Succesvolle IVF ondanks weinig eitjes?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wannabeme, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Wie van jullie heeft er ervaring met IVF waarbij er sprake is van weinig follikels? Ik zit nu in de eerste ronde, afgelopen vrijdag de eerste follikelmeting gehad, op dag 8 na het spuiten van Gonal-F 300.

Aan beide kanten zat 1 grote follikel (15mm) en daarnaast zat er nog een kleintje. Nu nog even doorspuiten en morgen weer een echo en dan hopen dat die kleine ook mee gegroeid is. Dan woensdag de punctie met 2 of 3 follikels en hopen dat daar uiteindelijk een mooi embryootje uit komt.

Als ik hier zo om me heen lees, zie ik maar weinig dames met zo'n lage score. Nu weet ik dat je uiteraard maar 1 eitje nodig hebt voor een zwangerschap, maar toch..

Ik word volgend jaar 40, m'n FSH was rond de 25 en m'n AMH ook laag (weet geen precieze waarde). Alles bij mekaar niet echt een goeie uitgangspositie dus:(

2. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik had ook maar 5 follikels met 225 gonal f, uiteindelijk 2 goede eicellen, beide bevrucht, 1 teruggeplaatst, geen cryo´s.
    Niet zwanger geworden, maar wel een kans!
    Blijf hoop houden, 2 eitjes kunnen nog altijd 2 baby´s worden.
    Kwaliteit gaat boven kwantiteit! Succes.

3. Brttdnny

Brttdnny Actief lid

1 okt 2013
    185
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik ben nu 19 weken zwanger van ivf verse tp waar er 3 waren geoogst.. Er zijn nu nog 2 cryo's ..
    Dus het kan.. Ik baalde ook maar ik pepte mezelf op door te denken beter kwaliteit dan kwantiteit !!

Heel veel succes!!!

4. Pino14

Pino14 Lid

20 okt 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle icsi pogingen 5 eitjes, waarvan meestal 3 bevrucht. Op 225 gonal, hoger gaan ze niet in ziekenhuis. Ze zeggen het gaat om dat ene geluks eitje dat het doet en niet om de hoeveelheid.

5. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die ga ik onthouden, kwaliteit ipv kwantiteit!

Ik hoop dat dat voor mij ook geldt :)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Hier 6 eitjes. Alle 6 bevrucht. Op de dag vd tp waren er nog 5 over.
    1 daarvan is geplaatst en 3 konden er ingevroren worden.

De vorige 3 ivf pogingen had ik telkens meer dan 10-15 eitjes en telkens maar 6 bevruchtingen.. vanuit al die ivf pogingen met veel eitjes is maar 1 cryo ontstaan.

Hier gaat het dus op.... meer kwaliteit bij minder eitjes.

De follikels waren deze keer ook heel mooi groot.

7. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Even update:

Er waren uiteindelijk 3 follikels, waarvan 3 eicellen. Dat zijn 2 embryo's geworden. 1 verse terug geplaatst en eentje ingevroren. En nu, 3 weken na het plaatsen van m'n bovenste bericht weet ik dat deze IVF poging geslaagd is!
    Het kan dus echt! Nu hopen dat alles goed blijft gaan natuurlijk, maar het begin is er :)

Asley vindt dit leuk.
  8. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Wannabe mom wat een geweldig nieuws een voorzichtige gefeliciteerd! Dit geeft andere dames weer hoop!

9. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Wannabeme, wanneer ga je testen? Want dat heb je nog niet gedaan, toch??? Ik hoop zo dat het gelukt is!!

Maar deze berichten geven mij ook wat meer hoop. :) Ik heb nu ook 3 grote follikels, met nog een paar kleintjes. Ik hoop zo dat er goede eitjes bij zitten. Hier is het nog even een paar dagen spannend. Waarschijnlijk ergens volgende week de punctie.

10. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Kaila, ik heb vorige week al positief getest! Veel te vroeg, dus raakte redelijk in de stress of het wel betrouwbaar was. Intussen al meerdere keren getest en contact gehad met het ziekenhuis en het is toch echt waar hoor :)

11. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    ECHT!?!! Dat heb ik helemaal gemist!! Ik wist dat je te vroeg had getest, maar niet dat hij nog steeds positief is! Gefeliciteerd!!!!!!!! :D :D

12. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha kan gebeuren hoor. Op maandag getest, vrij licht. Op woensdag al iets donkerder, op vrijdag nog wat donkerder. Vanmorgen de digital clearblue en die gaf ook 'zwanger'.
    Raar hoor...ik kan het echt nog steeds niet geloven, ik had de moed eerlijk gezegd redelijk opgegeven.

13. Moniue

Moniue Lid

9 okt 2011
    12
    0
    0
    sociotherapeut in jeugdpsychiatrie
    Honselersdijk
    Bij mij zag het er naar uit dat de hormonen niet aansloegen. De arts wilde dus geen punctie doen. Uiteindelijk langer dan gemiddeld gespoten en een punctie gehad. 3 follikels, 2 eitjes, 2 embryo's waarvan nu 1 mijn dochter is. Ik had ook nog een goede cryo maar die heeft helaas het ontdooien niet overleefd.

14. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    wow wat een goed nieuws wannabeme! ik heb zelf ook een ivf gehad met de eerste echo's 2-3 follikels die meetelden. Maar bij de punctie toch meer follikels. Ik ben van deze poging ook zwanger geraakt! Onwijs gefeliciteerd liefs!

15. lamaris

lamaris Niet meer actief

#15 lamaris, 27 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2014
    @wannabeme,
    Gefeliciteerd! Wat heb jij een ongelooflijke mazzel gehad.
    Ik wist niet dat er in NL ziekenhuizen zijn die vrouwen behandelen met een FSH van 25. Dat is echt heel erg hoog; onder de 10, liever 8, is een normale waarde. Je eierstokken zouder met die waarde van 25 helemaal plat moeten liggen en niet meer te stimuleren moeten zijn. Ook in een ander opzicht heb je vette mazzel. Op mijn leeftijd (36) is nog maar 1 op de 4 eicellen chromosomaal normaal, en kan die uitgroeien tot een baby. Op 40-jarige leeftijd is slechts 1 op de 10 eicellen nog maar normaal. Je hebt dus het ongelooflijke geluk gehad dat tussen die drie eicellen een 'normaal' eitje zat!

Zo zie je, het is een 'numbers game'.

Ik heb helaas niet zoveel geluk gehad.
    Ik heb 3 keer een afgebroken IVF-poging gehad. Er groeiden op 150 tot 300 ie FSH steeds maar 1-3 follikels. De pogingen werden al na 5 dagen gecancelled. Probleem was dat ik op cyclusdag 3 steeds al een follikel had die groter was dan de rest. Die dominante follikel at alle hormonen op, zeg maar zodat de rest niet kon groeien.
    De laatste poging kreeg ik een ander protocol. Eerst platleggen en dan stimuleren. Toen had ik opeens 9 eicellen (nou ja niet opeens, ik heb 16 dagen gespoten met 225 IE Puregon). Uiteindelijk 3 embryo's waarvan 2 cryo's. Helaas een MK. Ik vermoed dat het een chromosomaal abnormaal eitje was. Helaas kunnen embryo's van zo'n slecht eitje er prachtig uitzien voor het oog, en zelfs tot een (korte) zwangerschap leiden.

Ik hoop zo dat ik de volgende keer weer goed reageer op de stims!

Mag ik overigens vragen waar jij onder behandeling bent, en welk protocol je hebt gevolgd?

16. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het lange protocol gevolgd in het UMC Utrecht.

We wisten dat ik er slecht voor stond dus hadden ook in overleg met arts besloten dat ik zelfs al had ik maar 1 follikel, toch door zou gaan. Toen het dus 2 grote en 1 kleintje bleek te zijn, waren we al tevreden. Dat uit die 3 ook echt 3 eitjes en later 2 embryo's kwamen, was ruim boven verwachting.

Mijn arts heeft wel gezegd dat m'n FSH erg hoog was, maar er is nooit sprake geweest van dan maar niet behandelen. Al was ie nog hoger geweest, het was alleen een meting zeg maar.

17. wannabeme

wannabeme Actief lid

4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Overigens heb ik eerst Decapeptyl gespoten, daarna gaan stimuleren met Gonal-F 300 en rondom de punctie Pregnyl.

Deel Deze Pagina