Wie heeft ervaring met het afbouwen van xanax retard ( 2xds 1 mg ) Na dit 5,5 week gebruikt te hebben?
ik heb tijdens de opname weliswaar geen xanax ( alprazolam) geslikt maar lorazepam. Maar het zijn allebei benzo's dus goed te vergelijken. Ik heb het per halfje afgebouwd ( slikte 3 maal 1 mg) Mijn ervaring was dat het in het begin best goed ging maar de laatste 2 halfjes was ik wat meer gespannen en trillerig, er was verder niets anders waar ik heel gespannen van zou kunnen zijn dus het waren duidelijk een beetje afkick verschijnselen. Toen ik twee dagen helemaal gestopt was waren de verschijnselen opeens ook helemaal weg. soms zijn dit soort pillen nodig maar ik was blij dat ik er weer af was. Houdt dus een beetje rekening dat je je wat opgejaagder kan voelen.
Ik slik nu 2x dgs 1 mg ( met vertraagde afgifte ) Afbouwschema is als volgt week 1: ochtend 1 mg / avond 0.50 mg Week 2: ochtend 0,50 mg / avond 0,50 mg week 3: ochtend 0,50 mg / avond niks hoe lang heb jij de lorazepam geslikt? Ik eerst 2,5 week 1x dgs 1 mg en daar is later 1 mg bijgekomen ivm opbouw AD
uiteindelijk 8 weken. Ik wilde het afgebouwd hebben voordat ik weer naar huis ging. ( en dus weer zelf auto mocht rijden) Ik heb nu nog temazepam en seroquel voor de nacht en als het echt een keer niet gaat lorazepam voor zo nodig. Bij mij de de AD goed aangeslagen en rust van de opname heeft me ook goed gedaan waardoor het mogelijk was om weer af te bouwen.
Ik zit nu een week op de dosis AD waar ik naar op moest bouwen opbouwen in 2,5 week gedaan....dus nu 3,5 week AD voel me wel wat beter en mensen in mijn omgeving merken dat ik weer vrolijker ben en er niet zo gespannen meer uitzie
Fiijn zeg de de AD aanslaan. Raar he dat je je dan opeens zo'n stuk beter voelt. Ik voelde echt de mist in mijn hoofd oplossen.
Of het echt goed aanslaat zal tijdens de afbouw.van xanax ook wel blijken slik het beide voor een angststoornis en obsessieve compulsieve stoornis maar ik winkel inmiddels wel alleen en ben alleen thuis met mn zoontje dat lukte me een paar weken geleden niet maar ja de xanax is een angstremmer en de AD werkt ook tegen angst...dus door welke ik me nu zo goed voel
als het van de xanax zou zijn dan voelde je je meteen een stuk beter. Dat werkt meteen voor een bepaalde tijd. Houdt er rekening mee dat je eerst wat meer klachten kan krijgen maar dit betekent dus niet dat de AD niet werkt, echt ontwenningsverschijnselen. moet je echt even doorheen
Inmiddels gisteren begonnen met de laatste afbouw vraag.me af of ik nu nog heftige ontwenningsverschijnselen kan verwachten of dat ik de ergste heb gehad?????? Iemand ervaring mee of neemt de AD nu wel de ontwenningsverschijnselen over????? van 2 mg, slik ik nu dus nog maar 0,5 mg Dit nog 6 dagen en zit de afbouw erop
je bent heel geleidelijk aan het afbouwen ik denk dat het wel mee zal vallen met ontwenningsverschijnselen op deze manier. Maar iedereen reageert anders dus denk dat het gewoon even afwachten is, maar w.s. gaat het gewoon goed hoor zeker als je het " nogmaar" een paar weken slikt sterkte en hopelijk blijf je je zo goed voelen !
dat is nog niet zo heel lang zeker als je nu al aan het afbouwen bent. Ik zou gewoon doorgaan mocht je heel veel last krijgen van ontwenningsverschijnselen kan je altijd met je arts overleggen om nog wat rustiger af te bouwen
Is Oxazepam ook een benzo? Dan heb ik dat ook rond de 5/6 weken afgebouwd! Nam gewoon elke keer een kwartje minder, en heb er NIETS van gemerkt! Alleen van de opbouw van de AD toendertijd heel veel last gehad, dus heb er toen nog af en toe 1 gepakt!
Ja oxazepam is ook een benzo bij.mij.is de xanax 3 weken verhoogd geweest tijdens de opbouw van de AD Hoeveel oxazepam slikte jij per dag???
als je echt flink gespannen bent is 4 x 10 mg echt niet zoveel hoor. ( bij mij hielp de oxazepam bijna niet in de periode vlak voor opname)