te maken wat groter. Eerst financiele zekerheid!
    Ik wilde al eerder een kindje (toen we circa 3 jaar samen waren) maar mijn vriend zag het niet zitten.
    Eind vorig jaar besloten dat we er in april voor zouden gaan.
    End of story.... till so far :)

19. Tassie90

Tassie90 Actief lid

May 18, 2007
    109
    0
    0
    Office Manager
    7 jaar samen en nu bijna 3 jaar getroud.
    Ik = 25 jaar (bijna 26) en mijn man = 27 jaar
    Al een aantal jaar kinderwens bij beiden, maar ieder keer uitstellen!
    Maar april besloten om te gaan proberen. Er is toch nooit een goede tijd. Altijd wel een rede om te wachten, dan studeren, dan huis, dan verbouwing, dan baan, dan spaar.
    Maar niet alles verloop altijd volgend plan. Daarom had wij besloten gewoon te doen. Beide een goede baan, een leuke huisje en de rest komt wel goed!
    Na 2 maande was hhet raak! ;)
    Sjoe, een lang verhaal!

20. Mieke74

Mieke74 Actief lid

Jun 30, 2007
    298
    0
    0
    Wij zijn nu 4 jaar bij elkaar en wonen een jaar samen. Op ons 4 jarig jubileum hadden we besloten dat we "klaar" waren voor kinderen. Ik denk dat het heel erg van je leeftijd en situatie af hangt. Ik vindt het zelf prettig dat ons kindje in een redelijk gespreid bedje komt (huis een beetje op orde, vaste baan, enz). Bovendien heb ik heerlijk genoten van het leven zonder kinderen...kunnen gaan en staan waar je wilt. Je zit toch de rest van je leven aan je kinderen vast. Dat was voor mij een reden om eerst lekker te genieten van m'n "vrijheid"........maar nu mag er toch echt wel een kindje komen hoor! Ben er helemaal klaar voor! Hi hi.

Share This Page