Mijn zoontje is nu 7 maanden en mijn nichtje (dochter van van mn broer) is nu bijna 20 weken zwanger van een jongen. Iedereen gaat er nu eigenlijk van uit dat wij de kleding enzo die mijn zoontje niet meer past, aan haar zullen geven. Maar eigenlijk zijn mijn man en ik nog niet 100% overtuigd of we nog een kindje willen of niet. Ik heb 2 zware zwangerschappen achter de rug, en dat is ook gelijk een goede reden om het bij 2 kindjes te laten. Maar het voelt voor mij niet goed om Nathan zijn spullen al weg te doen. Maar dan zullen we gelijk weer vragen en bemoeienissen krijgen. Terwijl we er gewoon echt nog niet over uit zijn. De ene week zeg ik nee, absoluut niet. En de andere week denk ik ja toch wel.
Ze weten toch helemaal niet wat je nog allemaal hebt zou een kleine selectie maken en dat dan geven. Bijvoorbeeld kleding wat je toch al niet zo heel erg leuk vind.
Hoe zou het voor je zijn om de spullen in bruikleen te geven? Waarbij je de spulletjes waarvan je zeker wil dat er niets mee gebeurd zelf houdt. Je kunt uitleggen dat jullie de optie voor een derde nog open hebben staan en dat het dus te vroeg is om de spulletjes weg te geven.
Gewoon zolang het niet goed voelt en je er nog niet uit bent je spulletjes lekker zelf houden. Bij vragen of bemoeienissen zeg je gewoon dat je nog niet weet wat je met de spullen wilt gaan doen, misschien (nog even) bewaren, uiteindelijk ooit weggeven of verkopen (mp of rommelmarkt/kledingbeurs). Je bent hier helemaal eigen baas in en nemen mensen geen genoegen met jouw uitleg/reden dan laat je het gewoon daarbij en haal je je schouders op en verander je van onderwerp.
Als je niet wil niet doen, vind het al belachelijk dat mensen er maar vanuit gaan dat jij je spulle gaat weggeven
Hoezo gaan mensen er van uit dat je de spullen zomaar aan haar weg gaat geven? Dat vind ik vrij bijzonder. Je zegt gewoon "nee dat waren we niet van plan." Punt.
Zou ik zelf nooit overwegen, je krijgt het of helemaal niet meer terug of in een duidelijk minder goede staat en dat is toch zonde als je het zelf nog als verschoningen had kunnen gebruiken.
Ik vind dat ook wel bijzonder, dat iedereen er maar van uit gaat dat je jouw spullen aan je nichtje gaat geven. Inderdaad, nee zeggen is toch een prima antwoord. Of je geeft haar de spullen die je sowieso niet voor een volgend kindje zou willen bewaren.
Ik begrijp het ergens wel. Binnen onze familie gebeurt dat continue. Spullen en kleding die door worden gegeven. Dat was vroeger al tussen mij, mijn zussen en mijn nichtjes zo. En dat is nu we volwassen zijn nog steeds zo. Ik geef veel kleren door, ik krijg veel kleren. De vrouwen (moeder, tantes, zus, schoonzussen, nichtjes) etc. geven heel veel door. Ik krijg nu ook al veel zwangerschapsspullen door terwijl ik nog helemaal niet zwanger ben haha. Dus in dat opzicht ga ik er ook vaak vanuit; oh dat komt dadelijk wel door naar mij. Als het niet zo is dan is het ook prima hoor ik denk dat je dit gewoon open en eerlijk moet aangeven joh. Dat kun je toch gewoon zeggen?
HIer is dat ook de normale gang van zaken. Maar wat je niet geeft weten zij toch niet wat je hebt? Dus geef je wat rompers en pakjes waar je niks mee hebt. Daarbij is ze nog maar 20 weken, ze moet nog 20 weken, ms sta je er dan anders in. Wil je dat nog altijd niet, hou je toch gewoon zelf.
Ik heb eigenlijk gewoon onze kleertjes van onze dochter geleend aan mijn schoonzus. Er komt nog een tweede, maar in tussentijd kon zij dat gewoon gebruiken. Het is toch echt niet alsof die kleren na dat beetje al afgedragen zijn, ze groeien zo snel uit die kleine maatjes. De echte toppertjes die ik per se voor een tweede kind wou houden, heb ik er vantussen gelaten. De rest ging gewoon naar daar, en is ondertussen netjes weer teruggekomen. En die paar dingen die onderweg gesneuveld zijn, tja, dat is dan maar zo. Dat kon bij mij ook gebeuren.
moet je lekker zelf weten ik vind het zo raar dat mensen daar vanuit gaan zonder dat jij daar zelf wat over hebt gezegd. je kan het ook verkopen of weggeven aan mensen die het erg hard nodig hebben of inderdaad bewaren maar zolang je er nog niet over uit bent zou ik helemaal niks weggeven
Ik zou de spullen geven die je toch weg wilde doen of wat je gemakkelijk nieuwe kan kopen zoals sokjes,rompers.. Uiteindelijk beslis jij zelf of jij iets wilt afgeven of niet.
Wat raar dat ze al hebben besloten dat jij je spullen moet weggeven. Ik zou er even rustig over nadenken. Misschien wil je toch nog een kindje en wil je die graag in dezelfde kleertjes hebben. Of wil je wat spullen bewaren voor later als herinnering. Gelukkig hebben ze nog even en kan jij er nog een tijd over nadenken. Ik ben alleen bang dat als je kleertjes uitleent, je ze dan terugkrijgt met vlekken oid.
Spullen zijn van jou en je bent niks verplicht om weg te geven Ik zou niet eens gaan uitleggen van mss willen we nog een 3 e Gewoon nee en klaar
Hier is het ook wel normaal om alles door te geven en te bewaren voor de anderen. Maar mijn zolder staat ook nog vol met spullen die ik niet wil delen, kleertjes bijvoorbeeld. Maar mijn schommelstoeltje, draagdoeken, zwangerschapskleding etc is bij mijn schoonzusje. Bepaald speelgoed bij mijn nichtje. Maar dat komt allemaal terug als ik dat wil. Badje ed heb ik zelf nooit hoeven kopen, autostoel kwam van een ander nichtje af en de wandelwagen die bij mijn moeder stond ook. En nog veel meer... Maar je kunt toch dingen uitlenen, kleertjes ed dan niet, maar spullen die niet stuk kunnen geeft toch niet? Badje, box, dekentjes, hydrofielen etc etc (En als je dat niet wilt dan kan je dat ook gewoon zeggen. Het zijn tenslotte jouw spulletjes!)
Zeggen dan dat je het niet doet omdat je er zelf nog niet over uit bent of er nog een derde komt. Hier gaan er straks wel spullen naar mn zusje maar ook niet alles omdat er dingen zijn die ik graag wil bewaren *voor het geval dat* en dat snapt ze ook. Ze is heel blij met de spullen die ze kan krijgen/lenen en wat niet lukt koopt ze zelf. Sz ging er ook vanuit, toen veel jongenskleertjes gegeven met dubbel gevoel en heb er 3jaar later nog altijd spijt van en alleen maar meer dus als je gevoel niet goed is, niet doen!
Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat jullie er nog niet uit zijn of het hierbij blijft of niet, prim reden toch? Uitlenen zou ik ook niet doen, wie weet wat er uiteindelijk verwassen of met ernstige vlekken terugkomt. Eventueel kun je spullen die je niet perse wilt hergebruiken weggeven.