Belastingteruggaaf eigen woning

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanDane, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Hoi,

Zit hier met een vraagje.. we hebben vanaf augustus 2008 een koopwoning gehad. Dit jaar maart zijn we de woning uitgegaan en is de woning verkocht.

Alleen, we hebben nooit voorlopige teruggaaf aangevraagd bij de belastingdienst. Weet iemand of het mogelijk is om dit alsnog terug te vragen? ( En misschien dan ook wel formulier ik hier voor moet invullen?;))

Ik weet dat de hypotheker toen zei dat we €155,- per maand terug zouden kunnen krijgen, ben benieuwd of we hier nog iets mee kunnen.

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Heb je begin 2009 geen brief van de belastingdienst gekregen dat je aangifte moest doen over 2008? Die voorlopige teruggaaf hoef je niet aan te vragen, je kunt het ook in één keer terugvragen bij je aangifte in het voorjaar van het jaar ná het jaar waar het over gaat (in dit geval dus voorjaar 2009). Als je een voorlopige teruggaaf aanvraagt krijg je het geld per maand betaald, maar dat hadden jullie dus niet. Over 2009 geldt hetzelfde, maar daar had je voor afgelopen 1 april aangifte over moeten doen.

Volgens mij kun je het nog over 5 jaar terugvragen, dus dat zou je nu nog in gang kunnen zetten, maar ik ben verbaasd dat je nooit bericht gehad hebt van de belastingdienst. Heeft jullie hypotheker hier ook geen tips over gegeven? Ons hypotheekmannetje vertelde ons precies hoe we het aan moesten pakken.

Deel Deze Pagina