Ik gebruik deze maand voor het eerst utro (wij zitten nog in het ovulatie inductie stadium). Nu ben ik ingepland voor een operatie (maagverkleining) op 15 mei, mijn NOD is 12 mei. Tja, allemaal net wat te krap dus. Nu vroeg ik me af, ik neem aan dat progetreon prikken op dag 7 helemaal geen zin meer heeft door de utro? Verder wil ik bloed laten prikken op 13 DPO (vrijdags) en 15 DPO (maandag). Ik gebruik puregon (150 EH), pregnyl (10.000) en utro (3 keer 200mg)... kan een van deze dingen een bloedtest beinvloeden?? Ik test sowiezo vanaf komende zondag (heb toch zat testen ) om te kijken wanneer de pregnyl mijn lijf uit is. Wil gewoon zeker weten dat ik niet zwanger ben als ik mijn maagverkleining krijg (en als ik wel positief test gaat de operatie natuurlijk niet door ) dus overige tips zijn ook van harte welkom
pregnyl is het enige wat een test vals positief kan maken. Pregnyl spuit je twee dagen voor je eisprong en is 10 dagen later i.p. uit je urine. Dus op dag 10 dpo kun je er van uit gaan dat de pregnyl uit je lijf is en kun je met testen beginnen. Waarom zou je op dag 7 nog op progesteon willen prikken? Dan heb je je ovulatie toch nog niet gehad... dus dan is ie toch zowiezo laag... Als je op dag 15 dpo een nega bloedtest hebt kun je stoppen met de utro en gerust voor je operatie gaan. Ikzelf wordt gewoon dwars door de utro ongi als het niet gelukt is. Dus dan weet je misschien eerder al waar je aan toe bent. Veel succes!
Dank je wel. Ik bedoel op 7DPO testen of je een goed eisprong hebt gehad, dat doe ik normaal wel en heb ik een progesteron tussen 25 en 35 maar dat zal nu wel kunstmatig hoog zijn denk ik? Ik begin gewoon op 10 DPO met testen en hoop stiekem toch op een mooi roze test. Bij niet positief zou ongi idd wel het meest duidelijk zijn.