Het is me vanmorgen even helemaal verkeerd geschoten.. We krijgen nieuwe achterburen.. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar nu hebben ze binnen het complete huis afgebroken, op de draagmuren na natuurlijk.. Buiten de tuin omgespit enzo.. Ook niks mis mee.. Maar nu zijn ze al om 6.15 begonnen met verbouwen.. Een lawaai! Net een op hol geslagen hogedrukspuit.. Kreeg smsje van de buren naast ons.. 'zo buurvrouw, jij bent er vroeg bij' Dus ik dacht dat ze bedoelden dat Lenn om 4 uur al wakker was en dat gepaard gaat met flink wat lawaai.. krijg een sms terug: maar moet je nu echt achter het huis schoonspuiten op dit tijdstip? Uh, ben ik niet.. zijn de nieuwe buren.. Gisteren is er een buurman van verderop geweest om te vragen of het lawaai wat later kan en wat eerder stoppen met de klussen die zo'n lawaai maken.. Lenn is een nachtbrakertje en ik ben blij met de uurtjes slaap die ik kan krijgen en dan helpt dit echt niet mee Sinds een paar dagen staat er een bouwlamp in hun achtertuin.. Ook geen problemen mee, hebben ze natuurlijk meer licht.. Leuk, maar niet als ze daardoor tot 23.00 uur buiten bezig zijn en dat gaat echt niet zachtjes.. Schrik me de pleuris ook elke keer, elke keer een schaduw van een man in huis Ondertussen ligt de steeg vol met takken en hout en zooi, zodat je er met fietstassen en kind voorop nauwelijks langs kan.. Als je vraagt (netjes en beleefd) of ze het op willen ruimen of in elk geval zo willen opstapelen dat je er normaal langs kan, kan je een grote waffel krijgen.. Ik ben totaal niet moeilijk, zeker niet met verbouwingen, het moet toch gebeuren.. maar alsjeblieft zeg, niet op dit tijdstip.. zo, lucht even op
jeetje zeg, wat een aso's. Dat mag helemaal niet hoor om die tijd al. En dan een grote waffel geven als je vraagt of de troep opzij kan Tis misschien niet leuk voor de toekomstige verstandhoudingen maar ik zou als ze niet luisteren de politie bellen. Sterkte er mee meid.
Ik vind het echt zwaar aso! $ ik zou er ook echt niet blij mee zijn!! En idd dan maar de politie bellen hoor meid! Sterkte!
politie opbellen dit is overlast. als je meerdere keren de politie belt daarvoor gewoon blijven bellen dan krijgen hun een papier met daarop de tijden dat ze wel mogen klussen. dan mogen ze nog geen eens een kwast vast houden,want als ze dan herrie maken en jij belt weer dan kunnen ze daar problemen mee krijgen in de vorm van dat ze alleen mogen klussen van 8 tot 8. hebben buren gehad bij een vriendin van mij. me vriendin was het zo zat met het klussen ze was zoooo gaar gewoon.. het is goed dat ze huis proberen op te knappen en alles maar niet de hele buurt hoeft daar last van te hebben. en al helemaal niet dat jij last krijg met de buren dat ze denken dat jij het ben natuurlijk. heb je wel gezegt tegen ze dat jij dat niet ben?
Ja heb ze een berichtje terug gestuurd.. maar ik dacht in eerste instantie dat het van hun kwam en zij dachten dus dat het van ons kwam.. Netjes sorry gezegd dus dat zit wel goed.. Maar zij waren er dus ook al niet blij mee.. Heb net even vanaf boven gekeken (kan bij hun in de tuin kijken) en volgens mij waren ze bezig met zo'n ding die de tegels aantrilt.. Stratenmakers gebruiken die dingen ook.. lomp en lawaai dus.. Krijg vanmorgen nog visite dus loop dan wel even heen om het nogmaals aan te geven.. Vind het echt niet erg dat er lawaai is overdag, maar zo vroeg en zo laat.. nee kan daar niet blij mee zijn..
Ik zou er even heen lopen en vriendelijk vragen of ze later willen beginnen. 8.00 uur is de tijd dat mijn partner altijd in de bouw begint, dus vermoed dat dat een redelijke tijd is. Mochten ze totaal niet willen meewerken dan maar de politie erbij.
mijn man werkt ook in de bouw en die beginnen om 7 uur, maar denk dat je van je buren zeker kan vragen om om 8 uur te beginnen en ze moeten ook om 2200(volgensmij) stoppen. en als ze niet op vriendelijke verzoeken ingaan idd gewoon de politie bellen.
Gewoon de politie bellen! Echt asociaal....ikke ikke ikke en de rest van de buurt kan stikken. :x Ik HAAT zo'n soort mentaliteit, hoeven ze bij mij echt maar één keer te flikken. Mag aannemen dat de andere buren ook wel gaan klagen of durft niemand wat?
Geen idee wie er al wel of niet geklaagd heeft eigenlijk.. sowieso één buurman, die is gisteren geweest maar dat heeft dus niks uitgehaald.. De naaste buren dachten dus steeds dat wij het waren, dus die zullen ook nog wel heen gaan.. Ga vanmorgen nog even heen om het nogmaals netjes te vragen.. Als dat niks uithaalt bel ik morgen de politie.. Mijn lontje is al aardig kort momenteel
Nog even netjes 1 keer vragen of ze wat rekening kunnen houden met jullie en de andere buren. Desnoods ga je samen met wat buren. Werkt dit niet; gewoon even de politie bellen. Ze mogen voor een bep. tijd 's ochtends niet zo'n lawaai maken en na 10-en 's avonds ook niet meer. Ook moeten ze rekening houden met dat andere mensen nog kunnen passeren. Als de brandgang of wat dan ook helemaal vol ligt en jij er slecht doorkan met je kleintje is dat sowieso illegale vuilopslag (is de politie als t goed is niet blij mee) en ook nog eens tot last zijn van buren. Pff waar gaat het heen zeg.. Je moet als buren toch normale afspraken kunnen maken over lawaai etc? Rare types hoor, dat voorspelt wat voor de toekomst. Succes!
tussen 7 smorgens en 10 savonds mag je lawaai maken (leef geluiden en bouw) ik zou idd nog 1 keer vragen krijg je een grote bek, lekker de politie bellen. hier was de gemeente zo leuk om om 7 uur te beginnen met maaien en snoeien aan de overkant:x lag nog zo heerlijk te slapen
mmm pas om 7 uur beginnen, waarom zijn ze vandaag bij mij in de straat dan al om 06.30 uur begonnen de straat open te gooien. En dat gaat ook niet zachtjes al die tegels in container gooien. En meid ik weet precies hoe onmachtig je voelt. Wij hebben geen geluidsoverlast maar stankoverlast. Zijn nu al een jaar met de gemeente bezig. Probeer eerst gewoon nog een keer met ze te praten en anders inderdaad de politie inschakelen.
Wat een aso's en meteen een grote bek geven als je netjes vraagt of ze iets op kunnen ruimen. Zo beginnen ze goed in hun nieuwe wijk. Lekker de politie bellen dan weten ze ook meteen dat ze zo niet hoeven te doen.
Pfff heel herkenbaar, Afgelopen zomer hebben onze buren hun achtertuin(ongeveer zo groot als een voetbalveld) helemaal leeg gehaald, alle heggen weggehaald, en een enorme schuur gebouwd. Dit begon ook echt rond 6uur smorgen en soms had je ook tot midden in de nacht overlast, inderdaad lawaai bouwlampen, en ik 2 gillende kinderen die er niet van konden slapen, want die slapen aan de achterkant van het huis en daar grenst de tuin van de buren. Maar als je er wat van zei kon je een grote mond krijgen en het ermee uitzoeken. Of de buurvrouw kwam en zei dat we 1 avond overlast zouden hebben tot maximaal 22.00 omdat ze het beton moesten luchten.... dat ging dus ook tot snachts door, en een herrie pfffff. Die buren veroorzaken vaker overlast hoor, weet nog een keer vorig jaar Evelien was net geboren en het was zo verschrikkenlijk warm, dus haar raam stond op een kiertje, en de buren hebben 4 kinderen die van sochtends vroeg tot savonds laat in de tuin gedumpt worden, en die hadden een kinderfeestje nou een herrie....niet normaal...Evelien kon niet slapen dus ik erheen....Goh buurvrouw zou je misschien aan de kindjes kunnen vragen of het iets zachter kan er is hier een baby van een paar weekjes en die kan door het gegil niet slapen. Nee de kinderen kunnen niet zacht doen dit is een feestje en dan kan ik niet kwaad worden op de kinderen........ Pardon kwaad worden of vragen of het iets zachter kan....is toch een heel verschil. Maar ja wij wonen helaas op een dorp wat zwaar geriformeerd is(of hoe je het schrijft) En die denken letterlijk dat ze zelf god zijn! Die doen en laten alles....Zijn daarom ook druk bezig om hier weg te gaan maar zal pas na de bevalling dit jaar zijn. Tevens hoef je hier de politie niet te bellen hoor die doen er toch niks tegen
Maaike Precies hetzelfde bij jullie dus.. Hier is de politie ook aardig laks.. Hebben op de hoek van de straat mensen wonen die hun auto half op de weg parkeren.. 'Nou mevrouwTJE, dat kan gebeuren he." Uhh.. oke, maar wil toch graag de straat door Toen de buurman ging bellen kwamen ze eindelijk aanrijden.. heeft weinig geholpen maar goed.. Lenn ligt gelukkig nu te slapen..Het is nu rustig buiten.. hopelijk blijft dat nog even zo haha.. hier hoeven ze 's nachts echt niet door te gaan met verbouwen want volgens mij blijf ik dan echt niet netjes en beleefd..
Hier spelen de kinderen alweer vanaf 6.30 buiten continue die buurvrouw gillen(het is net zo´n viswijf die stem) zo hoog en pijnlijk aan je oren! Blegh....Ze doet dus ook kinderopvang overdag...lopen er nu een stuk of 7 in de tuin de oudste werd er vanmorgen ook alweer wakker door Hier doen de politie echt helemaal niks!! en dan zit het Hoofdbureau van de pronvincie nog wel bij ons in het dorp....Heb ook een buurjongen die heel vaak overlast veroorzaakte vooral in het begin. Echt een gabber typje altijd vrienden over de vloer veel herrie enz...maar politie heeft nooit wat gedaan, het is dat de woningbouw zich ermee ging bemoeien en sindsdien is het gelukkig iets rustiger. Maar ja de achterburen hebben een koopwoning...dus dan sta je nergens! Ik heb denk ik vooral geluk dat ik een heel lang lontje heb, manlief is daar niet altijd zo blij mee dat ik het maar laat doen, maar ja als je er wat van zegt bij de buren krijg je toch alleen een grote mond.
haha dat scheelt, mijn man is er doordeweeks toch niet Ik kan daar ook niet over hoor.. Het is toch normaal om iets te kunnen overleggen.. Of onderhandelen? Van mij mogen ze rustig om 7 uur al beginnen.. lenn is dan sowieso wakker (meestal rond kw over 6 met wat geluk) en ik weet dat de rest van de buren in de straat dan ook al op zijn (werk, kinderen etc.) maar als Lenn wakker wordt gemaakt door lawaai en zeker 's ochtends vroeg dan is het echt niet gezellig in huis.. En als hij zo vroeg wakker is als vanmorgen gaat hij meestal rond half 7 weer zijn bedje in.. dat werd m vanmorgen dus ook niet.. gelukkig slaapt hij nu alweer een tijdje.. Als hij maar eenmaal slaapt is het prima.. verstoort ook gelijk de 'band' met de nieuwe buren.. Slecht begin..
Ik zou 6.15u geen ramp vinden, aangezien mijn kinderen dan ook al wakker zijn. Liever 's ochtends vroeg dan 's avonds. Maar brrr, het is 1 van mijn nachtmerries: klussende buren. Wij wonen in een nieuwbouwcomplex dus er wordt wel eens geklust hier, maar dat zijn altijd korte klusjes (een keertje een middagje boren ofzo). 1 keer, toen we hier net woonden, hebben onze onderburen een paar weken gedaan over het verplaatsen van de keuken. Dat vond ik al een drama, maar zij hadden gelukkig een aannemer die alleen overdags bezig was! We willen heel graag naar 1 van de jaren 30 woningen in deze buurt, maar ik begint steeds meer te twijfelen. Ik ben zo bang dat we straks weken in de herrie zitten, en dat met kinderen... Sterkte