Gisteravond zo rond kwart over 9 wilde k nog eventjes wat te drinken pakken... Loop naar de keuken, zie k druppels op de vloer (vloer is donker, dus kon niet zien wat t was)... Hup licht aan... Ligt mijn kleine katje (ze is 2, maar errrrrrug klein) op n keukenstoel. met haar koppie van me afgedraaid.. 2 Stoelen helemaal vol met bloed, ook onder de stoel echte plassen... Ik geef n gil naar mn vriend, die reageert eigenlijk wat boos op mij... Want k klonk zo debiel dat hij zich afvroeg wat hij verkeerd had gedaan... Komt hij binnen, ziet de kat... En al dat bloed... Vraagt ie of ze aan t bevallen is, ondanks dat ze is geholpen... Kijk ik onder haar staart, niets te zien... Dus k draai langzaam de stoel... Heeft ze 1 uitpuilend oog (bloedoog) met nog n bult erachter/eronder/ernaast, 1 weggedraaid oog (niet dik) en haar hele koppie vol met bloed... Neus, oren, bekkie... Hij zn zus gebeld, die hierheen gekomen (eerst de buurvrouw gevraagd om op de kleine meid te passen)... Wij ondertussen de dierenarts gebeld, geen dienst... Maar werden gelijk doorverbonden... Moesten we naar n dierenarts komen zo´n 20 min. verderop... Dus mn schoonzus hier naar haar moeder gebeld, want zolang kon zij ook niet blijven... Wij ondertussen kat in een mandje gedaan... Vriend de auto vast gestart en mijn schoonzus heel praktisch of de kleine nog wat nodig had en of k oude doeken had, dan zouden de 2 dames t gelijk schoonmaken... Kleine man lag al voor de nacht dus die had niks nodig en n paar doeken opgevist... Dus vlug de auto in en naar de dierenarts... Huilen, janken, krijsen mn kleine meisje onderweg... Eenmaal daar, hele rustige en lieve dierenarts... Heeft eerst gekeken en gevoeld aan t lijfje (hartslag, ademhaling, snel voor breuken)... Lijfje lijkt in orde te zijn... Vervolgens t koppie... Een hersenschudding en een bloedoog (moet naar alle waarschijnlijkheid verwijdert worden) met flinke druk (geen idee waarvandaan) eronder en eromheen... n Spuitje tegen de pijn en n spuitje om rustig te worden, want n roesje geven durfde hij niet aan... Hij stelde voor om haar mee te nemen naar zn eigen praktijk (aan huis), dan kon hij ´s nachts nog n paar keer bij haar kijken... Dus wij ´afscheid` genomen voor de nacht... ´s Avonds tegen 11 uur heeft hij me gebeld op dat moment was de situatie niet verergerd, dus nu hopen dat ze vannacht stabiel is gebleven en dan gaan ze kijken of ze weinig/geen hersenbeschadiging lijkt te hebben... Afhankelijk daarvan wordt gekeken naar t behandelplan... Dit dus allemaal omdat sommige automobilisten het niet nodig vinden om in een woonwijk fatsoenlijke snelheden aan te houden... ook niet de moeite genomen om te stoppen en eventjes ergens aan te bellen... t Is n btje n volksbuurtje, dus vrijwel iedereen had geweten dat dit mijn katje is... Makkelijk gezegd dit is `maar een kat`... Alleen als t een kind was geweest, hadden ze t ook niet voor kunnen remmen... En dan? Sorry dat t zolang is geworden, maar k moest t echt ff van me afschrijven... Dank aan degenen die t uitlezen...
Ach arm beestje! sterkte ermee! begrijp je gevoel heel goed, je beestjes kunnen echt een deel van he gezin zijn. bij ons in de straat rijden ze ook als gekken en ben altijd bang voor onze poezels.
Al wat gehoord van de dierenarts inmiddels??? succes, ik ben geen kattenmens maar ik kan me voorstellen dat je er erg aan gehecht bent! Succes en houdt ons op de hoogte (Y)
Hij heeft nu net gebeld, ze gaan haar nu eerst n infuus geven... Want ze wil/kan niet eten en drinken... De dierenarts durft t nog niet aan om uitgebreider te onderzoeken, dus t blijft afwachten... Tja, ben n echt kattenmens en dit is ook echt mijn poezenkindje... Ze kruipt 's avonds t liefst bij mij in mn trui/badjas/vest of wat dan ook...
Ik heb een paar maand geleden mijn hondje (14 weken oud) kwijt geraakt doordat ze was aangereden door een fiets(!!!!) In de steeg... Die pijn is onbeschrijfelijk.... Weet precies hoe je je voelt.
Ooh wat een nachtmerrie zeg.. Bah! Heb er kippevel van. Hele dikke knuffel die kant op, zo zielig als beestjes pijn hebben
Succes en wat balen die onzekerheid! mijn schoonmoeder heeft ook een poes en is helemaal dr kindje Echter woont zij in een straat waar 60 gereden mag worden, maar omdat het zo'n lange tuinderslaan is rijden ze er vaak 100 of harder.... tis een wonder dat er nog nooit een kat overreden is bij haar.... Ik snap overigens niet dat ze zo hard rijden en dan ook nog eens doorrijden, je eerste reactie is toch stoppen lijkt mij of in ieder geval heeeeel hard remmen en dan sta je uiteindelijk ook stil... Vreemde mensen tegenwoordig
Jeetje wat verschrikkelijk !! Er word tegenwoordig inderdaad veel te makkelijk gedacht, wij hadden het twee jaar geleden ook, komen we van een stap avondje terug zien we midden op straat een katje liggen te spartelen en miauwen maar liep niet weg .. Wij stopte, een voorbijganger riep nog dat de gene die het had gedaan naar buiten had gekeken naar het poesje wat hij dus had aangereden een peuk opstak en weg reed ... Wie doet nou zoiets ?? Wij hebben het poesje in een doek gewikkeld en zijn langs de weg gaan zitten wachten op de dieren ambulance .. Daar heb ik trouwens ook geen goed woord over, kreeg de reactie '' Leg maar langs de weg we kijken wel of we komen kijken '' WTF Maar goed, beestje heeft het overleefd.. Hoop dat het goed gaat met je kat .. Succes
Verschrikkelijk seg! Goed dat ze nog thuis is geraakt en dat je ze dus kunnen vinden hebt. Ik hoop dat alles goed komt met haar.
Ach arm arm poezekind. En arme jij. Wat zul je geschrokken zijn. Allebei een hele dikke knuffel en hopelijk kan de DA toch snel ontdekken wat haar precies mankeert. Veel sterkte gewenst.
Ach lieverd toch! Wat moet dat een naar gezicht zijn geweest om je katje zo aangedaan te hebben zien liggen.. Krijg er zelf gewoon tranen in mijn ogen van! Ik ben dus ook echt een kattenmens en heb er hier twee lopen. Moet er niet aan denken! Hoop dat je katje dit te boven komt en je haar nog lekker lang bij je mag houden en knuffelen!
Bedankt allemaal voor de lieve reacties... Voor nu is t afwachten... Dus k ga me eventjes troosten en knuffelen met mn kleine mannetje... k Zal n update geven zodra k gebeld ben...
(Vond die opmerking van je vriend echt te grappig) Maar bah wat triest voor je kleine meid, en wat goed van der dat ze naar huis is gekomen! Onze kat is recent doodgereden aan de weg hiervoor, ook niemand die dit even kwam melden. Gelukkig kregen we hem wel terug omdat de overburen hem hadden zien liggen. Ik neem iniedergeval nooit meer een buitenkat, je hoort het zo veel! Misschien heeft een van de buren gezien wat er is gebeurt? Hopelijk knapt ze snel op, en kan ze nog lang en gelukkig leven met een oogje @doula: he jasses wat naar. sterkte!
Zou je zo een knuffel willen brengen mama4life! Zoiets gaat je gewoon aan het hart! Ik ga voor jou en je poes duimen hoor...!
Afschuwelijk.. wat sneu zeg voor jullie als baasjes en voor het katje. Hopelijk is ze de nacht goed doorgekomen en komt ze er ''goed'' vanaf!
Wat enorm vervelend van je kat, ik hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt. Ik vind het wel een beetje raar dat je meteen roep dat het een auto geweest is die te hard heeft gereden. Dat hoeft toch helemaal niet zo te zijn, zulk letsel kunnen ze ook met lage snelheid oplopen en wie zegt dat het in jullie wijk is gebeurt. Misschien was jouw kat wel ergens anders. Vind het altijd vervelend dat mensen meteen iets roepen terwijl ze niet eens weten wat er gebeurt is. Ook weet je niet of degene die haar aangereden heeft gewoon doorgereden is. Ik heb zelf ook ooit een keer een kat aangereden, maar omdat de kat meteen vluchte kon ik hem niet meer vinden. Heb dus wel degelijk gezocht, maar als je ze niet meer kunt vinden kun je er toch niks aan doen verder. Ik hoop dat de verwondingen mee lijken te vallen en dat ze snel weer bij jullie thuis is.