Dames.. Misschien een stomme vraag maar ik ben nog niet zo lang zwanger van ons tweede kindje waar we hééél blij mee zijn Maar nu heb ik de indruk dat ik al een buikje begin te krijgen en er al kilo's bij zijn gekomen Ik krijg mijn jasje al moeilijk dicht en mijn broeken zitten al strakker en daar ben ik niet zo blij mee..... Wie heeft hier ervaring mee en kom je dan uiteindelijk meer aan als de eerste x of valt het uiteindelijk wel mee??? Groetjes
Nou hier op het begin alleen mijn darmen die erg omhoog kwamen maar echt een zwangerschapsbuikje kwam echt laat bij mij. Bij de eerste was deze er veel sneller. Heb het tot 20 weken verborgen kunnen houden voor mijn collega's haha
komt me erg bekend voor, ben ook nog niet ver, maar mijn buik is nu al zo groot dat niets meer goed past, ben al 2 kg aangekomen, hopelijk is het alleen maar even in het begin zo....bij de eerste begon het allemaal wat later, en toen ben ik al een kg of 20 aangekomen, eigenlijk wil ik dat niet nog een keer
Hier ook, bij onze eerste ging ik ook snel, met 16 weken zat mn baarmoeder toen al bij mn navel, nu was dat met 14 weken al het geval. Bij de eerste de eerste 14 weken 6 kg aangekomen en 8 cm, nu bij 14 weken 1 kg aangekomen en 12 cm erbij 8)
Ik was bij de 1ste niet veel aan gekomen en kon mijn gewone kleding aan tot 20 weken. Bij de 2de had ik al zwangerschapsbroeken nodig bij 6 weken en ben ik heel veel aangekomen. Ik hield heel veel vocht vast, ik zag er niet uit op het laatst. Wel was ik alle kilo`s bijna meteen weer kwijt.
Bij mijn eerste zag je echt duidelijk iets rond de 20 weken. Wel al vanaf ongeveer 13,14 weken knelden mijn broeken. (opgelost met elastiekje in knoopsgat) Uiteindelijk ongeveer 14 kilo gegroeid. Nu bijna 12 weken zwanger en loop al een week of wat in wijdere broeken of positiebroeken. In de zesde week kon ik mijn normale paardrijbroek al niet meer aan!!!! Ben wel wederom een kilo of 2 afgevallen (bij eerste ook in eerste trimester) Ben bang dat ik het niet stil kan houden tot na de 13 weken hoor. Probeer het nu steeds te verhullen door wijdere kleding te dragen of losse bloesjes/vestjes er over heen. Hoe het zich verder gaat ontwikkelen??? Ik weet het niet.
bij mij groeide m'n buik bij allebei de zwangerschappen op de zelfde manier. oftewel: tot 16-18 weken vrijwel niets te zien, tot 20 weken kon ik het nog makkelijk verborgen houden. vanaf ongeveer 25 weken was dat echt compleet onmogelijk en begon er een enorme buik te groeien. dus hier niet de ervaring dat het de tweede keer sneller of groter groeide. ben beide keren 18 kilo aangekomen, vooral in het laatste trimester.
bedankt voor jullie reacties..ben bang dat het bij mij wel sneller gaat deze keer maar dat moet ik maar even afwachten misschien zijn het idd mijn darmen maar mijn broeken zitten wel al wat strakker en daar ben ik niet zo blij mee