Balletles/peuterdans 2 jaar kleding

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #1 piccolina, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    Mijn dochter gaat volgende week eerste keer naar peuterdans bij balletschool. Het is les van 1 uur in klein groep zonder ouders. Gewoon dans zeg maar.
    Ik vroeg docent voor kledingvoorschriften: ze zei lekker bewegende, jurk ook goed. Er zijn ook balletschoentjes te leen maar ze dacht niet in maat 22. Met 3 jaar is wat strenger daar moet je balletpak hebben.

Maar goed mijn dochter is dol op dansen en nadoen en ik wil dus zelf kopen balletschoentjes met leuke pakje. Ik dacht legging en pakje met niet TE rok.
    Wat denken jullie is het niet TE dan maar als ik hoor over balletschoentjes dan denk ik gelijk dat hele uitfitje ook zo moet;) dochter is 2 dagen erna jarig en dat leek mij leuke cadeautjes voor haar.

Iemand tips waar ik online niet erg dure maar goed kwaliteit pakje en schoenen kan kopen? Ik ben zelf fan van zwart maar is dat gebruikelijk?
    Ik vond deze schoenen qua prijs is okey.
    Kinderballetschoenen van leer in schattig roze - €11.95
    Maar qua maat lastig te bepalen?
    Iemand tip ballet kinderkleding/schoenen in den haag en omg?

Of zal ik niet moeilijk doen en gewoon tutu met shirtje aandoe? (De heeft al best wel veel tutus)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mijn dochter heeft heel lang op "daisy's" gedanst uit deze webshop:
    Zie Jouw Danswinkel.... Als het goed is heeft de site een chatfunctie en anders kun je ze mailen mbt de juiste maat als je die niet weet.
    (En terugsturen en ruilen is ook geen probleem!)

Nu danst ze op andere schoentjes van lepapillon... Maar dat is met vetertjes. Leuk, maar minder practisch.
    In het begin vooral een hoop gedoe dat de vetertjes steeds los gingen.
    Waren ongeveer hetzelfde bedrag trouwens.

En prima-ballerina.nl heeft ook veel verschillende balletpakjes en stapels met tassen en andere accessoires. Superleuk.
    (En hele goede service kan ik inmiddels zeggen :) )

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ben fan van Le Pappilon, deze begint vrij klein.
    Je geeft de precieze afmetingen van voetlengste, been lengte en romp van je kind door en zij bepalen de juiste maat voor je.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je bedoelt winkel?
    Zit ook in den haag daar ga ik dan eens kijken in weekend!

5. Saskia78

Same bij prima-ballerina.. Enige is dat je dan zonder vetertjes hebt :)
    Scheelt een hoop gedoe... Eerste tijd zaten die vetertjes 3x per les los.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja ik wil ook geen veters hoor.
    Maar dus dochter van 2 zal beter op balletschoentjes kan dan bloot?

7. Saskia78

Geen idee of het beter is dan blote voeten.

Wat ik wel weet.. Is dat bij onze balletles die goedkope "balletschoentjes" van h&m verboden zijn.
    Onze ballethuf adviseert ten zeerste om ALS je balletschoenen draagt gewoon te investeren in een goed paar balletschoenen (van ong 15€)

Omdat goedkopere... Meer verkleedkleding is dan dat Jenner wat aan hebt. Doordat de zool heel glad is heb je een veel grotere kans op blessures. (bijv doordat je uitglijdt tijdens rennen/springen/huppelen)

Maar ik kan me zo voorstelken dat op blote voeten ook prima is bij die ukjes. Dat is ook niet glas en past altijd :)

Als je naar papillon gaat.. Vergeet je portemonnee niet... Je komt echt arm thuis :)
    Niet omdat alles er zo duur is.. Maar je winkelt heel makkelijk een fiks bedrag bij elkaar omdat er zoveel leuks is :)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja ik ga niet die goedkope "soort van" balletschoendn hm ca etc kopen ik vind 15 euro geen geld vergeleken met sandalen va 85;)))
    Ik ben zoiezo van beter kwaliteit... Leer en goed zittende is belangrijker.

Ja ben ik al bang voor dat ik arm wordt😂😂😂 hou mijn hart al vast;) nu is nog te remmen met wat mama wil/kiest maar later.. Lijkt mij hele uitgave, balletles;))

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    #9 NiekeKris, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    Hier moeten ze balletschoentjes aan en anders sokken, blote voeten mag niet. Balletschoentjes moeten ook goed aansluiten en de zool is erg flexibel, dus niet slechter dan blote voeten oid.

Hier zijn we ook fan van Papillon. Ik heb één keer schoentjes van een ander merk gehad, maar die waren binnen een maand lelijk. Bij peuterles zijn we begonnen met schoentjes en een balletpakje met rokje (aan elkaar vast) van Papillon, ik kon makkelijk meer kopen (allemaal te leuk inderdaad ;)), maar had zo iets van 'eerst maar eens kijken hoe leuk ze het vindt'. Inmiddels zijn we heel wat schoentjes en pakjes verder en nu zijn we aanbeland bij een zwart pakje, zwarte jazzpants, zwart vestje en zwarte jazzschoenen, dit dus ivm de kledingeisen die hier voor jazzballet gelden (bij klassiek had alles licht roze moeten zijn ;)).

En voor een kind van twee zou ik niet snel voor zwart gaan, tenzij een kind dat zelf wil. Hier zijn vrijwel alle kinderen licht roze gekleed. :D

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Sansha vind ik trouwens ook een goed merk. Heeft J. nu voor het eerst zowel kleding als schoentjes van (jazz dus) en dat is eigenlijk net zo goed als Papillon.

Ik bestel vaak bij de site die jij al noemde. Vind de service daar erg goed.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wat is beter maillots of legging onder balletpakje?
    Ik zie online allemaal maat 92 begint.. Dochter is 86cm nu. Miss la papillons kleine in winkel

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij deden er meestal niets onder, op een gegeven moment een 'maillot' (meer panty) gekocht, maar die droeg ze in de praktijk nooit. Denk dat een 'maillot' (of panty) het mooiste zit, legging is vaak vrij dik.

Mbt balletpakje vind ik dat je bij peuterdans afhankelijk waar je van houdt ed ook best een H&M pakje kunt nemen. Scheelt vaak best een hoop geld.

13. Saskia78

@niekekris: hier mocht dochter een balletpakje uitzoeken bij le papillon voor dr verjaardag van oma.
    Dat werden een pakje, een rokje, beenwarmers en een vestje en oma mocht 85€ neerleggen.
    Dat was niet wat ze vantevoren van plan was... Maar ze zag er zooooooo leuk uit dat ze alsnog met veel plezier betaald heeft.
    (en daarna in de auto pas ging bedenken.. Hoe ze opa zou gaan vertellen wat ze had uitgegeven :D )

@legging/maillot... Ik denk dat een maillot niet zo lekker zit en snel te warm is
    Hier een speciale balletpanty van prima-ballerina.. Of zo'n panty zonder voetjes van h&m. Dat zit beiden eigenlijk even lekker volgens dochterlief.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ja, dan loopt het hard op inderdaad. :D

15. Saskia78

Mja en alle losse onderdelen waren echt niet belachelijk duur ofzo.
    Maar totaal... :)

16. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik woonde als kind ook in den haag en kwam altijd bij le papillon. Mooie spullen.

Ik zou gewoon kiezen wat je mooi vindt, is toch juist leuk zo'n echt pakje :) Bij hm hebben ze ook nog wel wat balletspulletjes.

17. Saskia78

Mja zeker als je het geld kunt missen zou ik dat doen.

Je ziet namelijk wel echt een groot verschil in kwaliteit.

Al kan ik me voorstellen dat je wel eerst wil weten of ze het echt leuk vind.
    Hier het eerste jaar een pakje van h&m... Dat was op zich prima.
    Alleen dus niet de schoentjes. Gebroken enkels staan niet heel hoog op mijn verlanglijstje.
    En nu van papillon... Dat verschil zie je echt wel
    Zelfs bij de beenwarmers :)
    (lees: die van 1,59 draagt ze nooit.. Die zitten anders...)

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter draagt dit met dans/balletles.
    Jurkje h&m, legging en bolero van zeeman en dansschoentjes van h&m.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,1 KB
      Weergaven:
      7
  19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Top!
    Ik ga bij pappilon kijken in elk geval!
    Ja kwaliteitsverschil heb ik ook ik zou niet voor zeeman/wibra gaan dat staat leuk maar ik hou toch echt zachte tule en zachte stoffen..

Ik denk dat ze dat onwijs leuk zal vinden! Ze danst en doet na alles hele dag door zodra muziek aangaat moet iedereen meedoen zelfs de hond;)))

@ligero
    Leuke outfit!! Niet echt mijn smaak maar staat erg schattig!

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Deel Deze Pagina