mogen jullie zelf je uurloon bepalen of hebben jullie een vast uurtarief van het gastouderbureau wat je aan moet houden. hier krijgen we 6,25 per kind per uur maar er gaat 1,62 organisatiekosten af dan houd je ongeveer 4.63 over. jullie zouden dus ook als zelfstandige gaan werken? maar ik weet natuurlijk nooit of ik die 21 uur kan werken dat ligt aan het aantal kinderen en de uren die ze afnemen
mamady heb je wel altijd werk dan. moet je soms lang wachten tot er een nieuw gezin komt of gaat dat vrij snel.
@mamady: ik werk 24 uur en van die 24 uur heb ik eigenlijk merendeel 2 kindjes. Dus opzich valt t wel mee hoor. En volgens het bureau zou ik zelfs minder krijgen maar de ouders hebben zelf die 13 euro vastgesteld. Helaas kan ik me niet aanmelden als zelfstandig (denk ik) omdat ik maar 1 gezin heb en niet meerdere gezinnen. Aan de uren voor zelfstandige kom ik wel.....
ik zag dat je als zelfstandige idd heel veel kunt aftrekken bij de belasting zoals eten en drinken van de kinderen speelgoed voor de kinderen knutselspulletjes e.d. daar sta ik echt van te kijken
@Minniemouse: Om zelfstandige te zijn moet je minimaal 3 opdrachtgevers hebben, dus bij 1 gezin valt dat inderdaad af. @moppie: uurloon mag je zelf bepalen, maar je moet ook wel zorgen dat je zelf niet uit de markt prijst. Ik weet niet hoe het is in Utrecht, maar hier zou 5,50 of zelfs 6,50 erg veel zijn. Bedenk ook dat de ouders over max. 5 euro vergoeding krijgen. @Nieuwe gezinnen: ligt eraan of je het snel kunt invullen of niet aan de vraag in jouw buurt en aan de dag(en). Maandag loopt hier niet de andere dagen zit ik vanaf januari vol! @Vakanties/vrije dagen: krijg je niets, behalve als de ouders het niet op tijd doorgeven! @Zelfstandige: je hebt minimaal 3 gezinnen hebben, aan 1225 uur komen op jaarbasis (zie de site van de belastingdienst. Je hebt ook een boekhouder nodig en inschrijven bij de kvk. @Aftrekken: je kunt inderdaad een hoop aftrekken, dat maakt het leuk.
mag je ook bij meerdere gastouders ingeschreven staan als zelfstandige? is dat verstandig? kost inschrijven bij kvk geld? mijn vriend is boekhouder dus dat komt goed
Hier ook een zelfstandige en heb toch echt maar 2 opdrachtgevers. Wel voor bijna 400 uur per maand, maar toch. Ik las wat over belastingvoordeel? Nou dat wil ik dan ook graaaaag weten! Ik betaal gewoon in 3 schalen aan de belasting haha
Ja dat met die belasting daar ben ik ook benieuwd naar. @sam: hoe heb jij dat gedaan dan met kvk? Want ik kom dus ook aan de uren die nodig zijn......
minniemouse: kijk even naar een VAR verklaring.. waarschijnlijk is dat de manier voor jou.. belasting: regels lezen, lezen , lezen en een goede boekhouder..
ik weet niet of het hier hoort of bij hetkopje kinderopvang. wie werkt er als gastouder? hoeveel uren werken jullie. Ongeveer 25-30 uur hebben jullie altijd werk? of heb je ook tijden bij dat je geen gezin hebt? Op wo en do en ik het weekend ben ik vrij, dit is toevallig, als ik nieuwe kindjes krijg, verandert dit. wat houden jullie er aan over. Ik verdien 4,60 per kind per uur. Ik heb 1 jongetje 20 uur per week, een meisje 15 uur en nog een jongetje 10 uur. klopt het dat je 35 procent belasting betaalt. 1 keer per jaar. Ik ben zzp'er en dan heb je recht op zelfstandigenaftrek. Ik betaal daarom praktisch geen belasting. vragen jullie geld voor maaltijden en tussendoortjes. zo ja wat vraag je. Nee, ik bewaar de bonnetjes en dat trek ik van de belasting af hoeveel kinderen vang je op en is dat goed te doen. Het meeste dat ik nu heb is op vrijdag 3 kinderen. Mijn eigen zoontje gaat die dag naar een kdv. Dat is heel goed te doen. Het 'lastigst' is je eigen kind, omdat die vrijer is omdat hij thuis is. hier mag je 6 kinderen opvangen maar vraag me af of dat goed te doen is en niet te veel. Ik vind het meevallen, maar ik ben dan ook schoolklassen van 25 kids gewend. wat doe je zoal met de kinderen, want met 6 kinderen ben je toch meer aan huis gebonden. Ik heb vooral jonge kinderen, dus dan is het niet handig om er echt opuit te gaan. Onder het jaar 'kun' je er niet zo heel veel mee en als je er meer dan 1 hebt die nog niet kunnen lopen, ben je vooral binnen. 's Zomers wel in de tuin. Soms zet ik dan een badje op of kunnen ze lekker met water spelen. ik wil ook graag als gastouder gaan werken en heb daarom nog informatie nodig. alvast bedankt voor de info groetjes bianca
Ik heb altijd werk. Ik heb nu 3 kindjes uit 2 verschillende gezinnen. En 2 naschoolse kinderen uit 2 gezinnen. In mei gaat er een meisje naar de basisschool en ga over een tijdje dus alweer op zoek voor een vervangend kindje. Zo zorg ik dat er altijd werk is. Ik ben geen belasting miep, maar zal even kort uitleggen hoe het bij mij gaat. Ik betaal mijn boekhouder een vast bedrag per jaar. Hij heeft mij een programma gestuurd waar ik al mijn inkomsten en uitgaves in verwerk. Als het jaar om is maakt hij er iets moois van en doet aangifte voor mij. Ik mag van hem alles afschrijven. (schoonmaakmiddelen, eten, speelgoed, brandmelders, batterijen en noem maar op) Het inschrijven als zelfstandige bij de KVK is geen moeite. Je betaalt zo rond de 40 in het jaar. Als zelfstandige heb je de eerste 3 jaar een bedrag van een paar duizend euro waar je sowieso geen belasting over hoeft te betalen, dit scheelt al zoveel!
Ik werk als gastouder... Hier mag je max 2 kids die niet kunnen lopen en daarbij nog max 2 lopende kids...of 4 lopende kids zonder kids die niet kunnen lopen...(snappie t nog)?? Verder werk ik parttime...tijden zijn verschillend...ligt aan het rooster van de ouders... Ik krijg ongeveer 5 euro per uur per kind.. Eten en andere dingen kun je in overleg laten vergoeden door de ouders.. En ik heb gehoord dat je een bepaald bedrag per maand zwart bij mag verdienen (ik weet zo niet welk bedrag maar ik zit er nog onder) Of het ook waar is weet ik niet zeker.. Ik zit nu thuis omdat er even geen gezin vrij is voor mij.. Maar ik had 2 kids en ik ging er mee naar de speeltuin oudste moest ik 2x per week naar psz brengen.. of ophalen... en verder knutselen, spelen met bv auto's ofzo.. kleinste leren lopen..enz enz... Maar ik kan het werk je wel aanraden...Ik heb er veel plezier in..
Zwart werken mag nooit! Maar het is wel zo dat je onder een bepaalde grens geen belasting hoeft te betalen. Dit omdat je iedereen die werkt over de eerste ca 2000 geen belasting hoeft te betalen. Wanneer je niet heel veel werkt is die 2000 dus genoeg en betaal je geen belasting.
dank je wel allemaal ik wordt steeds wijzer dank zij jullie als er nog iemand meer informatie heeft of nog tips of dingen waar ik op moet letten dan hoor ik het heel graag
ik ga me gewoon overal inschrijven dan is de kans op werk het grootst eerst even afwachte hoe het met mijn werk gaat aflopen
stelt de screening voor gastouders heel veel voor of niet? welke eisen moet je hebben? moet er ook een traphekje onder aan de trap zijn. ik heb er wel een boven aan de trap