Welke shampoo bij jeukende hoofdhuid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pelikaantje, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ik heb (vooral in de winter) last van een jeukende hoofdhuid. Al van alle soorten shampoo gebruikt, niets werkt. Ook shampoo op natuurlijke basis, maar daar heb ik weer het gevoel bij dat mijn haar niet goed schoon wordt.

Wie heeft DE tip?

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Klinkt stom, maar een rauw ei inmasseren en daarna met lauw water goed uitspoelen, dat helpt bij mij altijd tegen de jeuk.

3. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

naar de huisarts gaan....ik heb het ook heel erg maar dan het hele jaar door en bleek exceem te zijn alleen de shampoo die ik nu heb werkt niet voldoende dus ik moet weer terug. Maar de huisarts kan het beste beoordelen welke shampoo het beste is en kan ook goed naar je hoofdhuis kijken.

wat trouwens ook een fijne shampoo is is die van neutral die gebruikte ik hiervoor wel

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik gebruik nu Head & Shoulders tegen een jeukende hoofdhuid, helpt mij erg goed.

5. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Naar de huisarts gaan... Ik ben doorgestuurd naar de dermatoloog en die heeft me een speciale shampoo gegeven (een hele opluchting)..

6. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik heb roos en dat jeukt ook dus misschien een shampoo van Vichy gebruiken is wel prijzig maar wel super goed. Eerst een paar keer gebruiken en dan 1x per week afwisselen met andere shampoo. Je hebt verschillende soorten en is verkrijgbaar bij de apotheek.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

minder vaak wassen?

8. Lydia2906

Lydia2906 Bekend lid

7 nov 2008
    857
    0
    0
    Ten eerste: Shampoo & conditioner altijd erg goed uitspoelen!!! Daar kan je jeuk van krijgen (als je dat niet goed doet)
    Ten tweede: Nooit geen Head & Shoulders gebruiken, het is erg aggressief tegen roos, maar ook voor je hoofdhuid. Een klant van mij kreeg er kale plekken van.
    Ik zou ff na laten kijken of het roos is, of een hele droge, gespannen hoofdhuid (van stress misschien)
    Dus een bezoekje aan de huisarts of de kapper kan nooit geen kwaad.
    Zij kunnen het beter zien als jijzelf - of een vriendin ofzo...
    Succes!

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Geen head en shoulders gebruiken, dat is veel te agressief en krijg je meer jeuk van.

Ik heb het ook regelmatig, van de HA heb ik toen Denorex shampoo gekregen, het stinkt maar werkt als een trein.

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Je kan ook jeuk krijgen door bijv varkenvlees of shoarma... Misschien eet je dat nu meer?
    Andere tips heb ik niet...

11. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Bedankt voor de tips :)

Ik ben inmiddels ervoor naar de huisarts geweest en heb Denerox shampoo voorgeschreven gekregen.
    Hopelijk helpt het. Zou wel een opluchting zijn.

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    het is bagger spul voor je haar...heb 'm zelf ook! maar het werkt wel ;)

13. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik wilde net zeggen Denorex shampoo, maar ik zag dat je deze via je huisarts hebt gekregen. Let wel op als je geverfd haar hebt gaat de kleur er heel snel uit. Maar het werkt super.

14. HOG

HOG Niet meer actief

Die heb ik ook, werkt goed.

Je mag het alleen niet gebruiken tijdens de zwangerschap, dus sinds ik zwanger ben, gebruik ik eentje van Vichy. Die werkt ook prima.

Deel Deze Pagina