Mijn zoon heeft sinds gisteren opeens wat pukkeltjes op zijn romp. Gisteren zagen ze wat rood en het jeukte. Nu lijken ze voller te zijn. Schemert wat geel door de pukkeltjes. Zou het krentenbaard kunnen zijn?
Vind het ook meer op waterpokken lijken. Krentenbaard ziet er meer uit als wondjes omdat het een bacterie is die zich nestelt in bijvoorbeeld een plekje wat een kind open krabt.
Het is alleen die plek. Dus niet over zijn romp verspreid. Mijn ervaring is dat waterpokken snel meer wordt. En hij heeft al waterpokken gehad...
Lastig te zeggen. Allebei een beetje. Ik heb niet het idee dat het vocht blaasjes zijn. Ik weet het niet zo goed. Hij is nu naar school. Vanmiddag maar weer eens kijken en vergelijken met de foto van vanmorgen.
Ah een beetje van beide dus. Ik herken er alleen in een heel klein beetje de plekjes wat mijn dochter ooit had. Maar denk niet dat het dat is. Dat ging om herpes simplex (koortslippen virus) Mijn dochter had dit toen ze 2 jaar was. Maar dit begon in haar mond, breidde zich uit naar ooghoek, hals en kin. Zag er ook een klein beetje zo uit, maar lijkt me niet dat dit primair op de romp ontstaat. waar ik dan meer aan moet denken is gordelroos? Dit kan je krijgen als je al waterpokken hebt gehad. maar ben beslist geen arts… dus hier heb je niets aan. Maar misschien kun je even googelen op gordelroos.
Dank je. Ik ben zelf drager van het herpesvirus. En heb net weer een koortslip gehad. Ik ben altijd heel voorzichtig als ik een koortslip heb. Tot nog toe heeft geen van mijn gezinsleden ooit een koortslip gehad. En op de romp is nu ook niet echt een logische plek om het te krijgen. Gordelroos zou idd ook nog kunnen. We houden het in de gaten en anders even langs de huisarts.
En waterwratjes? Lijken hier ook wel op, maar ik durf niet te zeggen of je er meteen een stel hebt of het begint met 1 en er steeds meer bij.
Het zou inderdaad gordelroos kunnen zijn . Mijn oudste dochter heeft dit eens gehad toen ze 6 jaar was. Begon met een jeukende plek op haar buik onderin en liep binnen een paar dagen als een gordel naar haar bil/ rug. Dan zou je snel meer blaasjes moeten krijgen. Beterschap!!
Ik zou herpes simplex idd ook niet zomaar op de romp verwachten. Mijn andere dochter heeft het op haar duim gehad, maar dit kwam doordat ze waarschijnlijk met haar duim in haar mond had gezeten. Dat klinkt logischer. Misschien dan toch een (beginnend) gordelroos plekje, dat zou zich snel uit moeten breiden of toch gewoon iets anders/heel onschuldigs. hopelijk heeft je zoon er snel geen last meer van.
Ik vind het er te onrustig uitzien voor waterwratjes. Het zit er nog naar 1 of 2 dagen. En waterwratjes gaan pas na lange tijd ontsteken. Net voor ze weg gaan. Maar het lijkt idd wel wat op ontstoken waterwratjes.
Ik heb onlangs zelf krentenbaard gehad en bij mij begon het met zulke blaasjes/puist achtige bultjes..