Babykleertjes en voetenzak.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jobijntje, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn kindje wordt eind juli, begin augustus geboren. Over een paar weekjes weet ik of het een jongetje of een meisje is en kan ik babykleertjes gaan kopen. Ik weet me geen raad. Moet ik nu ook kleertjes met lange mouwen kopen en is een pyama nou wel nodig in de zomer? Ook vraag ik me af of ik wel een voetenzak bij mijn maxi-cosi nodig heb? En tot welke leeftijd passen ze daarin?

Wie heeft er goed raad voor mij?
    Thnx! :)

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    mijn ervaring met mijn augustuskindje is dat ze eigenlijk bijna alleen maar dunne shirtjes met lange mouwtjes aanghad heeft en op de echt warme dagen alleen een romper (evt met korte mouwtjes) En een pyjamaatje hebben wij nooit gedaan in het begin, gewoon lekker in d'r zachte kleertjes de wieg in ;)

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik had ook vooral dunne kleertjes met lange mouwen. de korte dingen heb ik zelden aangehad, deed dan eerder alleen een romper. ik had wel een voetenzak voor de maxicosi maar die heb ik niet gebruikt, later alleen in de kinderwagenbak. een (wikkel)dekentje volstaat ook.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ons kindje is in augustus geboren en heb helemaal niet overdreven dunne dingen aangetrokken eigenlijk, en de voetenzak was echt heerlijk want ze liggen er tot 8-9 maanden (en die van mij was er sneller uit omdat ie zo groot was) en gewoon zo handig!

5. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier ook gewoon kleertjes met lange mouw gehad. In augustus is het niet altijd warm en die kleintjes hebben het ook niet zo snel warm. Een voetenzak zou ik zeker erbij nemen, ze liggen er een poos in en in de winter is het zeker lekker.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Qua kleertjes sluit ik me aan bij de rest.
    Pyamaatje had Fae pas met 2 maanden aan ofzo, dus die heb ik vanaf mt 62 gebruikt

En een voetenzoek heb ik nooit gebruikt in de maxicosi. Ik vind een dekentje dan eigenlijk net zo handig. Nu ze in de wandelwagen zit, heb ik wel een voetenzak, maar met de maxicosi gingen we toch niet wandelen en voor die korte stukjes vonden wij een dekentje voldoende. (ik had overigens wel een voetenzak liggen die ik gekregen had) .

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Roos is eind juli geboren, maar ik ben maar wat blij met mijn voetenzak voor de maxicosi. Het is me toch een partij koud geweest de afgelopen weken en het blijft niet altijd zomer. pyama's had ik ook vanaf maat 62

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Haii

wij verwachten ons kindje op 11 juli ook lekker in de zomer!. het geslacht weten we al dus dat werd iets makkelijk met kleren kopen. we hebben niet alleen maar dunne zomerkleertjes gekocht want er zjin natuurlijk ook koudere dagen in de zomer. we hebben we pyamatjes maar die zijn niet zo dik (in hius is het lekker warm) en ook nog een jasje gekocht niet zo een hele dikke hoor.

een voetenzak hebben we er wel bij gekocht (was lekker in deaanbieding :D) in Sept. wordt het ook weer kouder ..hou er gewoon rekening mee dat het weer heel onvoorspelbaar is.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja en die voetenzak blijft tenminste goed liggen altijd, een deken verschuift e.d. is echt superirr!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn dochtertje is van begin augustus, een voetenzak leek mij onzin, dus de eerste maanden heb ik met dekentjes gewerkt, die schopte ze er constant af (handig als je alleen in de auto zit en in je spiegel zie je dat dekentje alle kanten op vliegen), dus alsnog een voetenzak gekocht (van Wallaboo) en geen moment spijt van gehad, ideaal! Ze heeft er gewoon het najaar, de winter en het voorjaar ingezeten tot het lekkerder weer werd.
    Nu verwacht ik een kindje in juli, ik heb amper nog kleertjes gekocht, maar vooral rompertjes zonder of met korte mouwtjes vind ik handig en gewoon een zacht katoenen pakje erover gaat prima. Een katoenen vestje zonder capuchon (want daar draaien ze in de maxicosi vaak met hun gezicht in of ze hebben zo'n prop in hun nek) is ook handig, mocht het wat kouder zijn, kun je dat er overheen doen.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi wat zijn ervaringen dan verschillend he :) . Ik vind vestjes met muts juist ideaal nu. Lekker warm en bij fae zakt de muts wel over haar oogjes, maar dan slaapt ze juist beter omdat ze dan geen prikkels meer heeft hihi.
    En over het dekentje (andere reactie) in de auto is het warm genoeg, meestal, zeker tegen de tijd dat ze hem afgeschopt heeft, maar wij vouwen hem een beetje onder haar, zodat ze hem niet zo gemakkelijk wegschopt. En misschien is ze ook wel gewoon rustig ;) .
    En oja; voor fae is de voetenzak ook te warm in de auto...

12. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja, idd, wat een verschillende reacties! Nu weet ik het nog niet. :( :)
    Ik ga toch maar kleertjes kopen met lange en korte mouw en zo'n katoenen vestje. Over de voetenzak denk ik nog even na. Ik vind die dingen zo duur! Daarbij heb ik een maxi-cosi model van 2007 en natuurlijk nergens meer zo'n kleur voetenzak te krijgen... Misschien dat er universele zijn, alleen kan ik ze nergens vinden. Iemand nog tips?

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat had ik dus ook, in het printje van mijn maxicosi was ondertussen geen voetenzak meer verkrijgbaar, dus heb ik die van Wallaboo gekocht http://www.wallaboo.nl/nl/producten/voetenzak+newborn die kun je ook aan de onderkant openritsen in de auto. Het is ook niet zo'n zweetding en al ziet het er niet zo uit, je kunt hem makkelijk wassen en hij is daarna weer als nieuw. Ik vond het ook fijn dat ze daar niet zo opgepropt met hun hoofd inliggen, dat vond ik een nadeel van die maxicosizakken. Volgens mij hebben ze bij Prenatal ook wel goedkopere eigen merk zakken, weet niet hoe die zitten.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ons meisje is begin september geboren. en die heeft eigelijk alleen maar lange mouwen gedragen. en mijn werdt dat ook veel aangeraden. want meestal zit je ook nog buiten in deze tijd. en dan is het voor de klein wel te kout met korte mouwen.

en de voeten zak ik vindt het een suppppper ding

15. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    hoi,

mijn zoontje is ook van augustus (2008) en wij gebruiken de voetenzak nu nog. Is heel fijn in gebruik en lekker warm. Ook ik had geen zin om een dure te kopen en dus heb ik gezocht op marktplaats. Daar heb ik er een gevonden voor 10 euro! Hij ziet er nog heel mooi uit, is van maxicosi en je kan hem gewoon wassen. Voor ons de ideale oplossing. We hebben er veel plezier van.

Pyjama's heb ik ook gekocht vanaf maat 62. Een dunne slaapzak heb ik wel vrij snel gekocht, want we hebben een heel beweegelijk ventje en die 'kroop' al vrij snel boven de dekentjes uit.

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Mijn kleine is van 1 augustus.
    Het was een periode rg warm toen dus ze heeft rompers met korte mouwen aangehad en daarover een shirtje. Maar lag ook vaak in alelen een romper.
    Nu draagt ze rompers met korte mouwen en een shirt met lange mouwen.

Je moet je kindje 1 laagje meer aangeven dan jijzelf ;)

17. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Mijn zoonte is van 18 juli,en toen was het erg warm, hij had rompertjes aan met korte mouwen en zonder mouwtjes en lag toen het over de 30 graden was alleen in zn rompertje,. Maar ja ik zou gewoon een beetje van alles in huis halen want je weet van te voren nooit wat voor weer het is. En zo'n kleintje kan in het begin zn eigen temperatuur nog niet regelen.

18. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thnx! Dat is een goede tip. Pff moet nog veel leren....

Deel Deze Pagina