Hallo Meiden, Ik ben aan het solliciteren als verzorgende in de thuiszorg, het is een werk en leerbaan, de opleiding wordt in de avonduren gegeven. Zijn er hier meiden die dit werk doen en hoe bevalt het?
Ik werk wel in de zorg, maar niet bij de thuiszorg. Wel gedaan maar dat is uhmmm al 8 tot 10 jaar geleden. Ik vond het leuk werk. Je komt vanalles tegen... soms ook hele zielige gevallen. Maar soms ook heksen van mensen... Wat ik wel zwaar vond was aan het eind van de dag nog een rits medicijn-cliënten. Voor een paar pillen of een oogdruppeltje auto in en auto uit, van hot naar her... Toen ik er nog werkte was de regio nog niet zo groot. Dat is nu wel anders hier en je moet dus in het bezit zijn van een rijbewijs en auto in onze regio. groetjes Cyntje78
Ohh... en de winter vond ik niet leuk... heb eens mn auto in de prak gereden door glad weer toen ik op weg was naar een cliënt. En eens me de leplazarus gezocht savonds laat tussen de maisvelden naar een adres... huilend heb ik achter het stuur gezeten. Het was bijna 23.30 uur voordat ik op mn bestemming aan kwam Maar ook hele leuke dingen meegemaakt hoor!
Ik werk in de thuiszorg als verzorgende. Ik vind het heel erg leuk. Heb ook in een verpleeghuis gewerkt, maar vind dit veel leuker. Bij iedere thuiszorginstelling is het weer anders hoe de routes zijn ingedeeld. Soms heb je een route dat je alleen mensen de steunkousen aan moet doen en medicijnen geven. Dan ben je misschien een kwartiertje binnen. Heb je zieke collega's dan is het soms weleens vliegen van de 1 naar de ander. Van mijn collega's hebben er 2 geen auto. 1 doet alles op de fiets en de ander op de scooter. Toen er sneeuw lag, konden zij alles gaan lopen. Je moet wel de weg op, weer of geen weer. Bij storm, een flinke sneeuwbui, regen die met bakken uit de lucht komt, jij moet toch de weg op. Dan duurt het maar wat langer voor je bij de cliënten bent, maar je zal er toch heen moeten. Dat is het enige wat ik soms vervelend vind, maar het werk zelf vind ik heel leuk. Je komt bij de mensen in hun huis en zal je daaraan moeten aanpassen. Ik heb een hoop mensen die de koffie al klaar hebben staan als ze weten dat ik kom. Nu ik zwanger ben leven de mensen ontzettend mee en 1 vrouw was met haar rollator naar de Hema gelopen om babykleertjes te gaan kopen. De mensen die je tegenkomt in de thuiszorg zijn vaak geestelijk en/of lichamelijk beter dan mensen die in een verzorgings- of verpleeghuis wonen.
Leuk dat je de zorg ingaat. Thuiszorg ligt je of het ligt je totaal niet. Je werkt zelfstandig, waardoor je veel dingen zelf behoort op te lossen, in een team kan je sneller en makkelijker elkaars hulp inschakelen. Maar daarintegen hoef je niet aan jan en alleman verantwoording af te leggen, als jij iets graag op een bepaalde manier aanpakt en de client is daar tevreden over is het goed. In een team heb je eerder rekening te houden met je elkaar. Wel rijdt je van hot naar her en met name in de winter is dat niet altijd even prettig, denkend aan dagen dat het spekglad was, de clienten moeten toch hun zorg krijgen. Je krijgt wel veel te maken met verpleegtechnische handelingen, dat komt waar ik werk totaal bijna niet voor ( woongroep voor dementerenden ouderen) en dat is jammer, want je verpleegtechnische handelingen zijn wel interessant om uit te voeren. Ik zou gewoon gaan kijken wat je ervan vindt, wie weet vindt je het echt geweldig. Succes met je opleiding.
Wat een leuke reacties van jullie zeg, nu ben ik nog enthousiaster, alleen het door weer en wind is natuurlijk minder maar ik heb een auto en niet alles kan even leuk zijn natuurlijk! Ik zie ook dat jullie allemaal kindjes hebben of krijgen...is dit goed te combineren? Hoe doen jullie dit met oppas e.d?
Ik werk ook als verzorgende in Thuiszorg. Vind het werk erg leuk om te doen, alleen plantechnisch soms iets minder hihi. Je rijd idd veel heen en weer, savonds bijv 17-19 adressen. Maar ik vind het van adres naar adres eigenlijk totaal geen probleem. Voordeel ook vind ik, dat ik halve diensten draai. Dus smorgens tot 12/12.30 en ben dan gewoon smiddags thuis voor de kids. De oudste gaat naar school en op mijn werkdagen eerst naar de vso. En de jongste gaat naar t kdv.
Uhm en dan ook niet geheel onbelangrijk, zijn de verdiensten nog een beetje redelijk? Je krijgt natuurlijk ook onregelmatigheidstoeslag in de weekenden enzo. Ik hoor altijd van iedereen dat het zo slecht verdiend in de zorg maar heb geen idee hoe het nu eigenlijk is?
Nou ik vind het niet zo slecht hoor, werk er wel alweer 4 jaar en totaal 11 jaar in de zorg. Dus wel gestegen. Maar krijg 15 euro per uur (bruto dan he)
Dat is zeker niet slecht zeg, valt me erg mee, natuurlijk heb je wel ervaring en dat heb ik nog niet, maar het groeien komt vanzelf
Ik heb jaaaaren in de thuiszorg gewerkt als verzorgende.Ik vond het juist erg leuk.Het zelfstandige,niemand die op je handen kijkt,zelf oplossingen zoeken voor problemen,het bij de mensen thuis komen(daar is de sfeer toch heel anders),en het heen en weer rijden vond ik juist wel prettig.Dan kun je je hoofd leegmaken op weg naar de volgende. Na een lange tijd ging ik het contact met collega's toch missen en ik werk nu in een verzorgingshuis. Maar wel tof dat je wil gaan werken in de zorg! Het is niet altijd rozengeur en maneschijn maar er gebeuren zeker ook hele leuke dingen die het waard maken hoor!
Ja daar geloof ik dus ook onwijs in! Ik ben iemand die graag zorgt voor mensen, luisterd, helpt en mensen blij maakt. Ik heb jaren als administratief medewerker gewerkt maar speel al heel lang met het idee om de zorg in te gaan. Alleen de stap was op een of andere manier te groot. Maar op kantoor, dut ik gewoon in. het is mijn ding niet. Ik wil erop uit, mensen spreken, helpen en mij nuttig maken voor iemand. Deze kans is goud omdat ik savonds naar school kan ivm de zorg voor mijn dochter. Gisteren gaf mij de doorslag, ik was bij de zus van mijn oma op visite in een verzorgingstehuis, ik zag hoe deze mensen dankbaar zijn met de zorg die ze krijgen en hoe die mensen dit doen met hun hele ziel en zaligheid. Ik dacht, ja dit wil ik ook!
Heel goed van je! Ik vind voldoening in je werk heel belangrijk.Als je iets doet wat dat niet geeft stomp je denk ik toch af.Juist dat gevoel heb je nodig om het te kunnen volbrengen in de zorg,samen met dingen af kunnen sluiten voordat je naar huis gaat.Werk is werk en prive is prive,al is het soms moeilijk dat geef ik toe! Veel succes en ik weet zeker dat je er gaat komen!
Ik heb zowel in verzorgings en verpleeg huizen gewerkt als in de thuiszorg en opzich is het leuk werk maar wat ik vervelend vond was dat er zo weinig tijd was voor de mensen! Nu heb ik de ideale baan gevonden: Verzorgende Dagbehandeling, we hebben 4 locaties (waaronder ook een boerderij ) waar dementerende ouderen komen voor activiteiten etc. we hebben verschillende groepen van nog vrij goede dementerende toe de wat lagere groep... Daarnaast doen we ook een stukje thuiszorg (enkele keer mensen wassen maar vooral ondersteunende begeleiding dus thuis activiteiten en mantelzorgers ontlasten ) Ik vind dit ideaal!! En ik zou nooit meer terug willen naar een verzorg of verpleeghuis, de combinatie dagbehandeling / stukje thuiszorg spreekt me wel erg aan! Lekker afwisselend ook...