LILLE - Een winkelier uit het Franse Saint-André-lez-Lille heeft onlangs een opmerkelijke vondst gedaan. Hij ontdekte 100.000 euro in een metalen kistje, dat in een vuilnisbak lag bij een bouwmarkt, berichtten Franse media woensdag. Het geld was netjes opgestapeld in pakketjes van 50, 20 en 5 euro. Ook zat er een enveloppe in het blik, waarop een naam en een adres in de stad Lille stond. De vinder dacht even aan het kopen van zijn droomcamper, maar de eerlijke Fransman besloot toch de ton terug te geven aan de rechtmatige eigenaar. De 100.000 euro bleek eigendom te zijn van een gepensioneerd echtpaar, dat het bedrag had opgespaard voor een plaats in het bejaardentehuis. Op de drempel van hun woning kwam hij erachter dat de man in het ziekenhuis lag en de vrouw ernstig ziek was. Ze zaten middenin de verhuizing. De kinderen van het echtpaar hadden het blik per abuis weggegooid.
Nou, 100.000 euro is wel erg veel, maar ik heb het wel eens meegemaakt dat de meneer voor mij 1000 euro ging pinnen en in het pinapparaat liet zitten. En ja, ik heb het terug gegeven. Zou me echt lullig voelen anders...
Dat is zeker eerlijk van de vinder zeg! Maar ik zou het zelfde doen. Anders loop je er je hele leven mee dat je niet eerlijk bent geweest. Wie weet dat ze je wel 1000 euro geven als bedankje dan!
zal je maar gebeuren zeg.... wel netjes dat hij het geld heeft teruggebracht... hihi tussen de 10 en 1000 euro zit wel een behoorlijk verschil haha die tien euro houd ik ook gewoon hoor... vind de eigenaar van dat tientje maar eens , gaat je niet lukken haha