Hey Meiden, Ik wil graag een leuk 2ehands foto camera kopen, en dan niet zo'n standaard maar zo'n '' professionele '' Nou heb ik er eentje gezien op marktplaats met een waslijst met gegevens maar vroeg me af of iemand mij kon vertellen of dit de moeite waard is, hij vraagt er 170 voor en hieronder zie je de gegevens: Fujifilm FinePix S5000 digitale camera test : Fujifilm Nederland heeft de FinePix S5000 eind augustus 2003 officieel aangekondigd. Deze verrassend veelzijdige digitale camera is voorzien van Fujifilm's 4e generatie Super CCD HR techniek. Deze door Fujifilm zelf ontworpen en exclusief toegepaste techniek, moet voor mooiere en meer gedetailleerde foto's zorgen dan de foto's die gemaakt zijn met een vergelijkbare camera die is voorzien van een standaard CCD. De introductie van deze nieuwe digitale camera uit de S-serie digitale camera's van Fujifilm is verrassend daar het formaat misschien niet direct de massa aanspreekt, maar de prijs en functionaliteit weer wel. Ongetwijfeld heeft Fujifilm hier goed naar gekeken en de FinePix S5000 heeft dan ook sinds de officiële introductie alle aandacht op zich gericht gekregen. Fujifilm FinePix S5000 De Fujifilm FinePix S5000 is voorzien van een indrukwekkende 10x optische zoomlens. In combinatie met de 4e generatie Super CCD HR techniek mogen we toch spreken van een bijzondere camera. De camera heeft een standaard resolutie van 3,2 miljoen effectieve beeldpunten en kan door gebruik te maken van de Super CCD techniek een beeldformaat van 6 miljoen beeldpunten halen. Eigenwijs als Fujifilm is kent de Fujifilm FinePix S5000 ook een zwart gekleurde behuizing terwijl de meeste digitale camera's in deze klasse een grijs/aluminium gekleurde behuizing hebben. Ook de vormgeving heeft meer weg van een zeer compacte spiegelreflex camera met dien verstande dat de lens niet verwisseld kan of hoeft te worden om een groot optisch bereik te krijgen. Technische specificaties: - Resolutie: 3.10 Mpixel - Maximale resolutie: 2816x2120 - Minimale resolutie: 1280x960 - Formaat beeldsensor: 1/2.7-inch - Type beeldsensor: Super CCD IV HR - Optische zoom: Ja - Zoom groothoek: (mm) 37 - Zoom tele: (mm) 370 - Digitale zoom: Ja - Auto focus: Ja - Manual focus: Ja - Scherpstelafstand: (cm) 90 - Macro scherpstelafstand: (cm) 10 - Flitsprogramma's: anti red-eye, auto, fill in, off, slow flash - Opslagmedia: xD Picture card - ISO instelling: auto, 160, 200, 400, 800 - Diafragma voorkeuze: Ja - Minimale diafragma groothoek: f2.8 - Maximale diafragma tele: f8 - Sluitertijd voorkeuze: Ja - Minimale sluitertijd: (sec) 2 - Maximale sluitertijd: (sec) 1/2000 - Serieopnamen (fps): 5 - Interne flitser: Ja - Soort belichting: 64 segment, matrix, spot - Belichtingscompensatie: -2EV - +2EV with 1/3EV steps - Witbalans functie: auto, daylight, fluorescent, incandescent, manual, shadow - Video functie: Ja - Video geluid: Ja - Maximale video resolutie: 320x240 - Minimum video resolutie: 160x120 - Beelden per seconde: (fps) 30 - Voice recording: Ja - Electronische zoeker: Ja - LCD monitor: Ja, 1.5-inch - LCD monitor resolutie (pixels): 114.000 - Zelfontspanner: Ja - USB: USB 1.1 - Video out: Ja - Bestandformaat: JPEG, RAW - Energie: 4x AA - Gewicht: 337g. - Afmetingen (mm): 112.7x81.1x79.3
Wij hebben de canon eos 350D en zijn daar zeer tevreden mee. Inmiddels zijn er alweer 2 nw versies van beschikbaar, dus deze zal ook wel voor een vriendelijke prijs op marktplaats te vinden zijn. Fujicamera ken ik eigenlijk niet. Je kan naar productvergelijkings site gaan om verschillende camera's naast elkaar te zetten en evt ervaringen te lezen van gebruikers.
Hoi, wij hebben de Canon Powershot G5. Is volgens manlief vergelijkbaar met de camera die jij hierboven beschrijft. Wij hebben inmiddels ook een digitale spiegelreflexcamera, maar ik fotografeer zelf het liefst met de G5. Hij is heel makkelijk in het gebruik, maar supermooie foto's en je kunt hem (als je dat wilt natuurlijk) ook handmatig instellen. Deze camera wordt op marktplaats trouwens ook regelmatig aangeboden. groetjes Laury
Hey Chantal, Heb het ff aan mijn vriend gevraagd (die is parttime fotograaf en werkt ook in een camerawinkel) en hij zegt niet doen. Is al een behoorlijke oude en slechte camera. Hij heeft wel een paar aanraders voor je: Canon powershot A720 IS of Canon S5 IS of Canon S3 IS, zijn goeie 2handsjes zegt hij . Succes!
als je een professionele wilt moet je een digitale spiegelreflexcamera nemen en geen normale digitale camera.
Mijn man is fotograaf en ik werk in een fotowinkel dus ik kan je wel advies geven Ik denk dat je voor dat geld een betere camera kan kopen... als je op deze link klikt zie je een veel nieuwere uitgave van deze camera voor 139,- http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/fujifilm/finepix_s5600/reviews/146560/ Als je een goede camera wil kijk dan inderdaad voor een Spiegelreflex camera.... een compact camera heeft altijd vertraging...(klikken en moeten wachten) een spiegelreflex maakt 3 foto's in één sec... En deze camera's zijn uit te breiden een Nikon D40 is wel wat duurdur maar je hebt er veel langer wat aan... nieuw kost hij 299 euro: http://www.kieskeurig.nl/digitale_spieg ... en/179952/ een Canon 350D vind je 2e hands ook voor dat geld Mocht je liever geen spiegelreflex camera hebben pb me dan over advies over een andere betaalbare camera