Hoi Alle, Mijn dochter heeft sinds vrijdagmiddag een 'uitslag' ontwikkeld net naast haar mondhoek. In een rap tempo zat er ineens een heel naar uitziend 'ding'. Ze heeft er geen last van en weet zelf niet hoe zij eraan komt (ze is 4 jaar). Wie kan meekijken, meedenken? Ik probeer morgen ook een afspraak te maken met de doc (of denken jullie dat het niet ernstig is?)
Dank je Feline (en Pietje), het lijkt inderdaad op de foto uit de link! Ik denk dus zij dat heeft. Ik hoef er dus niet mee naar de dokter, gewoon (extra) goed op de hygiene letten zodat het niet overgaat naar zoontje? Misschien een gekke vraag, maar moet ik haar morgen thuis houden zodat ze andere kinderen niet kan besmetten?
Dit is krentenbaard. Goed oppassen. Is heel besmettelijk! Morgen bij de huisarts even een tube fucidine zalf vragen. Ook tegen je dochtertje zeggen dat ze er niet aan mag komen. Morgen eerst bij de huisarts zalf halen, smeren en dan pas naar school. Zeker bij kleuters verspreidt het zich als een lopend vuurtje
@Olicha Wat vervelend; is dit haar eerst koortslip? Waarschijnlijk wel, anders herkende je hem wel. In het begin is het vaak heftiger; daarom heeft ze waarschijnlijk ook meerdere blaasjes. Ik stond als kind helemaal onder.....Je hoeft haar niet thuis te houden maar laat haar niet in fysiek contact komen met kinderen onder de 9 maanden of hun ouders omdat voor hen infectie met het virus grotere gevolgen kan hebben. Beste is dat je dochter zelf de blaasjes ook niet aanraakt; afblijven dus. En niet kussen/knuffelen/stoeien of uit hetzelfde glas drinken als haar broertje. Laat haar er ook niet aan likken (die neiging hebben kinderen om de irritatie of pijn te verzachten): hoe vochtiger de blaasjes, hoe langer het duurt voor ze genezen en verdwijnen. Wanneer er vocht uit de blaasjes komt is de koorslip het meest besmettelijk. Daarna drogen de korstjes in. Pas als de korstjes helemaal genezen zijn is het weer veilig om met babytjes te knuffelen Ik hoop dat ze er snel vanaf is; sommige groeien er overheen, anderen krijgen hun hele leven te maken met het fenomeen koortslip. Sterkte!
Lijkt me dat ze gewoon naar school kan. Niet uit zelfde bekers drinken en niet met haar handen er aan zitten. Bij mijzelf dep ik meerdere keren per dag met alcohol, dan verdwijnt het zo. Maa of da voor je kind ook geschikt is gewoon ff langs drogist.
Lijkt op een koortslip. Deppen met alcohol (op bijv een wattenstaafje) kan helpen. Laagje tandpasta erop drogen ze ook van in.
Ok alleen al omdat ik nu niet zeker weet of het krentenbaard of een koortslip is zal ik morgen contact opnemen met de huidarts en haar wellicht even thuishouden totdat ik het zeker weet. Ik zag haar net inderdaad met haar tong erover likken. Zal haar nogmaals aangeven dit ook zeker niet te doen. Ik heb dit inderdaad nooit eerder gezien bij haar vandaar dus ook mijn 'schrik'reactie. Het ziet er ook erg open en naar uit, dus hoop dat ze er geen last (pijn) van heeft.
Mij lijkt het ook krentenbaard. Ik zou, nadat je bij de ha bent geweest en zeker weet wat het is, even de school contacteren. Ze zullen hier wel regels voor hebben. Bij ons op school mogen ze gewoon komen in elk geval.
Dank je wel dat jullie meekijken/denken. Ik heb hier verder niks van gehoord op school, dus zal morgen even contact opnemen met de school. Om aan te geven dat ik met haar naar de dokter ga en welke vermoedens spelen. Mijn zoontje is zojuist wakker geworden en lijkt minder fit te zijn. Hij heeft rode (tranende) halfopen ogen en is hangerig. Ik hoop zo dat dit aan hem voorbij gaat.
Ik denk dat het krentenbaard is, even langs de huisarts voor een zalfje Paar jaar geleden had ik zelf ook opeens krentenbaard, dacht dat alleen kinderen het konden krijgen maar niet dus, met het zalfje was het na een week helemaal weg