Wie weet wat voor 'uitslag' dit is? (foto/warning)

Discussie in 'De lounge' gestart door Olicha, 14 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Krentenbaard ja, bij de dokter zalf halen, heel besmettelijk

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Krentenbaard.
    Met zalf is het na 2 dagen smeren niet met besmettelijk.

Volgens míj mogen ze met krentenbaard wel naar school etc omdat het voordat het zichtbaar is al besmettelijk is. Maar weet dat niet meer helemaal zeker.

3. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ik houd haar wel thuis voor alle zekerheid, lijkt me vervelend als een ander besmet raakt door haar.

4. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Ik dacht ook krentenbaard.. (ontstaat door bacterie in een wondje)
    Zelfs met zalf zat mijn zoon er binnen no time onder. Het gezicht is toch een plek die kinderen zelf ook veel aanraken met hun handen en zo onbedoeld zichzelf verder besmetten.
    En leg een kind maar eens uit dat het niet aan de plek moet zitten en of likken. Onbewust gebeurd het toch wel.
    Zoon heeft antibiotica in drankvorm ervoor gekregen en toen sloeg het goed aan en was het zo weg.
    Bij krentenbaard zeker de school informeren! Bij koortsip is het ook verstandig de juf/meester even op de hoogte te stellen. En als jij je er fijner bij voelt je kind de paar dagen thuis houden.

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Het oogt wat gelig?
    Ik weet bijna zeker dat het krentenbaard is!

Zeker even antibioticazalf halen, het is enorm besmettelijk.

6. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Mmmm bij nader inzien denk ik inderdaad dat het krentenbaard is....dacht altijd dat dit hetzelfde virus was (ik heb beide als kind veel gehad, misschien daarom de verwarring) maar dat is dus blijkbaar helemaal niet zo! Hoe dan ook beide erg vervelend en hoop dat ze er snel vanaf is!

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Een koortslip kan infecteren met krentenbaard (= impetigo, secundaire impetiginisatie heet dat). Vandaar misschien de associatie. Dit lijkt mij 100% krentenbaard.

Fuddey en Wolky84 vinden dit leuk.
  8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.308
    2.591
    113
    Lijkt op krentenbaard.

Ha kan bij zo,n plekje nog zalf geven maar het kan ook opeens veel erger worden is mijn ervaring en dan heb je echt een kuur nodig.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.675
    5.710
    113
    Mijn eerste gedachte ook krentebaard. Ik heb dat heel veel gehad toen ik kind was. Mocht ik lekker thuisblijven :D

10. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik dacht altijd dat koortslip en krentenbaard hetzelfde was. Niet dus... Wat is het verschil?
    Mijn vriend heeft namelijk een van beide (koortslip) denk ik, dus ben wel benieuwd hoe het precies zit met besmetting en zo.

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het is heel besmettelijk. Maar de meeste volwassenen krijgen het niet tenzij het imuunsysteem niet zo goed is of bij bijv eczeem.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lijkt inderdaad krentenbaard. Ik zou het losjes afplakken met een pleister zodat die wat bol staat zeg maar. Dan kan het wel luchten maar kan ze er niet makkelijk aan komen. En inderdaad aan de huisarts zalf vragen.

13. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    Krentebaard.

14. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Ja krentebaard! Had mijn zoontje ook regelmatig op die leeftijd en mocht dan inderdaad ook niet naar school! Kreeg altijd fucidin crème en dan was het zo weer over, succes!

15. Olicha

Olicha Niet meer actief

Bedankt iedereen! We zijn zojuist bij de huisarts geweest en het is inderdaad krentenbaard:(. Gelukkig zijn wij er snel bij geweest (ze heeft maar 1 plek). Ik houd haar de komende dagen thuis en smeer haar 3 keer op een dag in met een zalfje.

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    En wat was zijn advies mbt school?

17. Olicha

Olicha Niet meer actief

De dokter gaf aan dat ze vandaag thuis mocht/moest blijven en vanaf morgen gewoon weer naar school. Zowel de school als kdv gaven hetzelfde aan. Wel, geven zij bij andere ouders aan dat er krentenbaard heerst.

Gek ook:$ :cry:, want ik voel me haast schuldig om mijn dochter naar school te brengen. Ik houd haar waarschijnlijk morgen ook thuis en vanaf woensdag breng ik haar naar school. Ik ga er dan vanuit dat de plek goed onder 'controle' is.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en let zelf goed op.. goed handen wassen etc.. toen de jongste het hier had (op haar beentjes) hebben zowel mijn oudste als man het later nog gekregen... gelukkig beiden niet op het gezicht.

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hopelijk is het snel weg met de zalf! Is het trouwens normaal dat de school ouders inlicht als er krentenbaard in de klas is? Ik ben me zelf namelijk eens rot geschrokken toen ik mijn oudste in groep 1 de klas in bracht, toen was er een meisje die er echt helemaal onder zat. Het is dat ik het zag anders had ik nooit geweten. Later nagevraagd en kinderen mochten met krentenbaard gewoon komen maar had het wel graag geweten

Deel Deze Pagina