Ik vroeg me af.... Als ik een berichtje gelezen heb ziet de ander een blauw vinkje. Wordt soms aangesproken op, waarom regeer je niet? Je hebt het gelezen... Heel irri.. Kun je dit ook uitzetten? Dacht dat ik ooit een kennisje dit had horen zeggen?! Thx!!
Jep, instellingen, account, privacy en dan leesbewijzen. Als je die uitzet, kan je van een ander alleen ook de mooie blauwe vinkjes niet meer zien. (overigens, ja, je kan het gelezen en gezien hebben, maar toch gewoon geen tijd (of zin) hebben om te reageren? Dat zou toch genoeg moeten zijn eigenlijk...) Heb er zelf geen last van gelukkig dat mensen dat zeggen, dus ik hou m'n vinkjes nog even blauw.
ik heb een widget op mijn tweede beginscherm. Als mensen dan appen, schuif ik hem naar het tweede scherm en kan ik alle bericchten lezen zonder dat er blauwe vinkjes verschijnen. Als jij de leesbewijzen uitzet zie jij zelf ook geen blauwe vinkjes bij anderen meer.
Ja, dat kan dus inderdaad. Maar persoonlijk zou ik die mensen 'opvoeden', door ze duidelijk te maken dat jij ook een leven hebt en niet de hele dag de tijd hebt om met social media bezig te zijn. Als het belangrijk is en ze moeten meteen antwoord hebben, dan bellen ze maar.
Ik zou t niet uitzetten maar gewoon me er niks van aantrekken.. Als je t uitzet zullen ze wel weer gaan zeuren waarom je t hebt uitgezet...
Zijn er serieus mensen die dan gaan zeuren?! Dan zou ik niet eens meer zin hebben om uberhaupt te reageren.
Ik heb het ook uitgezet wegens een hele ongeduldige schoonmoeder 😂 Die belde meteen als ze een blauw vinkje had en ik niet reageerde. Ook handig om uit te zetten als je bijna uitgerekend bent enzo, geen zenuwachtige mensen want het is al paar weken zo dat je langzaam reageert enzo
Handig dat je het uit kan zetten, minder handig dat je dan de blauwe vinkjes niet meer bij anderen ziet. Vaak vergeten mensen ook nog wel eens te reageren als ze het even tussendoor gelezen hebben en dan geen tijd hebben om terug te schrijven. Wat ik wel irritant vind is dat ze dan wel nog online zijn geweest, waarschijnlijk andermans berichten wel hebben gelezen en de jouwe overslaan, vergeten..... Edit: maar mss dat ze dat dan ook met die widget doen!
Ik heb die vinkjes en laatst gezien uitgezet. Heeeeeerlijk rustig. Jammer dat ze nog wel kunnen zien dat je online bent. Zou ik ook uitzetten.
Echt hoor, wat bezielt mensen toch? "Ja, ik had je bericht gelezen, maar nog even geen gelegenheid om te reageren. Groetjes".
Ja, maar als je dat typt, kun je net zo goed antwoord geven. Eerlijkheid werkt ook. "Ben druk", "Geen tijd", "Moet nog overleggen", "Ik was onderweg", etc.
Ik vind het idd verschrikkelijk om te moeten antwoorden.... Ik heb ook een widget waarbij ik de berichtjes kan lezen zonder online te komen, maar vooral mijn moeder heeft er een handje van. Zo zat ik een X in de auto naar huis, berichtje gelezen toen ik uitparkeerde... En voordat ik thuis was (40min) had ze me al 2x geprobeerd te bellen en mijn man ingeschakeld omdat ze dacht dat er wat gebeurd was... .grrr Alles staat uit hier. Geen blauwe vinkjes en geen "laatst gezien om...". Geeft rust en geen verplichting om direct te antwoorden....
Hier idem. En ook als er foto's gestuurd worden en ik nog even niet "blauw" wil worden, ga ik eerst naar mn gallerij en kan ik ze ook zien Geen zin in vinkjes gezeur, maar vind het wel fijn om te zien (maar ik zeur er niet over!)
Ik lees ook 'stiekum' berichtjes zonder dat ze blauw worden via de berichten. Op een iPhone zit dat standaard als je in het beginscherm van helemaal bovenaan, stukje naar beneden veegt.
Hahahah zo doe ik dat ook Het boeit me helemaal niks hoor die blauwe vinkjes. Als ik geen zin heb reageer ik niet. Ik heb een collega die soms echt nutteloze berichten stuurt. Soms reageer ik niet en begin dan na een paar dagen gewoon ergens anders over Dat doet zij ook dus ze kan er bij mij iig nooit wat over zeggen. Bij anderen idem. Soms sturen ze dingen waarvan ik weet dat er bonje komt en dan reageer ik gewoon niet. Bel dan gewoon ipv te appen, ik vind dat zo irritant. Als het ze niet zint zeggen ze het maar hoor.
Ik zou niet weten waarom je zou moeten reageren. Gewoon de waarheid vertellen dat soort mensen. Die kennen hun plaats niet. Als ze iets dringends hebben bellen ze maar.
Zal wel de enige zijn maar ik ben dus iemand die het dus irritant vind als er iemand niet/nooit reageerd 😜 Wij hebben bv een app onder onze collega's en dan probeer je iets te plannen of te overleggen en het zijn altijd dezelfde die het wel lezen maar dus niet reageren. Super irritant omdat je dan dus nooit verder kunt en er altijd weer opnieuw over moet beginnen of moet bellen. Het is toch een kleine moeite om ff te reageren denk ik dan? Maar bij onbelangrijke dingen vind ik het niet erg hoor, dan reageer ikzelf ook niet altijd. 😉
Ik heb het ook uitgezet. Ik wilde het bij anderen niet meer zien, want anders denk ik ook: reageer nou ff! Maar zelf reageer ik vaak genoeg ook niet direct en ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Dus daarom maar uit, lekker rustig.
Laatst online geweest kun je ook uitzetten. Uiteraard zie je dan ook niet meer wanneer anderen online waren.