@Caroline1978: Wat super! Gefeliciteerd! Hoe voel je je? Goed? @Aqua: Gefeliciteerd, wat een mooi nieuws allemaal zeg! Geeft de wachtenden onder ons weer goede moed! Ik heb de afgelopen cyclus (die van de HSG) tijdens de vakantie in het buitenland licht positief getest. Heel vaag, dus direct maar een andere test gekocht (2 stuks). Eén daar van waar ook vaag (Clearbleu, zo'n plus). Een heel dun fijn verticaal streepje. Een paar dagen de tweede test gedaan, maar die was negatief. Dus het was toch niets. Balen! Tijdens de vakantie besloten om toch door te gaan met de follikel/cyclus volg echo's en hormonen spuiten. Dus nu wachten op mijn menstuatie (al hoewel ik uiteraard hoop dat 'ie uit blijft ) en dan direct weer bellen naar het ziekenhuis. Mijn luteale fases zijn ook de afgelopen cyclussen weer erg kort (9/10 dagen), dat ga ik wel weer melden. Misschien dat ik daar toch iets voor kan krijgen.
Ik krijg deze maand hsg onderzoek. Zag er erg tegenop, maar nu ik veel positieve verhalen lees heb ik weer een klein beetje hoop
@Minimeee: weet je al wanneer je de HSG krijgt? Enne.. laat je niet gek maken door de horror verhalen op internet wat betreft de pijn hoor! Het was bij mij goed te doen. Van te voren pijnstillers nemen en iemand meenemen (mijn man mocht mee naar binnen en m'n hand vasthouden ) om terug te rijden. Ik had direct erna al geen last meer.
Ik had donderdag 20 juli 2012 een hsg onderzoek. En tijdens het onderzoek had ik wel veel pijn, maar eerlijk gezegd ben ik ook heel kleinzerig. Op de eerste foto's was te zien dat het niet goed doorliep in mijn linker eileider, maar dat kan ook door kramp komen. De foto's die 20 minuten later genomen zijn moeten uitsluitsel geven. Dat hoor ik as dinsdag. Ben er wel een beetje nerveus over eerlijk gezegd. Bang voor slecht nieuws . Maar we wachten het wel af. Mijn man was gelukkig mee, idd om mij naar huis te rijden. Thuis een half uurtje op bed gelegen met een warme pittenzak, maar ik heb nit lang pij gehad nadat ik eenmaal thuis was. Denk dat ik in totaal 1,5 uur pijn heb gehad.
@minimeee: je handtekening is gewijzigd in 5 weken zwanger, zie ik! Gefeliciteerd! Dat betekent dus dat je tijdens de cyclus van de HSG zwanger bent geraakt? Goed zeg! Gaat 't allemaal goed?
voor mijn dochter heb ik ook hsg gehad, tijdens onderzoek vertelde gyn dat er niets te zien was alles was prima, controle foto liet echter een ballonnetje met vloeistof zien wat kon duiden op verkleving/verstopping. uiteindelijk toch maand later geopereerd en toen bleek ik flinke verklevingen te hebben. 3e ronde na de operatie raakte ik zwanger van onze dochter.
Ik heb afgelopen dinsdag mijn laparoscopie gehad en lees veel positieve verhalen hier! Dat geeft de mens hoop!! Mijn eileiders zijn prima doorgankelijk!! Deze ronde wordt het niks meer, want had de operatie pas op dag 14. Met een eisprong gemiddeld rond dag 15, hebben we besloten deze maand te laten gaan! En moet er ook niet aan denken Maar ik kan niet wachten tot ik ongesteld wordt en op naar de nieuwe ronde!
Ik ben inderdaad in de ronde van de hsg zwanger geworden. Na de hsg bleek mijn linker eileider prima. Rechts konden ze niet zeggen, want het liep daar niet door. Ze wilden eigenlijk een kijkoperatie doen, maar bleek dus niet meer nodig. 5 weken was gebaseerd op mijn laatste menstruatie, maar ik heb een latere eisprong (dag 23) dus zal nu zo'n 4 weekjes zijn denk ik. Ben echt zo blij en hoop dat het goed mag gaan. Over 2 weken mag ik al voor een echo. Dank je wel voor je felicitatie
Dank je wel. Ik snap dat je er tegenop ziet. Deed ik ook, maar probeer je zoveel mogelijk te ontspannen. En probeer je niet te laten lijden door wat anderen erover zeggen. De een kan meer hebben als de ander. Heel veel succes en ik hoop dat het allemaal goed is en dat je na de hsg ook snel zwanger zult worden.
Wat fijn dit topic, als ik deze ronde niet zwanger ben moet ik op de eerste dag van de ongesteldheid bellen voor een afspraak. Krijg dan een laparoscopie met hsg (blauwe vloeistof?) Tot nog toe witte test.
Hallo allemaal, Ik heb mijn HSG morgen gepland staan. Ik ben doodsbang en tot overmaat van ramp kan mijn vriend niet mee. Gelukkig gaat mijn schoonzusje mee om mijn hand vast te houden. Fijn om te lezen dat sommige meiden na een HSG toch zwanger raken. Ik hoop op dit moment alleen maar dat de boel een beetje toegankelijk is... Het lijkt me zo'n klap als je slecht nieuws krijgt. Iedereen die nog moet, heel veel sterkte! Aan alle zwangeren, geniet er maar lekker van! Groetjes Eliz
Ik heb 1,5 week geleden mijn laparoscopie gehad met HSG! Binnen nu en een week word ik ongesteld......dan weer een nieuwe ronde, dus weer nieuwe kansen! Ben benieuwd!!
heel veel sterkte morgen. Probeer een beetje te ontspannen al is dat erg moeilijk. Ik was ook erg nerveus. probeer je ook niet te focussen op de ervaring van anderen. Want dan wordt je echt gek. Ten minste had ik. hoop dat alles goed zal zijn.
Dat hebben ze bij mij ook gedaan, is vergelijkbaar met een HSG alleen doen ze een blauwe vloeistof omdat ze met een kijkbuisje in je buik kijken en ze normaal contrastvloeistof niet kunnen zien aangezien dat dat kleurloos is
Lief van je! Dankjewel! Ik zeg steeds maar tegen mezelf dat het max een uurtje duurt en dat ik niet moet zeuren. Het is misschien de laatste kans om de mmm echt te ontlopen..
Ik wilde heel vrolijk reageren, maar las toen je onderschrift... Wat verschrikkelijk voor jullie! Ik voel met je mee. Liefs