Wij zijn laatst ook geweest maar hadden de buggy ook niet op slot. Liet mijn draagdoek niet liggen bij de buggy want die is mij kostbaarder dan de buggy...
Er zijn gewoon mensen die speciaal naar evenementen en parken gaan op zoek naar spullen die ze kunnen jatten en doorverkopen, niet normaal meer.
Wij nemen ook om die reden een hangslot mee. Het gebeurt inderdaad. Een vriendin van mij had hetzelfde gezien. Van haar heb ik het idee van een hangslot. Schandalig dat dat moet, maar wat doe je er aan...
Ik weet wel, dat er mensen zijn, die kaartjes voor festivals kopen, alleen om tijdens de main acts de camping leeg te roven. Dus waarom zouden er geen mensen zijn, die daar speciaal voor op pad gaan? Kaartje Efteling kost 35,- of zo. Kinderwagen (2e hands) levert... 350,- op? Tel uit je winst. Misschien nemen ze ook wel een kind mee, om niet op te vallen. Er zijn ook mensen, die hun kinderen misbruiken voor diefstal. Ook in de winkels. Zou me niks verbazen. En bij het verlaten van de Efteling valt het ook niet op, want je loopt met de hele meute mee en als je achter iemand loopt, die een kind dráágt, dan denken ze dat je er bij hoort.
Gelukkig nooit meegemaakt. Maar zou het zelf dus ook echt nooit doen. Van de spullen van een ander blijf je af,simpel! Of het nu wel of niet op slot staat.
Ik snap echt niet waar je het lef vandaag haalt. Ik bedoel, een kinderwagen stop je niet ff onder je jas. Dat valt toch op dan?? En ronduit schandalig dat je andermans dagje uit vergalt en niet van andermans spullen kan afblijven. Ik wordt er ook altijd heel boos van. Ga lekker zelf werken voor je spullen, dat heb ik toch ook gedaan?? :x Nu heb ik zelf gelukkig geen bugaboo of stokke. Gewoon n tweedehands Mutsy. Ik vind het zelf een leuke wagen, maar denk niet dat ie veel op zal brengen, dus ga er maar vanuit dat ze die wel laten staan.......
Ik heb trouwens ook gehoord van een vrouw, dat haar Bugaboo gestolen was bij het consultatiebureau....
Dat is echt een goed idee!! Als ze dat zouden doen dan kan iedereen gewoon zn wagen laten staan. Zou je eigenlijk eens moeten mailen naar de efteling.
Gelukkig nog niet gebeurd. Maar ik haal er dan ook altijd 1 wiel vanaf. Lijkt me steek dat ze er dan nog mee vandoor gaan. Sowieso doe ik dat, ook bij een restaurantje of terrasje.
De karretjes hebben al een nummer. Maar qua inleveren... Dan laat de dief het karretje toch gewoon ergens staan? Oh wacht, je bedoelt de EIGEN kinderwagen. Ja, dat vind ik ook een goed idee!
Ik heb destijds een Bugaboo van een collega overgekocht voor een klein bedrag. Niet voor de naam maar puur dat die niet duur was en het zijn nette mensen...dit was inclusief maxi Cosi dus erg makkelijk. Ben ooit een keer naar Venray gegaan en toen lag Siets nog in de wiegbak. Moest bij de Bristol zijn alleen is daar geen lift (wel voor goederen maar die was buiten gebruik) en verder allee een roltrap... Ik stond te twijfelen van zal ik Sietse op de arm pakken en de wandelwagen even laten staan en zo de winkel in gaan....durfde het toch niet aan was bang voor diefstal.... Na dit topic schrik ik echt hoor,wat een eikels lopen er rond die niet van andermans spullen kunnen afblijven,bah!
Ik vond de tip om een wiel er af te halen wel goed maar bij nader inzien.... Ze kunnen zo een wil van een wagen afhalen die wel opslot staan en die op jou wagen zetten
Wij hebben altijd een slot mee en de wagen gaat altijd op slot als wij er niet bij zijn. Het zal,je maar gebeuren dat ze het weg halen. Ik heb onderin de wagen altijd billendoekjes, ranja en wat schone kleren liggen denk altijd maar als ze daar blij van worden dan wens ik ze er veel plezier mee . Maar mijn wagen laten ze staan!!
Pfff... Krijg er nu al schrik van! Wij hebben een oude tweedehands Stokke, maar die was al duur genoeg! Hoe zet je zo'n kinderwagen op slot dan? Zo'n kinderwagen bestaat uit zoveel onderdelen...
Tsja een fiets etc. wordt ook gestolen dus waarom geen kinderwagen van soms wel 1000 euro? Ik zou er iig. een slotje voor halen, kost ook maar een euro of 2 a 3 bij de Action. Ik ga nergens naar binnen zonder mijn wagen of mee te nemen of op slot. Bij Centerparcs stond hij zelfs aan 2 sloten, zowel de buggyinzet als de wagen. En inderdaad stonden daar dus ook vrijwel splinternieuwe zeer dure wagens zonder slot. Sorry ik zou geen meter willen zwemmen als mijn wagen onbeheerd voor het grijpen staat Vind het ook een beetje naief om te denken dat niemand tot zoiets in staat zou zijn. Vooral mensen die zelf een barreltje hebben... is zo ingeruild hoor binnen een paar seconden . Erg triest maar ik vertrouw niemand.
Ja en dan om een boompje of hekje (bij elke attractie staat wel iets waar je hem omheen kunt doen). Ik doe hem soms ook door de handvaten van de tas heen. Als ze hem open doen en iets eruit halen, ben ik wát kwijt? Een paar luiers? Een knuffeltje? Boeiend. Maar als ze de hele tas meenemen, zit ik met baby zonder luiers
Afgelopen november naar de efteling geweest en de wagen (quinny speedi) dus niet zo'n hele dure gewoon neergezet eigenlijk niet over nagedacht. Maar heb nu de Donkey en bedacht me woensdag toen ik naar het CB was, nou als ik weer ga zet ik hem denk maar op slot stel dat ze hem jatten. En nu dit topic en lees ik dat het niet zo'n gekke gedachten was haha.