ik ook! vind ze heel eng en vies. wij wonen in een super oud huis, dicht kitten is hier geen optie, we hebben zoveeeeel kiertjes, sommige zien we niet eens..
Meikevers geloof ik niet ik was eens in zwitserland begin mei en daar was een ware plaag, we zouden daar slapen en loop de auto uit en gewoon echt honderden die met de wind meegenomen werden die dingen waren een 1-3 cm groot en hoorde je ook echt. Ik heb deze dingen ook in huis, ze zijn echt maar max een halve cm groot, ik heb wel huisdieren, maar ik heb ze maar op 1 kamer, het kleine kamertje waar de zon de hele dag op staat die verder het sporthok is. Daar komen mijn huisdieren niet, verder weet ik nog vorig jaar had ik ze ook, op koninginnendag een hele rij over de vensterbank ik heb ze allemaal doodgedrukt dan hoorde je kraak, nu heb ik ze vorige week weer ontdekt maar meer dan 3 heb ik er nog niet gezien, wie weet wat het is mag het zeggen Ik weet heel zeker dat het geen vlooien zijn, die zien er echt heel anders uit.
Zijn het idd geen bedwantsen? Google er even op zou ik zeggen, ze hebben wel wat weg van de foto die je plaatste!
Heb ze beide even opgezocht, maar zijn het allebei niet. Tenminste, ik herken ze niet echt in de plaatjes en de omschrijving ook niet bij beide. Wil wel iedereen bedanken voor het meedenken!!
Het enige wat er aan te doen is toch om te kijken of er ergens een pakje van het een of ander open staat (oud brood, gebakken koeken, soepblokjes, deegwaren, hondenbrokken, etc.). Goed afsluiten, en dus de bron wegnemen. Kijk ook je elektrische apparatuur na op etensrestjes. De kever is de volwassen verschijning van de larf (slecht 0.5 mm, wit met donker kopje) en die moet je dus aanpakken/wegnemen. Kortom, toch even goed opzoek naar restjes en lekker schoonmaken! Succes, hoor!
Dank voor je reactie!! De keukenkastje zijn al helemaal schoon! De voorraadkast ook helemaal uitgezocht en veel weggegooid! Macaroni, rijst en pasta in afgesloten bewaarbussen en geen open pakjes meer. (al zie ik er daar geen 1!) Zal het tosti-ijzer en broodrooster nog eens checken, maar ze zaten vooral in het kastje waar alleen glazen staan.
Ieehh wij hebben ze vorig jaar gehad, precies de zelfde! Na dat ik alles had schoongemaakt kwam ik er achter dat ze bij ons tussen de macaroni zaten, we hadden een zak macaroni open staan en daar leefden ze tussen. Heb alles wat van pasta was weg gegooid en een paar dagen later waren alle kevertjes weg . Nu doe ik alles dicht in potten en sinds die tijd nooooit weer gehad.
Wij hebben ze in de pot waar de hondenkoekjes in zaten gehad. Deksel sloot niet goed en toen ik een koekje wilde pakken zat de pot vol kleine bruine torretjes. .. Ze waren niet echt snel met beweging maar wel echt vies om te zien...
Kijk anders even op rentokil.nl/ongediertegids Daar staan een tig aantal beestjes op en kan je daarna kijken of er iets aan te doen is.
wij hebben ze hier ook, ze zijn maar heel erg klein, 1 of 2mm ongeveer,dat je dat zo goed op een foto hebt gekregen? niet veel maar af en toe zie ik eentje op de muur en dat kan beneden in de gang zijn maar ook boven of in de woonkamer
Ze zijn zo mak als n lammetje, dus tijd zat voor n foto Ik heb alle open pakken pasta in de container gegooid, ook al zag ik niks! Nieuwe pakken gaan in bewaarbussen. Maar ik heb nog niet ontdekt waar ze vandaan komen. Als ze nu maar weg blijven
Hier vind ik er ook af en toe één maar dan voornamelijk op de slaapkamer boven. Beneden of in de keuken heb ik er nog nooit één gezien.
Ja, maar helaas kwam ik er gisteren tijdens het schoonmaken van een keukenkastje achter dat het daar vol lag met dode beestjes! (een keukenkastje dat ik nooit gebruik) Maar nu is alles heerlijk schoon en opgeruimd! Alle open pakken weg, nieuwe pakken in voorraadbussen. Ik zeg: Dag! tegen die beestjes
Haha doet me denken aan de graanklanders die we tijdje terug hadden... Ik snapte er niets van.. Zaten in een luchtdichte pot met rijst. En nadat ik de rijst weg had gegooid zag ik er later ineens weer eentje op de grond lopen. Bleek dat ze uit het vogelvoer kwamen Brrrrr nog steeds schud ik de pot rijst voordat ik rijst in de pan doe. En dat eten we toch echt zeker 3-4 keer per week