pijnlijke ribben!! Iemand tips??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door manon1983, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manon1983

manon1983 Lid

7 aug 2008
    32
    0
    0
    ijmuiden
    Hallo allemaal
    ik ben nu 37,5 week zwanger en heb sinds 3 weken heel erg last van mijn ribben.
    Het slapen gaat daardoor erg slecht en sinds enkele dagen heb ik overdag ook erg veel last.
    Het kindje is al ingedaald maar doordat ik een korte buik heb, heeft het kindje weinig ruimte en gaat het daardoor tegen mijn ribben aanzitten, volgens de verloskundige.
    Heeft iemand misschien tips, wat de pijn kan verzachten?

gr manon

2. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ben zelf ook vrij kort en heb dit probleem nu al..
    Vooral als ik zit lijkt het wel alsof mijn middenrif omhoog word geduwd wat weer eindigt in pijnlijke ribben.
    Ik lees even mee, ben ook op zoek naar een goede tip..

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    oww lastig, misschien slapen met een voedingskussen? Dan heb je iets meer steun tijdens het slapen en kan je wat rechteruit gaan liggen?

4. manon1983

manon1983 Lid

7 aug 2008
    32
    0
    0
    ijmuiden
    #4 manon1983, 21 sep 2009
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
    Ik gebruik al met slapen een kussentje. Maar zelfs dit helpt helaas niet de hele nacht. Aan het einde van de ochtend toch een beurs gevoel bij mijn ribben.
    Maar bedankt voor de tip.

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ik lees mee of iemand DE tip heeft.
    Heb er zelf ook last van en wordt er gek van!
    Weet idd soms niet hoe ik moet liggen of zitten zeg

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    DE tip is er volgens mij niet, ben ik bang... Ik heb wel altijd veel gehad aan rekoefeningen, die gaven mij echt even meer ruimte en lucht. Succes!

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Het enige wat hier helpt is af een toe even rondlopen (ook 's nachts, moet vaak toch naar de wc of kan niet slapen, dus kan dat mooi combineren). Ben wel benieuwd of er verder nog iets tegen te doen is, maar ben bang van niet...

8. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Ik heb de kleine heel hoog in mijn buik liggen, maar heb ook geen idee hoe je die pijn kan verlichten. Ik heb er met zitten ook erg veel last van. Als ik het niet meer hou dan ga ik gewoon naar bed en hopen dat het daar over gaat.
    Zoals al werd gezegd denk ik ook dat DE tip niet bestaat, helaas...

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    volgens mij hoort dit er bij ik heb er ook last van.
    de ene dag meer dan de andere. ik heb er nu even helemaal geen last van. maar kan wezen dat die vannacht weer druk is en dan morgen mijn ribben weer gekneusd zijn.
    ik ben maar 154 dus ook erg klein en een grote baby in de buik dus weinig ruimte maar ja hoort erbij. en het helpt mij dat ik een voedingskussen achter mijn rug leg en er een beetje op ga hangen zeg maar dan heeft de kleine de meeste ruimte!

liefs

Deel Deze Pagina