even een vraagje bloedtest, kom er niet meer uit.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door buikje123, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    De verloskundige heeft mij een formulier gegeven waar ik de combinatietest kan laten uitvoeren en ze had ook een aantal kruisjes ingevuld waar op geprikt moet worden(de bloedtest). Nu weet ikdat ik de combinatietest zelf moet betalen maar die bloedtest dan?
    Het zilveren kruis werd ik niet wijzer van, zij zei dat ik de bloedtest zelf moet betalen en het medisch centrum waar ik het moet doen zegt dat die uit de basisverzekering wordt vergoed, iedereen krijgt een keer een bloedtest in de zwangerschap toch?

Hoe zit dat nou precies, weet iemand dat?

Liefs

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    In principe wordt een bloedtest vergoed, maar het gaan wel van je eigen risico af. Als je die dus nog niet opgemaakt hebt, krijg je waarschijnlijk wel een rekening van je verzekering.

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Bij mij ging er zo'n 18,- van mijn eigen risico af.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een deel van de combinatietest is toch ook bloed onderzoek? Gewoon onderzoek tijdens je zwangerschap is oa HB en allerlei enge ziekte's, maar de combi test houd als 't goed is in; Bloedonderzoek en echografie/nekplooi meting Prenatale Screening: De combinatietest
    Dus ik neem aan dat je dat bloedonderzoek zelf moet betalen, is deel van de combinatietest

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb van de bloedtest vrij weinig van hoeven te betalen, omdat mijn eigen risico al bijna "op" was. Wel heb ik de echo zelf moeten betalen omdat ik niet onder de "risicogroep" viel. (dat was twee jaar geleden)

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    De bloedtest naar ijzer, hiv, lues etc. etc. valt onder je verzekering. Dit kan je hooguit je eigen risico kosten.

De combitest moet je zelf betalen als je daar geen indicatie voor hebt, tenzij je daarvoor bent bijverzekerd. ("Penny wise, pound foolish" van de verzekering als je het mij vraagt, maar dat was de vraag niet....)

Conclusie: ook al staat het op 1 formulier, het gaat wel degelijk om 2 verschillende onderzoeken die ook financieel verschillend worden afgewikkeld.

7. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    bedankt voor jullie reacties. ik weet niet hoe het nu met mijn eigen risico staat, hoeveel ik daarvan heb opgemaakt..
    op de bloedtest staat landelijke screening 1e trimester en dan aangekruist: glucose, hiv, hb,mvc,en dan de combinatietest aangekruist. die bloedtest is dus denk ik bij iedereen, standaard, dus ik denk zelf dat ik die wel vergoed krijg.. tenzij dus (als ik het goed begrijp) mijn eigen risico geld niet op is ofzo..?

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Joh, dat eigen risico ga je toch betalen, nu je zwanger bent! Wat dacht je van controles van de verloskundige, een echo met 12 weken... daar blijft natuurlijk niet veel meer van over. En volgend jaar ook niet, met de bevalling... Gewoon bloed gaan prikken dus. Misschien zeg ik het wel wat te makkelijk, hoor. Ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Maar ze prikken echt niet zomaar bloed op die dingen. Is wel belangrijk.

Je banner staat trouwens verkeerd, waarschijnlijk doordat het forum gecrashed is geweest.

9. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    het gaat ook zeker niet om het geld hoor, maar ik vond een paar dingen zo onduidelijk aan de telefoon dat ik het nog even wou navragen. van dat eigen risico geld daar had ik nog niet zoveel verstand van, word tijd dat ik me daar eens mee bezig ga houden *schaam*..
    dus ik moet het zo zien, dat eigen risico geld ga je toch betalen(honderd nog wat) is het op dan dekt de verzekering..? sorry als ik er helemaal naast zit.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Normaal heb je daar waarschijnlijk niet mee te maken. Logisch dat het je niet zoveel zegt. :) Ik heb al een paar jaar gynaecologisch onderzoek en vruchtbaarheidsbehandelingen achter de rug en ik heb een schildklierziekte. Ik betaal dus altijd eerst een deel zelf, voordat de verzekering betaalt. Echter, dat gaat allemaal automatisch. Je hoeft niets te doen. De zorgverlener claimt bij je verzekering. Deze betaalt, maar stuurt jou ook een brief dat een deel van het bedrag van je eigen risico afgaat. Dat geld schrijven ze dan meestal automatisch van je rekening af. Leuk is het niet... maar ja!

Aan je eigen risico zit een maximum, je betaalt dus nooit meer dan een bepaald bedrag. Ik weet niet hoe hoog dat nu is.

Je kan het ook altijd navragen bij je verloskundigenpraktijk.

11. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    oke, maar het is dus niet zo dat je ineens je eigen risico helemaal betaald in 1x? volgens mij is het eigen risico bij mij 165 euro... als ik het goed begrijp gaat er steeds wat van af.. tot het op is? tenzij de behandeling 165 euro zelf bedraagt?

verloskundige hulp wordt trouwens allemaal vergoed bij me heb ik gezien, daar zit geen eigen risico aan behalve dan die combinatietest maar de rest van de echo s en bloedonderzoeken die bij iedereen plaatsvinden worden vergoed.

Deel Deze Pagina