Baby wil overdag niet in eigen bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rataplan, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Mijn meisje is nu 9 weken. Ze slaapt 's nachts supergoed. Zo'n 9 uur aan 1 stuk en dan vervolgens weer 3 uur erachteraan. Dus van 21.30 tot 06.30 en daarna vaak nog tot uur of 10. Ze slaapt in een Puckababy. 'S avonds in slaap vallen is geen probleem. Leg haar na de fles wakker in bed en moet soms nog een keertje speentje geven maar that's it.

Maar nu komt het probleem. Overdag in eigen bed slapen doet ze gewoon niet. Ik heb al veel geprobeerd. Inbakeren, niet inbakeren, even laten huilen, terugkomen om speentje te geven en te troosten en dan weer weg (en dat voor 2 uur). Ik zie gewoon aan haar dat ze moe is en bij mij of bij mijn man kan ze overdag wel heerlijk slapen.

Mijn vraag....herkent iemand dit en hoe heb je het opgelost?

Op zich vind ik het niet heel erg dat ze bij mij slaapt overdag, maar ben zo bang dat het een gewenning wordt en dat ze nooit in eigen bed wil slapen overdag. Of kan dit opeens omslaan?

2. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Ons meisje sliep de eerste weken ook niet overdag. Snachts ging prima maar overdag kon ze de slaap niet vatten. Hier heeft ze weken bij mij in de draagdoek geslapen zodat ze tussen de voedingen door iig wel haar rust kreeg. En vanaf 10/11 weken sloeg het ineens om en kan ze wel zelf in slaap vallen in haar eigen bedje. Nu is ze ruim 12 weken en slaapt ze eigenlijk alle slaapjes op de dag in haar bedje of de wagen. Smorgens meestal 45 min, smiddags een langer slaapje van 2 a 3 uur en eind van de middag, begin van de avond nog een powernap. En dan gaat ze rond 22.00 uur d'r bed in voor de nacht tot de volgende ochtend. De middagslaap had ik haar eerst ingebakerd maar ze begint nu met rollen dus dat bouwen we nu weer af.
    Vaste tijden hebben we nog niet echt, is afhankelijk van hoe laat ze wakker is smorgens. Ik hou haar nu gewoon in de gaten, na ongeveer 1,5 uur wordt ze moe en gaat ze slapen.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wil ze wel slapen in de wandelwagen of box zodat ze bij je in de buurt is, of slaapt ze echt alleen als ze vastgehouden wordt? Hoe dan ook, het is normaal en gaat vanzelf over, daar hoef je niet bang voor te zijn. Probeer het af en toe in haar eigen bedje maar neem haar bij je als het niet gaat. Vaak komt de omslag met 3 of 4 maanden.

4. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Herkenbaar! Het wordt vanzelf beter ;) ik heb mijn zoontje tijdens mijn verlof ook voornamelijk beneden laten slapen. Op me, naast me op de bank, in de box. Op zijn buikje omdat hij dan langer bleef slapen. Maar het was echt een drama overdag. Wat hierboven al gezegd werd: zo tussen de 3 en 4 maanden werd het beter. Langzaam maar zeker niet meer nodig geweest om hem in slaap te helpen ook.

Je hoeft niet bang te zijn dat het gewenning wordt. Ik had mensen in mijn omgeving die me dat aan wilden praten. In het kader van 'niet teveel verwennen'. Ik ben daar wat makkelijker in: als hij huilt, heeft hij me nodig. En als hij me nog even nodig heeft bij het in slaap vallen, prima! Daar groeien kinderen naar mijn idee vanzelf overheen.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier ook een beetje zelfde verhaal gehad. Vanaf het begin sliep dl al door s nachts en na 3 weken in haar eigen bedje (daarvoor bij ons op de kamer in de wagenpark). Overdag wilde ze echter nirt in haar bedje. Ze heeft de eerste 6 maanden overdag lekker bij mij geslapen (s middags, s ochtends vaak een half uurtje in de wagen als we boodschappen gingen doen). Na 6 maanden bleef ze te onrustig bij me dus heb ik 3 dagen doorgezet en sliep ze s middags ook in bed. Af en toe wilt ze nog wel eens niet slapen maar dat is ook s avonds wel eens het geval. Gelukkig gaat het over het algemeen gewoon goed.

O en nog een voordeel van het verplicht liggen s middags, dit was ook super goed voor mijn eigen herstel.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Gewoon lekker bij je laten slapen. Mijn zoontje sliep ook niet overdag in bed. Vanaf dat hij ruim 5 maanden was zijn we het gaat oefenen. Nu is hij 8 maanden en vindt zijn bedje prima ;)

En echt, geniet maar van die knuffelmomentjes. Want zodra hij de wereld gaat ontdekken is mama niet meer interessant.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    De tijd lost het vanzelf op. Hier hebben beide kinderen tot ca. 10 weken overdag bijna niet in bed geslapen. De oudste sliep veel bij mij op de buik of tijdens een wandeling in de kinderwagen. De jongste heeft continu in de draagzak gezeten met slaapjes.
    Na 10 weken, toen gingen ze ook naar de opvang toe en moesten ze ook wel, wilden ze wel in bedje slapen. Eerst korte slaapjes en later gerust 2 uur of nog langer.

8. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Dank jullie wel voor de reacties. Dan laat ik het gewoon lekker op z'n beloop en ga ik ook de strijd niet meer aan. Dat is frustrerend voor ons allebei.

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat is het ook. Probeer lekker te genieten van je kleintje :)

10. Noa87

Noa87 Lid

26 jan 2015
    36
    0
    6
    Hier viel ons zoontje keurig in zn bedje overdag zelf in slaap. Tot vorige week.. Hij is nu 15 weken.
    We bakerden voorheen in maar daar wordt hij nu woest om.. Zodra
    Ik hem in zn bedje wil leggen gilt hij alles bij elkaar.
    Hoop dat het een fase is..
    Ik laat het maar even zo.. Als hij wel bij mij in slaap kan vallen ook prima.
    Hoewel ik wel bang ben dat hij hier aan zal wennen?

Savonds valt hij zo in 1x zelf in slaap

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier heeft ze 5 maanden bij ons in de living geslapen. Soms legde ik haar wel slapend in haar bedje boven.

Maar dat ze echt vanzelf in slaap viel, boven in bed, en dat ze écht goed haar dutjes deed was pas rond 6 maanden.
    Dat 'afkicken' ging voor haar vrij goed :)

Deel Deze Pagina