Even een luxe probleem die ik graag met jullie wil delen Wij hebben op dit moment 3 dochters van 6, 4 en 2 jr. Alledrie hebben ze een eigen kamer. De twee jongste allebei een kleine kamers. Onze slaapkamer is wat dat betreft het ruimst. Ik ben nu in verwachting van nummer 4. Nu slaapt onze oudste op zolder (zij vind haar kamer niet fijn). We hebben daar dan nog een kamer over die is net iets groter dan de kamers vd 2 jongste. Maar heeft alleen een schuine kant met een kantelraam. Zodra ik wist dat ik zwanger was dacht ik we blijven nu even allemaal op dezelfde kamers als de baby een mnd of 4 is dacht ik zelf op die zolderkamer te gaan slapen. De oudste onze kamer te geven en de baby haar kamer. Maar is dat handig? Zelf op zolder slapen met 3 kinderen (die allemaal zeer regelmatig uit bed komen op een andere etage?). Heeft er iemand misschien nog een leuk/goed idee? Bij elkaar slapen is nu geen optie. De jongste twee zijn voordat ze in slapen nog best druk waardoor ze de ander dan juist weer wakker houden.
Tja lastige keuzes. Wij hebben 2 kinderen en zijn zelf op zolder gaan liggen. Ideaal is het niet, qua dat de kinderen beide op de eerste etage slapen. Maar de zolder kamer is zo heet als de zon zelfs maar een klein beetje schijnt, dat we dat niet fijn vonden voor de kids, op de 1 etage is het toch net iets minder warm. Wellicht kan dat nog iets zijn om in je keuze mee te nemen.
Ik zou de twee 'grote' meiden op zolder laten slapen. En jullie zelf met de twee kleinsten beneden. Ik zou het ook geen fijn idee vinden om niet op dezelfde etage te liggen als je peuter en babytje. Misschien vindt je oudste de andere kamer boven leuker? Of je kiest ervoor om er 1 grote kamer van te maken, dat ze lekker samen kunnen slapen.
Ik zou ook de 2 oudste op zolder doen. Op zolder het dak isoleren indien nodig, en inbouwkasten maken onder die schuine wand.