Alweer een vraag over kinderopvangtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Nou, voor zover ben ik er dus uit;

na ontslag nog drie maanden recht op opvangtoeslag en die uren mag je dus uitsmeren over een periode zolang je wil. Dat snap ik, maar hoe ziet dat er dan uit in de praktijk?

Want:
    - je moet dus zelf je inkomsten aanpassen en een schatting maken. So far so good
    - je moet zelf dus in de gaten houden dat je m ook stop zet. In mijn geval, als ik geen werk zal vinden, per april.

Maar hoe zit dat nou in de praktijk dan? Ga ik drie maanden die centjes apart zetten en dat gebruiken? Want ik wil de 97 uur die ik zo ongeveer had per maand naar halve dagen terug brengen. Dit waren drie hele dagen en dat gaat dus naar halve dagen. Met andere woorden; ik ben tot juni zo ongeveer onder de pannen met die uren. Hoe zit dat met factureren dan?

Heeft iemand enig idee hoe dat werkt?

2. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Ik lees even mee, want ik zit met de zelfde vraag...

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

De belasting telefoon even bellen?
    Voor zover ik weet is het na 3 maanden gewoon klaar. Zit zelf ook in deze situatie en wat ze mij vertelden is dat je nog 3 maanden recht hebt en daarna vervalt alles.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ja, ik kan inderdaad nog even bellen, maar ik hoop ondertussen ook op wat ervaringen.

Je hebt nog drie maanden recht inderdaad, maar als je de uren niet op hebt gemaakt, mag je die gewoon opmaken. En daar onstond dus ook mijn vraag weer uit.

Deel Deze Pagina