Het valt opzich nog mee. Constructief hoeft er niet veel te gebeuren toch? Wel een leuk heus en tegenwoordig zijn retro tegels hip, herbruiken dus! Wij hebben in Rotterdam een appartement helemaal verbouwd (vloer, plafond, muren, badkamer eruit en erin op andere plek) was toen leuk maar dacht daarna nooit meer. Nu mis ik het en zou ons volgende huisje toch wel weer een opkanppertje kunnen zijn
Ja mijn ouders hebben het jaren geleden gedaan. Oud herenhuis gekocht echt zwaar vervallen!! Voor 180.000 gulden toen gekocht heel veel zelf verbouwd om de kosten te drukken. Nu 12 jaar later verkocht voor 350.000 euro kassa! Min 80.000 euro verbouwingskosten. Leuk hoor! Je kunt het wel helemaal eigen maken! Ik houd van zulke huizen helemaal met een moderne inrichting!
Haha jij heb ooit gezegd in welk dorp je woont, en kon het huis opzoeken via funda. Het valt mij mee dacht even dat je een oude boerderij aan wilde pakken natuurlijk moet er veel gebeuren maar een stuk minder dan dat je een jaren 30 woning zou kopen, zelf ervaring mee in dezelfde regio. Isoleren dak stelt niet zoveel voor op zo'n verbouwing, laat alleen wel even iemand onder die witte platen kijken of er niets rot is. Je kan ook bij de buren navragen of zij problemen hebben. Het zal zwaar zijn met 2 kids, maar ik snap dat je dan wel je droomhuis heb. Mocht je een betrouwbare aannemer zoeken, ik ken er wel een paar in de regio pb me dan maar
wij hebben eind 2011 een krot gekocht,enkel de buitenmuren waren erg stevig en het dak(niet onbelangrijk!)met een stuk grond aan van 1350m2 in een heerlijk dorpje ,alle winkels zijn er,veel natuur en vooral rust.onze kinderen kunnen hier uren buitenspelen zonder gevaren.we hebben de verbouwingen deels zelf gedaan(ik)en deels laten doen(bijvoorbeeld nieuwe verwarming,gas laten leggen,een nieuwe keuken en badkamer,....)en we zijn net een weekje klaar.ein-de-lijk!!!!enkel de tuin vraagt nog veel werk.het was niet makkelijk en soms veel stress en vuil en chaos maar wij zijn echt héél blij en gelukkig in ONS huis.want dat is het dan wel echt als je zelf de hele aankleding en indeling kan kiezen.heerlijk gewoon en echt wel een aanrader.succes!
Hier hetzelfde. Wat waren bij jullie de verbouwingskosten ongeveer om een idee te krijgen. We willen eigenlijk bijna alles wel laten doen ivm 2 kleine kindjes. Wat heb je allemaal laten doen en wat waren dan de kosten? Wij denken zelf aan een vebouwing van zo'n 50 a 60.000 euro. Is dat reeël?
Wij hebben dit gedaan, gekocht toen ik zwanger was. Maar het is nog steeds niet af. Alle kozijnen vervangen, achter openslaande deuren gemaakt, leidingwerk en elektra vervangen badkamer, keuken enz. Maar doordat we het zelf doen, man vaak 70 uur per week werkt en we ook nog 2 kinderen hebben gekregen gaat het niet altijd even hard. We moeten dus de hele zolder nog. Qua kosten viel het erg tegen, we hebben wel echt veel meer uit gegeven dan de bedoeling was. Kwamen van alles tegen wat we niet hadden verwacht, toch zou ik het zo weer over doen, we hebben alles zoals wij dat willen en dat vind ik top! En ik denk dat we daardoor nog weer een beetje extra trots en blij zijn met ons huis
nou wij hebben dit huis een paar jaar geleden boven verbouwd ( waar we nu wonen) waren we al met al 50.000 kwijt. dus wij rekenen voor dit huis minimaal een ton. en ik denk dat er dan nog wel iets bij komt. ik denk 50.000 euro voor een heel huis dat dat niet echt reeel is. bedankt voor alle reacties! helemaal geweldig!
Wij waren ongeveer 10.000 euro kwijt + 2500 euro voor kunststof kozijnen. Maar dan hebben we ook alles zelf gedaan. Bij ons scheelde het dan wel weer dat er geen constructie werkzaamheden bij zaten en we voor de bovenverdieping en voor het kantoor beneden de laminaat uit ons oude huis mee mochten nemen.
Ons eerste huis was echt een krot! Alleen de buitenmuren zijn blijven staan en dat was het.. Mijn man heeft het zelf helemaal verbouwd, hij is werkzaam in de bouw, dus kon alles zelf. Nu zou ik het niet meer zo snel doen, met een gezin heb je toch minder tijd daarvoor. Toen woonden we nog allebei thuis. Als ik het door een ander (timmerbedrijf oid) zou moeten laten uitvoeren zou ik toch eens achter mijn oren krabben. Ik maak regelmatig grote offertes voor verbouwingen en dan schrik ik toch wel van de prijzen. 'k Ben blij dat mijn man alles zelf kan!
Hier vorig jaar een huis gekocht en de gelijkvloers helemaal gerenoveerd (keuken eruit, badkamer verplaatst, een paar muren neergehaald) en de zolderverdieping omgebouwd tot de kinderkamers en extra badkamer. We zijn er in juli ingetrokken - de jongste was toen 6 maand, de oudste 2,5. We hebben nog 1,5 maand zonder badkamer gezeten en 3 maand zonder keuken. Leefruimte was er ook niet, dus we sliepen / leefden op 20m² (onze slaapkamer + wat later dressing is geworden). Je ploetert jezelf er gewoon doorheen, maar nu, achteraf gezien, zou ik het me ook niet meer kunnen voorstellen.... Maar net zoals bij jou was het huis te mooi om te laten. Enorme tuin, vlakbij school en creche en groen gelegen... Oh ja, denk dat we om en bij de 100.000 kwijt zijn en dan hebben we enorm veel zelf gedaan...
Wij hebben vorig jaar een woning van de woningbouwvereniging gekocht. Ondanks dat het huis pas 30 jaar oud is was er 0,0 aan gedaan. We hebben het van tot teen verbouwd (zijn nog niet klaar) en zijn er toen eind juni de slaapkamers en keuken klaar waren gaan wonen. De badkamer was bruikbaar maar niet af. Nu noet de hal nog afgemaakt, de badkamer geschilderd en verlichting in (gebruiken nu bouwlamp). We zitten eigenlijk op een punt dat er veel gebeurd is privé dat we er even geen zin in hebben. Maar dat komt komende lente wel weer. Ik vond de combi van kind en verbouwen heftig. Dochter was veel weg, zag papa weinig wat zij ook erg zwaar vond. Nu is er weer de rust voor het gezin. Denk dat geregeld tijd voor de kids heel belangrijk is.