Wie werkt er bij jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 5 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie werkt er?

1. Ik werk alleen.

2. Mijn partner werkt alleen.

3. We werken allebei.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Mijn man werkt alleen momenteel. Ik ben al wel een paar jaar thuis, maar werkte thuis. Nu met 3 jonge kinderen ben ik daar nu even te druk voor. Maar als de tweeling straks een jaar is, zal het vast beter gaan en hoop ik weer vanuit thuis te gaan werken, zelfde werk als ik al deed.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn man werkt fulltime en ik werk parttime (vanuit huis, voor dezelfde baas als mijn man).

3. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Wij werken beide. Nu nog fulltime, ik heb na deze week verlof.
    Als ik in januari weer moet werken, doen we beide 32 uur per week.

4. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Wij werken beide parttime. Ik zou best fulltime willen, maar dat is in de zorg tegenwoordig bijna onmogelijk. Mijn man heeft een rotbaantje, maar goed, het is werk en het past perfect in onze situatie.
    Zo hebben we nagenoeg geen oppas nodig.

5. vd21

vd21 Niet meer actief

Alleen mijn vriend
    Ik ben mn baan kwijtgeraakt

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    We werken beide. Ik meer omdat ik sociale contacten leuk vind. Voor het geld hoef ik het niet te doen.

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wij werken allebei.
    Man werkt 36 uur en ik 26 (3 dagen). Ik heb nu zwangerschapsverlof, dus ben nog wel even thuis endat is heerlijk. Maar ik weet op langere termijn dat t het helemaal thuis zitten niet mijn ding is. Zou me leventje te veel beperken. Vind mn werk ook leuk.

8. mumija

mumija Niet meer actief

Momenteel werkt alleen mijn man en ik ben thuis.
    Een keuze door omstandigheden, want ik heb altijd heel veel gewerkt maar dat heeft zijn tol geëist plus een aandoening waardoor ik niet meer alles kan doen.
    Wel heb ik nu een krantenwijk. Vind ik heel leuk om te doen, zo verdien ik toch wat bij en ik ben alweer terug als de kinderen wakker worden.
    Het bevalt me zo wel voorlopig. Ben rustig aan het kijken voor een echt leuke baan. Geen gehaast en gestress meer voor mij. We komen nu prima rond, geen vetpot maar wel gelukkiger.

9. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Mijn man werkt fulltime en ik werk op contract 3 dagen, maar heb 1 dag in de week ouderschapsverlof opgenomen op naam van de oudste en daarna wil ik dat nog gaan doen op naam van de jongste. Aangezien de oudste naar school gaat ben ik een eigen pagina begonnen met gepersonaliseerde kleding, (kraam)cadeautjes, gegraveerde items en naambordjes. Voor mij een erg leuke manier om mijn hobby uit te kunnen oefenen :) Link staat hieronder als jullie willen spieken ;)

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij werken allebei. Mijn man heeft zijn eigen bedrijf en ik werk in 12 uur in een supermarkt. Eigenlijk loont het voor mij niet om te werken, wij hebben een prive oppas en mijn salaris gaat voor een groot deel naar haar. Maar kdv is niet goed te combineren met mijn werktijden en nu kan mijn zoon gewoon naar psz.
    Ik denk er weleens aan om te stoppen omdat het zoveel gedoe scheelt met oppas (als de oppas niet kan oid) maar dat is voor de korte termijn. Op lange termijn is het beter om mijn baan te houden ik heb namelijk een vast contract.

11. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Wij werken allebei mijn man 38 uur en ik 33 uur. We hebben het wel zo geregeld dat de kinderen maar 2 uur per week naar de opvang hoeven na school. En in de vakantie gaan ze wel iets meer maar dan werk ik weer een dag minder

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wij werken allebei.

Omdat we met 1 salaris vooral op de leuke dingen zouden moeten beknibbelen.
    Omdat ik niet voor niets al die jaren hard heb gestudeerd.
    Omdat ik persoonlijk (geen waardeoordeel) me er goed bij voel dat wij samen voor ons gezin zorgen.
    Omdat ik het een 'veilig' idee vindt om niet van 1 baan afhankelijk te zijn.
    Omdat het best lekker is om af en toe de deur uit te komen.
    Omdat we het zo weten in te delen dat we maar 2 dagen opvang nodig hebben (en dat is dan ook nog eens fijn binnen de familie).

Als wij financieel echter in een situatie zouden zitten dat we beiden niet meer (of veel minder) zouden hoeven werken, dan doen direct. Het is werk, geen hobby.

13. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Beide 4 dagen.

Omdat ik niet voor niets gestudeerd heb.
    Omdat het mij uitdaging geeft en ik het arbeidsproces met collega's leuk vindt.
    Omdat ik financieel onafhankelijk wil zijn.Maar het ook prettig vindt dat niet alles op één salaris hangt.
    Omdat ik het lekker vindt om er uit te zijn, te praten over werkzaken, na te denken over deze processen, te adviseren.
    Omdat wij met één salaris misschien wel zouden uitkomen maar dan alle leuke dingen (vakanties, uitjes, etentjes, leuke kleding etc) niet meer kunnen doen.

Dat zijn de redenen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik niet zou werken. Fulltime wil ik nu niet in verband met kleine kinderen.

14. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Geheel off topic: zat naar jouw onderschrift te kijken en ik snap m niet. Ben ik zo gek? Of ik moet nog goed wakker worden;)

15. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Wij werken allebei. Ik word echt gek als ik niet werk, ik vind het veel te leuk om er iets bij te doen. Word ik een veel blijer mens van :)

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.193
    35.894
    113
    Wij werken allebei. Eerst omdat het moest, nu omdat we het willen.

17. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Mijn man werkt :)

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Allebei.
    Mijn beroep is veel te leuk en het hoort ook bij mijn leven!
    Met 24 uur verdeeld over ma t/m zo ben ik heel veel doordeweeks thuis.
    En ik denk dat het goed is te blijven werken want mocht er ooit iets gebeuren en ik kostwinner moet worden dan heb je wel een probleem als je er te lang uit bent.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha daar wil ik ook al twee dagen iets van zeggen.

20. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dit zou ik ook graag willen, en mijn man ook. Al zal het dan eerder 20/32 uur worden.
    Gaan maar even rekenen vanavond haha:p

Deel Deze Pagina