Hallo, Ik heb laatst de pindasaus uit de boodschappen gemaakt, moest kokosmelk door en ik vond het echt niet lekker. Er moesten ook stukjes ui door en dat kreeg ik niet zo fijn gesneden dat het een echt gladde saus werd. Kan het ook door de blender? (Die ben ik aan het uit proberen nl ) Of voegt dat niks toe. Heeft er nog iemand een recept zonder kokosmelk?
Pindakaas, liefst van Calve want van heel veel merken komt er een vetlaag op de saus. Wat water erbij. Op een laag vuurtje zetten, absoluut niet laten koken! Klein beetje ketoembar, laos en djintan erbij. Flinke scheut ketjap manis erbij. Paar druppels citroensap erbij. Als het te dik is nog wat water toevoegen. Goed roeren en klaar!
Ik ben dol op die van wyko, zijn bruine ronde plastic dingen staat vaak bij de nasi en bami kruiden enzo. Heeeeerlijk. En verder 1 die mijn opa altijd maakt, zo goddelijk!!
Pindakaas, water, (bruine) suiker, sambal, knoflook en ketjap. Allemaal op gevoel, maar ik vind deze combi echt het lekkerst. Ui kan wel, maar in de blender gaat volgens mij niet werken. Je zou ook zo'n potje met van die gedroogde uitjes kunnen kopen om er later overheen te doen, makkelijk en heel lekker!
Bij mij bijna hetzelfde Uitje (uit de blender) beetje aanbakken, knoflook erbij, bruine basterdsuiker, theelepeltje sambal, beetje ketoembar, Laos, djintan, koenjit en scheutje ketjap manis. Daarna pindakaas en om het dunner te maken water. Mijn vader houdt niet van stukjes in de saus dus dan wil ik hem nog wel eens door de zeef heen gooien, moet je hem wel eerst heel dun maken. (Vind het zelf zonde, maar vind het met stukjes wel lekker extra smaak )
ik maak hem altijd zo: knoflook (liefst verse anders geperste knoflook uit een potje) aanfruiten, pindakaas toevoegen met een scheut melk en ketjap, klein beetje ketchup. Wil je een pittige pindasaus dan kun je bij de knoflook ook wat sambal toevoegen. Voor echte zoete pindasaus wat suiker toevoegen. Smakelijk!
Ik gebruik altijd dit recept Zelf satesaus maken? | BBQ recepten | Barbecue recepten , maar de kokosmelk heb ik niet, en ik heb het ook nog nooit gemist
Hier (in onze familie ) maken we hem zo: Pindakaas, melk, ketjap, bruine suiker, sambal, (Verhoudingen verschillen naar wat je lekker vind) Door elkaar mengen en verwarmen in een pannetje, hmmmm klaar Even de verdere reacties lezen voor eventuele inspiratie