Ik zit nu thuis zonder, werk en wil graag aan de slag. Ik heb diplome verz ig, en wil ook met dat diploma aan de slag. Nu dacht ik aan inval werk, maar vraag me af hoe dat te combineren is met je gezin. Ik dacht dan aan voornamelijk avonddiensten draaien in de thuiszorg. graag hoor ik jullie ervaringen. Ben bang dat je helemaal platgebeld wordt overdag en dan zou ik me misschien verplicht voelen meer te werken dan ik van plan was ( 3 avonden?)
Hoi hoi. Ik werk als oproepkracht in een zh. Ben eerst via het uitzendbureau begonnen. Toen moest je een maand van te voren een beschikbaarheids lijst invullen voor de maand daarop. Als hun dan diensten voor je hadden die overeen kwamen met je beschikbaarheid dan kreeg je een mail of werd je gebeld. Dan kon je alsnog de dienst accepteren of weigeren. Meetsal kreeg ik een week van te voren aanvragen voor de week daarop dus goed te plannen. Nu ben ik nog steeds oproepkracht maar intern. Hier heb ik samen met de leidinggevende afgesproken om haar 2 weken van te voren een mail te sturen met daarin de dagenb die kan werken. Zij stuurt mij dan een week van te voren waar en hoe laat ze mij heeft ingepland. Ik zou het dus gewoon aangeven aan de betrefende bedrijf of uitzendbureau waneer je kunt en welke diensten jij kunt werken.
dank voor je reactie, dat lijkt me op zich goed te combineren zoals jij het schrijft. Hoeveel uur werk je per week?
Momenteel werk ik alleen de weekenden. Is gemiddeld 10 uur per weekend. Kan soms meer soms minder zijn. Daarvoor toen ons zoontje er nog niet was werkte ik gemiddeld . 30 uur p/w.
Lijkt me ook ideaal als je geen oppas nodig hebt voor de kinderen. Mijn man heeft gelukkig een redelijk regelmatige baan, dan kan ik mijn werk er omheen plannen. Nu nog de stap zetten, vind het wel spannend....
Ik werk ook in een ZH als oproepkracht. Krijg ook een beschikbaarheidslijst; maar omdat ik ook nog in een ander ZH werk, kan ik niet zo vaak in het eerste. Zij gaan hier heel soepel mee om. Als ik bijv denk ik kan morgen wel werken, mail ik dat even door en soms word ik dan gevraagd. Ik vind het heerlijk; ben een beetje eigen baas qua planning. Werk alleen middag/avond.
Ja is idd fijn geen oppas,vooral met wat het tegenwoordig kost. Maar bij klinkt het ook wel prettig dat je makkelijk om de tijden van je partner kunt plannen. Nou hoop voor je dat het lukt. Sccs iig.