Bijna 7 maanden en al staan, zitten en willen lopen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door scooby26, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scooby26

scooby26 Actief lid

27 nov 2011
    390
    0
    0
    Sittard
    Mn kleine meid gaat me toch een beetje te snel.
    Of is dat gewoon normaal?
    Ze is bijna 7 maandjes en al een tijdje kan ze zelf vanuit liggen gaan zitten. Nu al ong 3 weekjes overal aan optrekken en sinds kort ook al gaan staan. Wel alleen als ze zich aan de bank of ons optrekt.
    Pff en mamma zit er hele dag achter voor het geval dat ze achterover valt en ik haar opvang haha.

Is ze nu snel met ontwikkelen of?
    In ieder geval wel snel voor deze mamma haha.
    Wel trots en blij maar joh wat een dag taak met nog een dreumes erbij rond lopen.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja het is snel
    Hier ook met 6.5 staan/optrekken en langslopen.
    Met 7 alles voor zich duwen etc.
    Met 8 bank op en eraf als een aapje
    Met 11 mnd loslopen al kon het eerder (fysio had vastgesteld voorkeur aan rechte been met 2wk liep ze na simpele oefeningen). Liep gelijk goed grote stukken en handen laag.
    Nu met 1.5 springen, rennen, hangen, klimmen, drempels, trap lopen met leuning nou ja echt peuter ;))

Ik vond wel fijn dat ze zo goed is in motoriek ze heeft duidelijk wat ze wil en nu kan ze zelf al vroeg zelf zonder krijsen en huilen van onbegrijp van ons kant

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier ook een vlotte (en de oudste twee ook). Niet bang zijn, gewoon laten gebeuren. Elk kind recht op z'n Eigen bult zegt mijn man altijd en zolang er geen echt enge dingen kunnen gebeuren.. dan leren ze er van!

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja indd wat Cygnet zegt
    Ik hielp ook bijna niet nou ja als ik echt zag haar vallen en kon bin dan hield ik haar op maar ze heeft echt honderden keren hoofd gestoten met vallen niets aan de hand gewoon huilen en verder doorgaan.
    Meer vallen meer leren en zelfvertrouwen krijgen nou ja niet express laten vallen maar ik liep ook niet naast haar ergens zeg maar.
    Wel steeds gezegd: je gaat vallen! Pas op!
    Waardoor als ik het nu zegt dan stopt ze gelijk en rustig bekijkt of dat echt zo is en als niet naar haar mening zegt ze "nee" lachend

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n snelle dame. Zitten, optrekken, staan etc. Herdoor lijkt ze overigens ook vaker en heviger in een sprong te zitten, herkennen jullie dit ook?

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb ook twee peuters gebaard :D

Het gekke is dat ze beiden gelijk op gaan, zoon is steeds net een weekje later dan mijn dochter was.

Ik verbaas me er soms nog steeds over, zeker als ik andere baby's zie in familie of kennissenkring. Ongelooflijk dat kinderen allemaal zo ontzettend verschillend zijn.

Ze gingen beiden zelf zitten met 4 maanden, staan met 5 maanden en ze liepen allebei los voordat ze 9 maanden waren.

Ik vind het wel handig, scheelt weer tillen en ze zijn niet zo lang gefrustreerd aangezien ze zichzelf wel kunnen helpen. Ik loop er niet de hele dag achteraan hoor, ze moeten zelf leren vallen en opstaan. Ze hebben hier nog nooit echte schade gehad, ze vallen wel goed zeg maar.

Deel Deze Pagina