geboortekaartjes en geboorteversiering.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mamajuf, 9 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Wij zijn zwanger van ons 1e kindje en als alles volgens de planning verloopt wordt hij/zij geboren op 24 december dit jaar.

Maar kunnen jullie mij vertellen wanneer je het beste kan gaan kijken en bestellen van de geboortekaartjes ?
    Ik heb geen enkel idee wanneer je dit moet gaan doen.

En heeft misschien iemand een leuk en origineel idee om de geboorte aan te kondigen d.m.v. een leuke versiering voor in de tuin of aan de muur ?

ben benieuwd naar jullie reactie's

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hai,

Mbt geboortekaartjes hangt dit er helemaal vanaf wat je zelf wil. Ik was erg laat = 6 weken voordat ik was uitgetelt. En toen wilde ik er nog eentje zelf ontwerpen ook. Is wel gelukt want de drukker werkte goed mee en stuurde steeds snel een nieuw proefexemplaar.
    Maar via internet of via een drukker in een stad hoef je niet te rekenen op zo'n snelle service (zonder te hoeven betalen vooraf) denk ik.
    Het is ook zo; het kan maar gedaan zijn.Dus als je al kan kiezen, kun je het van je lijstje afvinken.

En betreft bord in de tuin of iets anders;
    Bij ons is het een gewoonte in de vriendengroep. We hebben een bord die bij iedereen langs gaat en alle namen van de kindjes komen achterop.

Hier in de wijk hangt nu ook wel iets leuks; een soort poster met een foto en de naam.
    Als je kijkt op google kom je werkelijk waar vanalles tegen. En als je tijdschriften leest, ook hierin staan allerlei advertenties.

Op gebied van geboorte en baby's is de keuze echt enorm. Nu nog kiezen wat je zelf leuk vind...

Wij hadden dus 2 borden in de tuin; van 2 vriendengroepen/groepjes (1 van mijn vriend en 1 van mij). In huis hingen leuke slingers en ballonnen (en natuurlijk alle kaarten, dat is al een enorme slinger op zichzelf). Ook in de tuin hadden we ballonnen opgehangen maar die waren na 1 dag al slap van de zon...
    Plastic slingers/ een vlaggenlijn vind ik zelf erg leuk bij geboorte.

Suc6 met kiezen!

O ja, tegenwoordig zijn er ook van die leuke raamstickers. Ook leuk idee.
    O.a. bij hema te krijgen. Maar bij nog veeeeeel meer sites hoor. Hema is niet zo verschrikkelijk duur.

Doeg!

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo,

Idd eens ff googlen!
    Wij hadden het zo:

4. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    wauw depke, wat leuk !!! :D:D:D

5. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    nu kun je al wel naar de drukker gaan voor boeken hoor
    of eens op internet kijken
    er zijn tegenwoordeig zoveel mooie kaartjes
    suc6
    als je er niet uit komt hem ik nog wel leuke adresjes hoor
    gr anja

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik ben met 20 weken ongeveer het kaartje gaan ontwerpen, en heb zojuist van de week de enveloppen geschreven.

versiering: maakt een vriendin van me voor mij, heb dat ong. een week of 3-4 geleden met haar besproken, dus denk dat ze het wel eerdaags een keer af heeft.
    Verder heb ik zo'n ooievaar waarvan het lijkt alsof ie tegen je raam aanvliegt.

Deel Deze Pagina