Hallo, Ik ben een zeer beginnend naaister (met naaimachine). Ik probeer nu en dan iets uit, en ga volgend jaar een cursus volgen... Nu met de zwangerschap even niet... Wel heb ik een leuk ideetje, maar weet niet hoe te beginnen. Voor de geboorte kiezen we alles in het oranje (doopsuiker, kaartjes,...)... Ik zou graag een stoffen omhulsel maken voor de ikeapotjes (die kleurrijke kinderpotjes)... met elastiekband zeker?? Hoe zou ik daar het best aan beginnen?? bedankt!
Dus je wilt een theepot een soort van jasje geven? Je kunt twee rechthoeken knippen, breder dan de hoogte van de theepot (voor de tunnels onder en boven) en langer dan de theepot meet in de rondte (zodat de stof mooi samen erom heen zal trekken), de zijkanten iets dichtstikken maar groot genoeg open laten voor de hendel en de tuit (de zoompjes kun je netjes strijken dat ze naar binnen zitten) en dan boven en onder tunneltje erin stikken waardoor je dan met een veiligheidsspeld het elastiek doorheen trekt. Klinkt het logisch? Weet niet of je daar wat aan hebt? Kunt eerst misschien oefenen met een goedkoop frut stofje. Kijken of dat naar je zin werkt. Heb zelf nog nooit een theepot jasje gemaakt, maar dat is wat ik zou proberen. Veel plezier met frutten!