Wie werkt er nog meer met de feestdagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rian85, 15 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Och, nu vergeet ik dat ik nieuwjaarsdag vrij ben!:)
    Eerste keer sinds 7 jaar.
    Dus het valt mee voor mij dit jaar. Eerste kerstdag zijn we dit jaar sowieso dicht.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook altijd kiezen tussen kerst of oud en nieuw (ook in de zorg).
    Werkte altijd met kerst maar sinds mijn zoontje er is werk ik oud en nieuw. Hij is 2 jan jarig en als ik oud en nieuw niet werk dan word het voor de planning geen doen mij op zijn verj vrij te geven en het weekend erna om het te kunnen vieren. Ik stel dat dus veilig door oud en nieuw te werken. Dit jaar erg gematst met de planning, ik werk alleen oudejaarsdag :)

3. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Inderdaad,leuk is anders maar helaas hoort het erbij in de zorg.
    We kiezen bewust allebei Kerst óf allebei Oud&Nieuw zodat we in ieder geval 1 van de 2 allebei vrij zijn.

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier werk ik 1 dag met kerst en een deel van oudjaarsavond. Ik vind het nooit leuk om te werken. Vind het altijd een beetje zielig voor mijn man die dan alleen thuis zit.
    Zijn eigen ouders wonen ook niet om de hoek (80km bij ons vandaan) dus kan hij ook niet zomaar even langs gaan dat ik later kom. En het is elk jaar weer een puzzel om alle ouders tevreden te houden om op visite te komen en je werk te plannen. Vaak ook al moeten afzeggen omdat ik moet werken. Ik ga geen oudjaarsavond 80km bij ons vandaan vieren als ik weer om 7uur de deur uit moet de volgende ochtend.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ik ben 'verplicht vrij' met kerst en oud en nieuw, maar zou het niet erg vinden deze dagen te werken. Ik werk wel de 24e en de 31e, maar dat zijn kantoortijden, dus echt buiten de feestdagen.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik werk altijd de kerstdagen en nieuwjaarsdag de ochtend. In de thuiszorg.
    Ik werk liever niet op oudjaars of kerstavond omdat we dan altijd naar familie gaan. Gelukkig heb ik collega s die het dan juist leuk vinden om te werken. Inderdaad, om de sfeer. Probleem opgelost dus :D

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Even een dikke knuffel voor alle dames die aan het werk zijn. Hier was de ochtend echt beredruk, gelukkig nu wat rustiger!

Werk ze en fijne kerstdag vandaag!

Ik heb een berg chocolaatjes en een kerstbrood meegenomen, lekker van kunnen smullen al.. yummy, ondanks de drukte is het best heel gezellig hier!

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ben gelukkig vrij de kerstdagen.

Kerstavond/nacht heb ik wel gewerkt dus een korte nacht gehad zodat ik vandaag alle bezoekjes af kon leggen :).

Oud en nieuw moet ik snachts ook werken.

Ik baal ervan maar het hoort erbij. De sfeer is wel altijd goed met collega's.

9. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Ik werkte gisterenavond en vanavond in de thuiszorg ik dacht een rustige avond te hebben maar werd HAP bellen en dat draaide uit op ambu en zhuis opname ik was daardoor 1,5 uur langer aan het werk... vanavond als het goed is 2 uurtjes werken...

Werkse voor iedereen!

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Oei klinkt als een pittige dienst! Hopelijk vanavond een rustigere dienst. Werk ze iig!

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Morgen, tweede kerstdag, heb ik een late dienst. Rest van deze feestdagen ben ik vrij, luxe zeg!
    Ik werk in de jeugdpsychiatrie. Niet alle jongeren kunnen naar huis en daardoor zijn er een paar jongeren op de groep. Mijn collega en ik gaan feestelijk gekleed en gaan inzetten op een gezellige dag. Wat vaak heel moeilijk is voor ze omdat ze zo gekwetst zijn dat ze tijdens de feestdagen geen thuis met familie hebben.

12. Amare

Amare Niet meer actief

Ik werk de nachtdienst, heerlijk!

13. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Vandag mijn 3e dagdienst gehad,morgen nog n dagdienst en vrijdag dan avonddienst.
    Gisteren kerstborrel met familie en clienten gehad, en vandaag heeerlijk rustig aangedaan door het kerstconcert en de toespraak van de koning wouden de clienten daar naar kijken, dus allerlei hapjes klaar gemaakt en uit de hand voor de tv gegeten.
    Morgen ga ik de tafel luxe dekken, en hebben we afbakbroodjes, gerookte zalm, zalm salade, etc,etc.

14. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Voor alle dames die ook wakker aan het werk zijn:

Gelukkig nieuw jaar en een rustige dienst!

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb dit jaar voor het eerst in jaren met kerst gewerkt. Ik werkte altijd met oud en nieuw, maar nadat ik vorig jaar de nachtdienst had was ik dat even zat. Gelukkig hoef ik nu de komende 5 jaar geen ND meer met O&N.

En ik hoefde alleen eerste kerstdag te werken en ik had het geluk dat ik ook aan "moest" schuiven bij het kerstdiner voor de bewoners. Ik heb dus heerlijk gegeten op mijn werk en het was erg gezellig met de bewoners. :D En ik was om 14.00 al klaar, dus ik heb niet eens het gevoel dat ik gewerkt heb... :D

Deel Deze Pagina