Te groot voor ledikant?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon lijkt uit zijn ledikant te groeien. Regelmatig gaat het "bonk, knal" als hij zich omdraait. Hij is 2 jaar en 2 maanden. Hij kan er vast ook uitklimmen, maar dat heeft hij gelukkig nog niet in de gaten :p

We hebben al een peuterbed staan dat we nu gebuiken om op aan te kleden, verschonen en als soort zitbankje. Hij heeft er 1x de middagslaap in gedaan, toen ging hij na 30min eruit om te gaan spelen. Ik ben bang dat hij, als we overstappen op het peuterbed, steeds eruit komt en naar mij toekomt. Doordat mijn vriend een zwaar snurkprobleem heeft en heel wild droomt, slaapt hij op zolder (daar ga ik niet over discussieren, moet ik al te vaak verantwoorden ;) ) Zoon kan alleen naar mijn slaapkamer toekomen dus.
    Ik denk dat hij nog te jong is om echt af te spreken dat hij er niet uitkomt 's nachts, daarom had ik gehoopt dat hij tot een jaar of 3 in zijn ledikant kon.
    Maar nu wordt hij wakker doordat hij tegen de spijlen aanknalt. Hij valt vlot vanzelf weer in slaap nu. Maar als hij uit bed kan wordt dat anders denk ik.

Wat zouden jullie doen?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is R. nu denk ik 90 cm en ligt ook nog in z'n ledikant, hij is ook net 2. Hier hoor ik ook wel eens gebonk, maar hij wordt er zelf niet wakker van. Hier wordt er ook nog niet uit bed geklommen, hij gaat niet eens in bed staan zolang wij er niet zijn. :p
    Hier blijft hij dus voorlopig nog gewoon in z'n ledikant, tenzij hij zelf echt niet lekker meer licht en/of problemen krijgt met slapen.
    Ik ben dus ook precies bang voor de dingen die jij op schrijft.:)

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Als je zoontje nu tegen de spijlen aan valt in zn slaap ligt hij in een peuterbed er dus naast:D dan zal hij zeker wakker zijn. Zou hem dus gewoon in zn ledikantje laten voorlopig, tot hij wat rustiger slaaptons zoontje is ook zo in bed, word er niet wakker van maar hoor regelmatig dat hij tegen het hoofdeinde bonkt.
    Ik vind deze leeftijd ook nog te jong voor n peuterbed, idd het eruit gaan, wat gaat hij dan doen op zn kamer? Denk aan veiligheid dan... of de boel overhoop halen.

4. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Als je hem toch overweegt om over te stappen, kun je dan de klink van zijn deur niet omhoog doen? Dan kan hij niet uit zijn kamertje. Of een traphekje voor de trap, zodat hij niet naar beneden kan in de nacht?

Je kunt ook een slaaptrainer kopen en hem vertellen dat hij er pas uit mag komen als het schaap zijn ogen open heeft (Sam het schaap), al denk ik dat hij daar nog te klein voor is...

Succes met je beslissing. Vaak valt het allemaal mee en maken we ons van de voren veel te druk... ;)

5. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Een peuterbed kan ook gewoon een zijkant hebben hoor. Bij ons peuterbed kan zoonlief echt niet uit bed vallen...g

Te jong is hij echt niet hoor. Er zijn kindjes die al voor de 2 jaar in een peuterbed liggen... Niet dat het nu perse nodig is, maar het zou wel kunnen. Mijn jongste is nu bijna 2,5 en die gaat binnenkort ook over. De oudste krijgt dan een nieuw bed en dan gaat het peuterbed naar de jongste.

6. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Dan valt hij tegen de zijkant van het peuterbed dus, is hij ook wakker;)

7. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik zou hem lekker in zijn ledikant laten. Zolang het geen echt groot probleem wordt om hem in zijn ledikant te laten slapen, zou ik het zo laten. Onze zoon heeft tot 3,5 jaar in zijn ledikant geslapen. Ik wilde hem ook niet eerder in een peuterbed hebben, hij zou er iedere keer weer uitkomen, dat wist ik zeker. Toen hij 3,5 was, vroeg hij zelf of hij in een "groot" bed mocht slapen. Omdat onze dochter toen de wieg bijna ontgroeid was, hebben we onze zoon in een gewoon bed te slapen gelegd. Maar toen waren er ook afspraken met hem te maken over het wel of niet uit bed komen. Ze kunnen best lang in een ledikant hoor!

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee hoor. Zo'n bedhekje (het onze toch) is met een gaas, dus heel zacht. Daar wordt dochter niet wakker van, maar van tegen de spijlen botsen echt wel.

Hier ging ze overigens al voor twee jaar over, en dan meteen ook naar een eenpersoons, dus het is zeker niet te vroeg.

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Traphekjes hebben we overal, zowel boven-als beneden elke trap. Wat dat betreft is ons huis een kindvriendelijke vesting :D
    Alle klinken behalve de zijne staan omhoog. Maar ja, als hij mijn kamer in wil en hij kan niet bij de klink gaat hij gewoon op de deur kloppen en roepen.
    Denk eerder dat hij dan met zijn speelgoed gaat spelen.

10. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wow, vast een reus dan haha.
    Mijn jongste wordt over 4 maanden 3 jaar en blijft voorlopig nog in zijn ledikant hoor, past prima. Na de winter mag hij over naar een peuterbed.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Of gewoon een beweeglijk kind... Mijn dochter kon op twee jaar al niet meer in het ledikant. Niet omwille van grootte, wel omdat ze voortdurend zichzelf vastdraaide.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier in een 1 persoonsbed ook bonk knal hoor ;)
    Zou oor mij niet een reden zijn voor een nieuw bed. Hier gingen ze met 2 jaar en bijna 2 jaar wel over naar een nieuw bed, dat ging prima maar ze kwamen er de eerste maanden niet zelf uit maar riepen ons ;)

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.426
    10.353
    113
    Uk is 2 jaar 3 maanden en ligt nog in de ledikant maar we hebben de zijkant weg gedaan en een klein hekje zo dat hij niet eruit kan vallen. Hij kan zelf in en uit bed stappen maar blijft nog steeds braaf in bed. ( hadden we niet verwacht)

Nog even en mag hij naar een groter bed, hij zal echt niet tot 3 / 3.5 in de ledikant passen.

Ik zou het proberen en niet in een ledikant houden omdat het zo handig is. Uk is beter gaan slapen sinds er aan 1 kant geen spijltjes meer zit.

14. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Onze dochter ging met 2jaar in haar 1p bed. Ze vond het hardstikke spannend e voelde zich zo een grote meid zoals ze zelf zei. Wij hebben een bedstee van lief! Waardoor ik een deurtje dicht kan doen zodat ze er niet uit valt. Maar je kunt ook een bedrekjeaan het bed bevestigen. Hier komt ze niet zelf uit bed en roept altijd in de ochtend als ze wakker is. Ik vind hem zeker niet te jong om over te stappen.

15. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ja ik herken het. Mij zoon bonkte ook op een gegeven en moment overal tegen aan. Wij hebben toen een peuterbedje gekocht, ene die niet helemaal open is (met een beetje hogere zijkanten aan hoofd en voeteneind) en er geen issue van gemaakt en meteen omgeruild voor zijn ledikant. Leuk dekbedovertrek en hij was verkocht. Nooit problemen gehad, hij komt er ook bijna nooit uit.

Deel Deze Pagina