eitjes aanprikken...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Noesje, Apr 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noesje

Noesje Lid

Dec 15, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met een halve baarmoeder waardoor je niet zwanger mag worden van een tweeling? Ik heb ook nog eens PCOS dus kan moeilijk zwanger worden.Ik gebruik sinds december clomid (eerste keer een hele tablet..resultaat 2 eitjes en de tweede keer een halve tablet..resultaat 3 eitjes!!),maar door mijn halve baarmoeder zijn dat er dus 1 en 2 teveel...nu willen ze de eitjes die teveel zijn aan gaan prikken,maar ik ben hier een beetje bang voor...Weet iemand hoe ze dat precies doen en of het heel erg zeer doet? Alvast bedankt voor jullie reacties..

groetjes Noesje..:)

2. Noesje

Noesje Lid

Dec 15, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er niemand waarbij eitjes aangeprikt moesten worden?
    Ik wil graag ervaringen weten...bij IVF wordt het ook gedaan dus is er vast wel iemand die zijn ervaringen wil delen,toch?!:)

3. RooDje

RooDje Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,671
    0
    0
    Hi Noesje,

De eicelpunctie wordt door vrouwen verschillend ervaren en elk ziekenhuis heeft ook een ander beleid wat betreft pijnbestrijding. Ik moet zelf eind juli voor de punctie en ik zie er ook erg tegenop. Helemaal omdat ons ziekenhuis alleen 4 kleine verdovingen zet in de vaginawand en je het verder met 2 paracetamol moet doen.
    In Duitsland heb ik begrepen dat het meestal onder narcose gaat en in Belgie krijg je geloof ik een infuus met pijnstilling. Sommige ziekenhuizen in Nederland geven ook een infuus of een morfine prik in de bil, maar dat is dus overal verschillend.
    De een vindt het goed te doen en de ander heeft een horror ervaring.
    2 eitjes aanprikken lijkt me overigens wel minder erg. Veel vrouwen krijgen een gestimuleerde cyclus voor IVF of ICSI met hormonen waardoor ze soms wel 15 eitjes moeten aanprikken!
    Maar dat maakt het niet minder vervelend voor jou natuurlijk! Het blijft toch niet de meest fijne handeling als je probeert zwanger te worden!

Gr.
    RooDje

4. Noesje

Noesje Lid

Dec 15, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Roodje,

Bedankt voor je reactie..ik weet eigenlijk niet wat mijn ziekenhuis doet aan pijnbestrijdeing bij deze behandeling...nou ja ik ben vanmorgen geweest voor een follikelmeting en ik zit op dag 15 en er was nog niks te zien en mijn baarmoederslijmvlies was ook pas 0,6 mm dus hoef ik me er nog niet druk over te maken...
    Spannend voor jou eind juli...heel veel succes en sterkte en dat je maar snel zwanger mag zijn..

Groetjes Noesje..

Share This Page