Ik las dat ze in Nederland net als in duitsland de verkeerslichten van oranje naar groen willen omzetten zodat als het oranje is je je auto alvast "startklaar" kan maken om aan te rijden. Als het oranje is betekend het dat het groen er zo aankomt nu vroeg ik me af, zou het dan " oranje-groen-oranje-rood" worden? Dat lijkt me raar toch? Stel er komen mensen aanrijden en het is oranje, dan weet je toch nooit of het oranje is omdat het groen gaat worden of dat het oranje is omdat het rood gaat worden? Of denk ik nu heel erg letterlijk? Ik zie het al helemaal voor me dat er mensen voor oranje VOL op de rem gaan bang om geflitst te worden ipv dat het oranje is om al aan te geven dat het zo groen word
Meestal zie je op afstand het stoplicht wel en weet je of het rood of groen was daarvoor. En zo lang staat ie niet op oranje. Tenminste niet in Duitsland. Heb er 4 jaar gewoond en nooit problemen mee gehad.
hahahaha, nee je went er zo aan! Ik woon in duitsland en weet niet beter. Aks iedereen gewoon rijd dan weet je dat als oranje komt er daarna rood komt. En als je stil staat en oranje komt dan komt daarna groen Ik vind het in iedergeval wel lekker, je hebt even de tijd om je gas in te drukken
Ik zat er ook aan te denken. Maar ik geloof dat ik weleens heb gezien dat het oranje knippert voordat het groen wordt ofzo... Ik kan het ook helemaal mis hebben, maar in Engeland is het ook eerst oranje voor het groen. Ik weet niet of ik er wel voor ben. In Nederland fietsland zijn er namelijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fietsers die het rood net (of ruim) meepakken, tsja.. en als je dan al startklaar staat met je auto en meteen optrekt.... zeker als het overzicht niet goed is. Ik heb dat ook wel eens gehad. Mijn stopstreep lag een stuk eerder dan die van mijn linkerburen, en de buurman was een bus. Zag dus niet of er fietsers of voetgangers waren... Ik trek dus heeeeeeel voorzichtig op en da's maar goed ook, want ik mocht alsnog vol op de rem voor een tienermeisje dat ineens voorbij schoot (en dus RUIM door rood was gefietst:x) Er zal een goede reclame/veiligeidscampagne bij moeten, denk ik, want ik vrees dat er anders meer fietsers zullen zijn die de overkant dus niet halen...
ja of anders moeten ze de lichten wat breder afstellen op elkaar. Dat er tussen het rood van de fietser en het oranje van de automobilisten wat meer tijd zit.
dames, eerst gaat het licht voor de fietsers op rood ( net als voetgangers) wij hebben hier namelijk ook fietsen en dan pas het licht voor de auto's op oranje en nee oranje knippert niet voor het groen word Het is niet zo moeilijk hoor, je merkt de verandering straks niet eens!
Ik heb ook wel eens gezien dat als het rood is en het wordt bijna groen, dat rood en oranje dan eventjes tegelijk aan zijn... Maar waar ik dat gezien heb..?
Hier heb je verkeerslichten die aftellen als t bijna groen wordt. Dan zie je waar dus het oranje zit, dat er afgeteld wordt van 3->1 en dan spring ie op groen.
ik woon in engeland en hier gaat ie inderdaad eerst op oranje en daarna groen, als ie oranje is begint iedereen al te rijden (als de weg vrij is natuurlijk) maar in engeland knippert ie dus wel voor het groen wordt. dus normaal oranje, rood, knipper oranje en dan groen. ik vind het wel handig en het went erg snel
Oei, wat ben ik erg. Lees ik dit en denk meteen.... jaaaaaaaaaah! Had ik het toch goed! En da's best een beetje erg als je richting de 30 gaat...