Hoi allemaal Onze middelste zoon heeft nu voor de tweede avond rare rode vlekken. Hij gaat naar bed en dan is er nog niets aan de hand, als ik dan bij hem kom on hem te laten plassen om tien uur zit hij eronder... Het lijkt me geen allergie want het zijn geen galbulten maar echt vlekken.... Groetjes charlie
Heeft hij er jeuk aan en voelt het warm? Misschien netelroos? Maar als het alleen in bed is kan het dan niet van het beddengoed komen of de pyjama? Bedbeestjes of hoe die dingen ook heten?
We weten wat het is. Het is toch een allergische reactie op iets. We zijn vanmorgen bij de hap geweest hij zat helemaal onder de plekken en bulten!
Zoontje had het ook, netelroos. Hij heeft het 3 keer gehad hierna niet meer. Was een allergische reactie maar moeilijk te achterhalen waardoor. Sterkte!
Heeft de dokter ook gezegd wat het is? Het ziet er echt uit als netelroos. Heb het zelf ook, van warmte. Niet altijd maar in de zomer veel last van. Bijv als ik lang een zware tas vast houdt in mijn hand of om mijn pols dan krijg ik dat. Jeukt, brand, ziet rood en trekt weer weg na een tijdje. Soms lang soms kort. Ik heb het al zeker 12 jaar en gaat niet weg bij mij. Sommige hebben maar een paar keer uitslag. Is mee te leven maar als je zo onder zit ala je zoontje kan ik me goed voorstellen dat het heel vervelend is. Koelen met een washanfje helpt tegen de jeuk en branden. Trekt het ook sneller weg. Liefs
Kan ook een allergische reactie op een verkoudheid zijn. Heeft ons zoontje een keer gehad. Was net een koe, zoveel en groot waren de vlekken. Kregen een (anti)histamine drankje.
Dl heeft een tijdje terug ook helemaal onder zulke vlekken gezeten. Kinderarts heeft haar bekeken toen. Het was bij haar door een virus(was ook heel erg verkouden) met ontstekingsremmers waren de plekken binnen een dag helemaal weg