wie werd zwanger na hsg?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door honey23, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wie werd zwanger na hsg?

1. ja gelijk diezelfde maand

2. 2e maand

3. 3e maand

4. binnen 1 jaar

5. nog niet zwanger na hsg

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. honey23

honey23 Actief lid

29 nov 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas deze ronde niet gelukt, zag het ff niet meer zitten d8 echt dat het deze keer wel raak kon zijn maar aan de andere kant had me vriend ook 2weken onhouding gehad en zal er wel allemaal dood zaad zijn geweest maarja op na de 2de ronde na de hsg.moet dan na de gyn voor de samenlevingstest en kijken wanneer ik het beste kan klussen. en dan heb ik alles wel gehad. wel een ding wat positief was is de tweede uitslag van het zaad van 4miljoen nog wat na 8miljoen zaadcellen en ook 50% procent goedbewegend. groetjes

2. honey23

honey23 Actief lid

29 nov 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    ajlaa, dat is wel wat minder maar met 1 moet het ook wel lukken duurt mischien gewoon iets langer. heb niet gevraagd op welke basis ze het deden maar het was doorzichtig spul.

pjpj, heb ook smalle eileiders zei de gyn maar door de hsg was het wel iets beter ofzoiets.ik denk dat je eerst zelf moet proberen en dan met iui maar ik denk niet dat ze wat gaan doen aan die smalle eileiders bij mij in ieder geval niet.

adriana, hahahah ja zo voelde het ook bij mij toen ik daar op tafel lag.

dolfijntje, ohh dat is goed nieuws vooral die 39 miljoen zaadcellen daar moet het toch wel snel mee lukken ik was al
    blij met 8 miljoen zaadjes hihihi

groetjes en succes allemaal

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik heb deze maand hsg gehad, begin april, maar helaas ook weer ongesteld geworden. Ik duim voor volgende maand ;)

4. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    hoi,

ik ben na 1,5 jaar proberen direct na HSG zwanger geraakt!! En ik heb het om me heen echt veel vaker gehoord. Ook mijn verloskundige vertelde dat ze dit vaak hoort.
    Bij mij was het wel zo dat het erg veel moeite kostte om door te spuiten. Waarschijnlijk wat verklevingen ofzo gehad.

Helaas is het zoals je in mijn handtekening geeindigd in een miskraam....
    Nu moeten we het weer opnieuw gaan proberen en dat ellendige traject weer in. Ik hoop zooooo dat het weer snel lukt!!

Heel veel succes allemaal!!!!

5. pjpj

pjpj Actief lid

31 jan 2011
    236
    0
    0
    brabant
    Hoi hoi dames

Ik heb deze maand mijn hcg gehad en er stond een kijkoperatie gepland omdat zie niet alles goed konden zien was wel een doorgang dus moesten klussen want je was meer vruchtbaar hadden ze gezegd. Ik heb de hcg voor mijn eisprong gehad.

Nu kan ik jullie het goede nieuws vertellen ben vandaag 1 dag overtijd dus ik dacht test maar maar zal wel niet komt door het onderzoek maar heb een lichte streep getest en volgens de omschrijving ben je dan zwanger dus het kan echt na een hcg! Wij zijn super blij!!

Alle dames in afwachting succes en hopen dat t bij jullie ook zo n nieuws wordt

6. honey23

honey23 Actief lid

29 nov 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi pjpj gefelicteerd! wat een goed nieuws! ja als je een tweede streep hebt ben je zo goed als zwanger geniet ervan! ik ben nu voor ronde 2 aant gaan na hsg, had samenlevingstest gehad en er waren heel veel levende zaadcellen aanwezig en ph enzo alles was goed, wel jammer van die vele zaadcellen wat de gyn eruit heeft gehaald tijdens eisprong.
    zat precies rond me eisprong en heb op me eisprong geklust en ook veel ervoor dus hoop dat het deze keer wel raak is groetjes

7. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    @pjpj: gefeliciteerd! Dit soort verhalen/ervaringen wou ik graag even lezen :).
    @caroline1978: Wat naar... Lijkt me echt vreselijk... Welk traject ga je nu (weer) in dan? IUI/IVF of iets anders? Hoop voor je dat je, zodra je er weer aan toe bent, snel weer zwanger wordt.

Wij zijn nu twee jaar bezig mij onze wens voor een tweede. Sinds de bevalling van onze dochter ben ik meerdere malen geopereerd (zes keer), ik bleek o.a. Asherman te hebben (verkleving in de baarmoeder). Heel vervelend allemaal, maar ik probeer positief te blijven. Gisteren voor t eerst een HSG gehad, ook geen pretje, maar gelukkig was alles goed doorgankelijk. Ik was benieuwd naar de ervaringen/meningen van anderen voor wat betreft het wel of niet gemeenschap mogen hebben na de HSG en de verhoogde kans op vruchtbaarheid. Mij is daar in het ziekenhuis namelijk helemaal niets over verteld. En ik heb er dom genoeg ook niet naar gevraagd. Gelukkig lees ik positieve verhalen, dus dat geeft de burger weer moed! :)

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik krijg 25 juni HSG samen met laparascopie! ben benieuwd zelf of het daarna gelijk lukt!

9. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @Flower77
    Wat vervelend voor jou ook zeg! Al die operaties, dat is niet niks. En ook alweer 2 jaar bezig.... Wat duurt elke maand dan toch weer lang hè?!
    Met het traject weer ingaan, bedoel ik het traject van weer temperaturen, de verplichte nummertjes, het afwachten, de (hopelijk niet) teleurstelling als je weer ongesteld wordt... Wij gaan het 3 mnd spontaan proberen en daarna starten met iui om combi met hormonen. Ik hoop zo dat het weer spontaan lukt!!
    De miskraam heeft er wel flink in gehakt. We waren zo enorm blij, hartje zien kloppen en dan toch mis. Enorm bizar moment om dat op de echo te zien, nog steeds soms niet te bevatten. En dan sta je weer helemaal aan het begin... En de wens is zo groot!

Mijn gyn zei dat ik direct na hsg mocht starten met proberen wat we dus hebben gedaan en wat is gelukt.
    Ik hoor ook wel andere verhalen, dat je een mnd moet wachten, maar dat advies hebben wij dus niet gehad. Heeeeeeel veel succes!!! Hoop echt dat het jullie lukt na al die ellende met wachten en operaties!

10. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @pjpj:super gefeliciteerd!!! Wat een fijn bericht om te horen. Dat geeft ons (alle wachtenden) natuurlijk weer hoop!

11. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pjpj: hoe gaat het nu? Weet je al wanneer je 'je eerste' echo hebt? Geen last van misselijkheid o.i.d.?

@honey23: hoe is het nu dan? We zijn nu de wachtweken 'al' weer voorbij..... spannend hoor!

Hier gaat alles goed. Het vreemde is alleen we dat ik vrij kort na de HSG (die vorige week donderdag de 31e was, op cyclusdag 11) een positieve ovulatietest heb. Op de 15e cyclusdag ipv rond de 23e wat bij mij normaal is. Ben er wel blij mee, maar het rare is wel dat het nu voor de derde dag al positief is. Maar dat kan, heb ik ergens al eens gelezen. Morgen maar weer een ovtestje er tegenaan gooien.

12. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gestemd.
    Tijdens de ronde waarin de hsg is gedaan mag je geen onbeschermde sex hebben. De ronde daarna hebben ovulatietesten gebruikt zodat we zeker weten dat we goed zaten. En het is gelukt!

Heel veel succes iedereen!!
    Ik zag het op sommige momenten ook niet meer zitten. Maar probeer de moed erin te houden.

13. flower77

flower77 Actief lid

11 okt 2011
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zowie: gefeliciteerd met je zwangerschap! Misschien dat het toch te maken heeft met de HSG, zou je denken hè? Super dat het nog voor de IUI is gelukt, dat scheelt je een hoop ziekenhuisbezoekjes!

Ik moet wel even een nuance maken in je opmerking dat er in de maand van HSG geen onbeschermd sex mag plaats vinden; ik heb het nog eens nagelezen; bijna altijd wordt de HSG gepland na de menstruatie en vóór de eisprong. Dan mag je na de HSG (dus rond de eisprong) wel sex hebben. Vóór de HSG wordt het in die maand sterk afgeraden ivm kans op bijvoorbeeld een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, als er sprake zou zijn van bevruchting. Ik heb inmiddels een aantal patiëntenfolders van ziekenhuizen gelezen... ik had die van mij al weg gegooit (lekker slim).

Geniet van je zwangerschap!!

14. pjpj

pjpj Actief lid

31 jan 2011
    236
    0
    0
    brabant
    Flower77@

Hier gaat t goed ben niet echt misselijk beetje met vlaagen. Wel eetlust en last van darmen en pijnlijke borsten. Heb vrijdag mijn eerste echo ben zo benieuwd of alles goed is en of het er 1 of 2 zijn heb daar aanleg voor in uit de ondetzoeken gebleken en zit in de fam. Maar ook omdat ik al best een buikje heb. We zullen zien vrijdag...

Hoe is het met jouw? En de andere dames??

Zowie@ proficiat hoe voel jij je?

15. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    @flower; ons werd verteld dat we in de cyclus van het onderzoek geen onbeschermde sex mag hebben. Zo zie je maar weer dat het toch per ziekenhuis verschilt. Dat is me al eens eerder opgevallen.

@pjpj; dank je wel. Ik voel me verder super. Ben niet misselijk ofzo. Ben wel erg moe en heb de hele dag honger, hihi. Maar ik heb niets te klagen.

16. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @iedereen, idd raar dat je verschillende adviezen hoort. Maar zowie, wat fijn dat het voor de iui raak is, ik hoop daar ook op...
    @flower, mijn eisprong kwam na het hsg ook eerder (dag 12 ipv dag 15/16). Na mijn miskraam alweer bij dag 19 wat best snel is. Deze mnd weer dag 15. Nu weer de spannende dagen van afwachten in... Pff, vind ik zo lastig! Nog 13 dagen afwachten te gaan....

17. pjpj

pjpj Actief lid

31 jan 2011
    236
    0
    0
    brabant
    Hoi hoi wilde even laten weten dat het hartje klopte volgens de arts heel goed en stevi hart. We zijn zo blij echo was zo mooi je zag al echt een beetje een klein mensje en het dooierzakje enz waren ook goed en mooi te zien! Nu hopen dat onze uk blijft zitten maar kijk er positief naar onze wens komt uit!!!

18. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @pjpj, wat goed om te horen!!!

Enneh, hier ook weer goed bericht: ben gewoon zwanger!!! Zo ontzettend fijn!! Wat zo'n hsg dus met je kan doen...!

19. aqua

aqua Lid

3 jun 2012
    77
    0
    0
    gastouder
    soest
    ik werd die zelfde maand nog zwanger,
    ik had 21 mei hsg onderzoek.
    ik had 24 eisprong gehad,
    en rond 1 juni voelde ik vreselijke krampen en heb toen een weekje gewacht, en had toen 3 dagen voor nod positief getest.:D

20. pjpj

pjpj Actief lid

31 jan 2011
    236
    0
    0
    brabant
    Allemaal geweldig nieuws!! Proficiat iedereen en nu genieten!!! Het onderzoek geeft dus goede uitslagen!!!

Hier gaat alles nog steeds goed we hebben 5 juli volgende echo 12 weken ben benieuwd naar hoe onze uk gegroeid is!!

Deel Deze Pagina