Ik word er gek van (WW)

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En nee niet voor mezelf maar voor mijn man die al vanaf januari aan het werk is!

Hij heeft daarvoor 2 mnd in de WW gezeten en met ingang van 1 jan weer gaan werken dit netjes door gebeld aan het uwv in de werkmap aangegeven en een formulier ingevuld.
    Uitkering is stopgezet en man gelukkig weer aan het werk.

Na een maand kreeg mijn man in ene mailtjes dat hij niet solliciteerde en dat dit consequenties zou hebben voor zijn uitkering.. Uhh welke uitkering?
    Dus weer gebeld aangegeven dat hij werk heeft en dat hij geen uitkering meer ontving.
    Prima we noteren het.

En zo gaat dit dus al vanaf eind feb. Ik hang bij elk mailtje aan de telefoon. Heb al tig brieven gestuurd ( en ja ook aangetekend ) we hebben het bij elk mailtje in de werkmap gezet weer formulieren ingevuld etc etc. En al die tijd ontvangt hij geen uitkering.
    Nu gaan ze zelfs mailtjes sturen met uitnodigingen voor Evaluatie gesprekken omdat hij nog steeds geen werk heeft.
    HIJ heeft WERK al sinds 1!!!!! januari.

Net dus wéér gebeld die vrouw kon idd zien dat ik al ik weet niet hoe vaak gebeld heb brieven gestuurd heb het in de werkmap gezet heb en snapt niet hoe dit kan.

Maar ik word er onderhand wel een beetje gek van om elke keer dat 0900 nummer te bellen in de hoop dat ze het eindelijk gaan snappen!!!:x:x

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Wij hebben hier ongeveer hetzelfde en ze hebben de uitkering anderhalf maand ook niet goed stop gezet en begonnen ook nog over een boete van 100%.. Gelukkig hebben ze dit niet gedaan vanwege onze persoonlijke omstandigheden:(

Het is ook al bij kassa geweest onlangs..
    Afspeelpagina / Vara Kassa

Gr.
    Carlien

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja echt het lijkt wel of je niet van die lui afkomt!!

Heb inmiddels al bijna 50 euro aan kosten gemaakt door aangetekende brieven 0900 nummers bellen en noem maar op!

Heb vanmorgen weer boos gebeld dat als ik nu nog een keer moet bellen ik de kosten die ik gemaakt heb bij hun ga verhalen omdat ze hun zaken blijkbaar niet op orde hebben.

Bedoel hij is al bijna een half jaar aan het werk hoe lang en hoe vaak moeten we dat nog blijven zeggen!

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    uwv... geweldige instantie..

wij zijn al vanaf 2008 bezig om te zorgen dat dat jaar als arbeidsverleden vermeldt wordt.. lukt ook niet.. ML heeft contracten, loonstroken, jaaropgaves van dat jaar opgestuurd.. maar arbeidsverleden is nog steeds een nee

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nouja Limmeke dat is ook schandalig!!
    Hij kan toch aan tonen dat hij gewerkt heeft???

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    We kunnen elkaar de hand geven. Ik ben er 2 maanden mee bezig geweest om ze duidelijk te maken dat ik werk had. Ik ben naar het kantoor zelf gegaan. Wellicht nog een idee?

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ook meegemaakt, hoop gel*l met ze gehad. Had een baan gevonden, gemeld, en hun hebben nog een maand uitkering op mijn rekening gestort. Ik gebeld, kreeg ik een maand of 2 later (!) een brief met een lange tekst wat erop neerkwam dat ik een stouterd was en dat ik het terug moest betalen inclusief een boete van 30 euro.... wat een sukkels daar. Heb de boete aangekaart en toen hebben ze deze gehalveerd omdat ze me uiteindelijk toch niet zo stout vonden en de schuld fifty/fitfy. Was het daar niet mee eens maar goed heb die 15 euro maar betaald had geen zin om nog meer kosten te maken aan bezwaarschriften voor zo'n bedragje.. waardeloze hut dat UWV..

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom bel je dan nog?
    Ik zou het gewoon negeren...

Je kan aantonen dt hi vanaf jan werkt

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Omdat we anders bestookt worden met boetes en aanmaningen van boetes..

Net zoals wat mamapeetje dus zegt..
    En daar heb ik nog veel minder zin in want dan kan het straks nog een rechtszaak worden ook omdat ik die boetes niet betaal;)

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

En toch zou ik het negeren. Als je man kan aantonen dat hij werkt en je geen uitkering meer ontvangt en je hebt dit diverse malen gemeld, dan liet ik t mooi zover komen.

Of je stuurt een email, dat kost niets.

11. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zo heb ik een keer een brief ontvangen dat ik recht op een wajong uitkering had. Omdat ik al 2 jaar ziek thuis zou zitten.

Met de datum en al erbij deze datum dat ik volgens hun ziek zou zijn geworden was ik vrij en heb die andere 2 jaar gewoon 50 uur per week gewerkt.

Ik heb maar gedaan als of ik die brief nooit heb ontvangen.
    Maar wel mooi slecht.

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ach ja het uwv...wat een uitvinding ;) Ik hoop nooit, nooit, nooit maar dan ook echt nooit meer wat te maken hoeven hebben met die lui.
    Ik werd steeds gebeld of ik mijn werkmap bij wilde werken.. Had dat al lang en breed gedaan.. Op een gegeven moment gevraagd of ze ook graag mijn onderbroek maat wilde hebben ofzo sjees ;) En nog veeeel meer van die flauwekul.
    Ik werd ook behandeld als een hond. Uiteindelijk werd er zelfs gezegd dat ik onbewust mijn rugpijn ( heb artrose ) in stand hield zodat ik thuis kon blijven bij de kids :$ Maar wel in 1,5 jaar tijd 200 sollicitaties gedaan.. Sure uwv :x

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier eigenlijk totaal geen problemen mee gehad, mijn vriend heeft 7 maanden WW-uitkering gekregen, is in Januari gaan werken, netjes doorgegeven allemaal en alles is stop gezet, gewoon goed geregeld dus jammer dat dat niet bij iedereen kan.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja kon je maar een mail sturen! Dat kan dus niet want de mails die je van hun krijgt staat heel leuk bij:

No Reply
    En verder kun je niet mailen ( ja in je werkmap ) Maar ook dat hebben we al ik weet niet hoe vaak gedaan.

En niet alleen wij hebben het bewijs hun zelf ook!
    Tenminste dat zou je wel denken na ik weet niet hoeveel brieven en aangetekende brieven en tig telefoontjes.

Maar goed man is net gebeld door de geen waar hij de afspraak mee had dat hij niet hoeft te komen en hij wéér in het systeem zet dat hij al vanaf 1 januari aan het werk is.

Nu maar hopen dat ze het wél snappen;)

Deel Deze Pagina