uitslag zaadonderzoek zeer slecht

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mommy to be, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi alllemaal.
    vandaag hebben we de uitslag gehad van het zaadonderzoek van mijn man, het is echt kl*te slecht 5% was goed.
    ik baal nu echt als een stekker. volgende week moeten we een afspaak maken bij de uroloog maar ik ben zo bang dat het wel eens een hele tijd kan gaan duren eer we pappa en mamma gaan worden.
    weet iemand hoe groot de kans is met zo weinig goede zaadjes om zwanger te worden?
    het is pas ons eerste onderzoek geweest en ik ben nog helemaal niet onderzocht maar meteen al zo'n kl*te uitslag had ik niet verwacht.
    sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest t ff kwijt

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Weet je ook de hoeveel heid van het sperma-monster? 5% van 20 miljoen is heel anders dan 5% van 2 miljoen.

Wij zaten ook in de Medische malle molen,maar zijn in ronde 14 toch nog spontaan zwanger geraakt!

3. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    nee ik weet de hoeveelheid niet dit omdat mijn man alleen naar de huisarts is geweest omdat hij eigenlijk voor iets anders ging en toen toch al de uitslag kreeg van t onderzoek (we wisten nog niet dat ie al binnen was).
    ik heb mijn man maar heel ff gesproken omdat hij moest gaan werken en weet verder eigenlijk nog helemaal niks behalve dan dat er maar 5% goed was.

4. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heej meid,

Balen van de uitslag maar net als prinses zegt, hoeveel waren er in totaal....Erg belangrijk om te weten. Er wordt nooit uitgegaan van 1 test dus zal er wel herhaald worden. En de uitslagen kunnen erg verschillen per zaadtest.
    Wij hebben 2 tests gehad, eerste test 5 miljoen waarvan 30% goed beweeeglijk, tweede test 240.000 en maar 3% beweeglijk.
    Dus over die 5% valt niks te zeggen helaas.
    Succes en sterkte in ieder geval.

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi,

Ik heb geen idee wat het percentage van de kansen is met 5%. Ik denk alleen altijd dat je maar 1 goed zaadje nodig hebt om zwanger te geraken ;)

Over een halve week krijgen wij onze uitslagen dus als iemand het antwoord weet... ander moet je het eens aan de uroloog vragen...

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi
    sorry weet niet hoe groot de kans is maar kan me goed voorstellen dat je baalt als een stekker.. Meid kop op want ze kunnen tegenwoordig zoveel !

Liefs kaatje

7. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hee meis, wij hadden de eerste keer 0% het kan heel sterk wisselen, daarna hebben we namelijk ook 2 miljoen gehad of 100.000, het is echt per zaadtest verschillend. Waar het nu heel weinig is, kan het best zijn dat het de volgende keer veel meer is. Hou vol meid, voor icsi hebben ze maar 1 zaadcel nodig onthou dat. Wij begonnen ook met 0 maar ook wij maken nog kans. Ga gewoon nog een keer een zaadtest doen, misschien is die al weer heel anders. Liefs Ester

8. elle

elle Actief lid

Hè meid das wel ff slikken lijkt mij.
    Misschien kan het je nog iets opbeuren dat de uitslag bij de eerste keer testen vaak anders is dan de paar keer erna. En wat Stienke zegt moet je inderdaad ook proberen voor ogen te houden. Weet dat je altijd hier je hart kunt luchten!
    Sterkte!

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij ons was er ook veel verschil in de zaadtesten. Zo was het de eerste keer 2 miljoen en de tweede en derde keer 9 miljoen. Ik hoop dat de volgende zaadtest ook een goede ontwikkeling laat zien.
    Mijn vriend is trouwens gestopt met roken, wijde boxers gaan dragen en hij heeft multivitamine voor de man (kruidvat) en extra selenium en zink geslikt. Geen idee of het van invloed is geweest, maar het is in ieder geval het proberen waard.

10. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He mommy to be,

Het is al een paar keer gezegd maar inderdaad de zaaduitslagen wisselen vaak sterk, het is toch een moment opname.
    En zoals Stienke al zei, je hebt maar 1 zaadcelletje nodig die jou eicelletje erg leuk vind!

Rustig aan, en probeer alles over je heen te laten komen (ik weet makelijker gezegd dan gedaan)

Liefs Schaapje

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey meis,
    Ook hier een slecht zwemteam!
    We hadden te slecht en te weinig voor IVF. Het werd dus IVF/ICSI...het heeft even geduurd, het lukte lang niet in de eerste paar behandelingen maar....ik ben wel zwanger!
    Het kan allemaal nog meid! Ik weet dat het nu voelt of er een mega donkere wolk boven je hoofd hangt..en die zal ook nog wel even blijven hangen maar zolang er zaad te zien is zijn er mogelijkheden. Heel veel sterkte!

12. Niet meer actief

Mijn vriend had de 1e keer ook maar 5% goeie zwemmers.Met spoed doorverwezen naar de gyn.Toen weer een nieuwe test gedaan(er zaten 2 maanden tussen) en deze uitslag was bovengemiddeld goed!
    Ik wil er mee zeggen dat het een momentopname is en ik zou zeker nog een keer testen.(over een paar maandjes)
    Ik weet hoe kl*te je je nu moet voelen,maar probeer positief te blijven!
    Mijn vriend heeft ook bovenstaande vitamines geslikt, hij slikt er zelfs nog foliumzuur en extra veel vitamine C bij.Plus de wijdere boxershorts..Veel sterkte met verwerken van deze uitslag en duimen voor een betere 2e!

13. Niet meer actief

ps Bij de hema verkopen ze potjes vitamines, op de verpakking staat:selenium en zink.Altijd proberen!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben ook 3 keer zaad laten checken. 1e keer was niet goed 5 miljoen de 2e keer beter 16 miljoen en derde keer 36 miloen dus inderdaad een moment opname.

suc6 gr vruchtje

15. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi hoi
    bedankt voor jullie lieve woorden allemaal. ik zag vrijdag mijn droom al in duigen vallen maar nu ik er ff over nagedacht heb en alles heb laten bezinken weet ik dat er toch een heleboel mogelijk is.
    mijn man heeft vandaag een afspraak gemaakt met de uroloog en ik denk dat we dan wel meer te horen krijgen over hoe we verder gaan.
    ons geduld word toch echt wel op de proef gesteld maar gelukkig denken we positief en weten we dat er een dag komt dat ook wij een kindje in onze armen mogen sluiten. ik hou jullie op de hoogte !

Deel Deze Pagina