Hoi dames, onze zoon wordt bijna 3 en wil wat nieuwe boekjes voor zijn verjaardag vragen. Hebben jullie tips? Het is met name voor het slapen gaan, dus liefst wat korte verhaaltjes. De boeken die hier erg populair waren; Dikkie Dik, Bobbi boekjes, Muis in het museum, kikker en zn vriendjes.. Hoor graag welke bij jullie populair waren
Populair hier bij mijn zoontjes op die leeftijd: Ik zou wel een kindje lusten Kleine blauwe tractor De Gruffalo Het kind van de gruffalo Joris en de draak Volg die auto Tyrannosaurus Drup De Gigantosaurus Rupsje Nooitgenoeg Een bos vol enge wilde beesten Draak Dries Vliegensvlugge vlieg Pas op, dit boek bijt! Jokie (van de efteling)
Ik zou wel een kindje lusten Ik doe het lekker toch Gouden boekjes, voornamelijk over mickey, katrien, donald
van marianne busser en ron schröder: het dierenwinkeltje het kleurenwinkeltje het letterwinkeltje en het cijferwinkeltje is een serie die mijn zoon van 4 van mijn moeder heeft gekregen, heel leuk om voor te lezen, ze moeten per verhaaltje ook dingen zoeken op de pagina en een verhaal is 2 pagina's dus niet te langdradig.
Leuke schrijvers sowieso. Hier was van diezelfde schrijvers Het grote peuter en kleurer avonturenboek alrijd erg in trek. Verhalen over jan en noortje als peuter en kleuter. Naarmate het boek vordert worden ze ouder en de verhaaltjes gaan mee op dat niveau. Zijn ze in het begin nog heel kort met leuke opdrachtjes of plaatjes... naarmate je verder in het boek komt worden ze langer. Dochter van 9 neemt het boek nog steeds af en toe mee naar bed. Heel grappig, herkenbaar en lief. (En ook stout natuurlijk)
Marianne Busser en Ron Schröder inderdaad, eigenlijk alle boeken daarvan. En Karel en Kaatje van Liesbeth Slegers.
- We gaan op berenjacht - Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft - Dikkie dik - rupsje nooitgenoeg - mooiste vis van de zee - raad eens hoe veel ik van je hou - wil jij mijn vriendje zijn? - Eric Carle - boekjes van Dribbel - de grote rode bus - ik wil de maan
De boeken die hier voor het slapen het meest gepakt worden zijn - de grufalo - wie heeft er op mijn kop gepoept - ik zou wel een kindje lusten - de luchtballon (is geen voorleesboek maar hier wel een hit) - het letterwinkeltje - het cijferwinkeltje - mooiste visje van de zee - speeltuin (ook niet echt een voorleesboek) - waar ben je kleine beer - snurkboek - raad eens hoeveel ik van je hou
en ook favoriet hier zijn alle boeken van tip de muis, zelfs dochter van 6 vind ze nog leuk. zijn ook echt leerzame boekjes: tip de muis gaat naar de dokter/tandarts/school, mama moet werken, verteld een leugentje, krijgt een zusje etc. Verder inderdaad de mooiste vis van de zee, rupsje nooitgenoeg is een klassieker, maar mijn kinderen vinden er weinig aan En wat ik nu aan mijn dochter aan het voorlezen ben, maar is jouw kindje wel te jong voor is Het hele schaap Veronica van Annie MG Schmidt. In heel ouderwetse woorden (schreien bijvoorbeeld) Wat ik daar goed aan vindt is dat de woordenschat enorm wordt uitgebreid. Het is wel wat tuttig, maar ontzettend grappig om voor te lezen. Is ook in dichtvorm en dochter vind het een heel leuk boek (al moet ik sommige woorden wel uitleggen) Literatuur voor kinderen Misschien niet voor nu, maar over een paar jaar.
Net als Jip en Janneke, ook van die ouderwetse woorden, maar wel heel grappig om te lezen. Verder inderdaad alles van Marianne busser en Ron Schröder.
Ja, klopt, maar het "hele schaap Veronica" is nog wel echt wat ouderwetser qua woorden dan Jip en Janneke. Je gaat er als moeder ook echt "deftig' van praten hahaha Suuuuper keurig Nederlands
Die vond ik zelf ook geweldig om voor te lezen zo leuk . Sowieso leest alles van Marianne Busser en Ron Schroder zo lekker weg. Een groot fan hier..! Mijn kinderen worden langzaam wat te groot. Alleen de jongste nog even...