Ook veel mensen met kanker in jou omgeving?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Steeds meer om me heen zie ik mensen met kanker zowel gaan als "genezen"

Vroeger het broertje van m'n beste vriend op 8 jarige leeftijd k. Gekregen en op z'n 11e pas genezen
    Mijn stiefbroertje z'n moeder overleden aan borstkanker.
    De pa an m'n man... Na jaren genezen van prostaatkanker.
    Nu heeft z'n moeder net dr laatste chemo gehad voor dr lymfklierkanker en dat heeft redelijk goed uitgepakt maar ze is op :(

Vriend van me is 19 jaar en vandaag dus jarig... Tijd geleden is er weer k. Bij haar gevonden.. Maar niet te genezen alleen maar proberen uit te stellen.
    Gister is ze thuis gekomen van het ziekenhuis en alles ging meteen weer fout...ze houd geen voedsel / vocht binnen en kreeg dus afgelopen nacht een infuus thuis

Het is allemaal zo oneerlijk :(

2. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Weet er alles van. Moeder van een vriendin is gisteren overleden. Was eerst genezen maar helaas kwam het weer terug. Hetzelfde met mn vader. Zo'n 7 jaar geleden ook kanker, daarna genezen maar toch is het weer terug gekomen en is helemaal uitbehandeld. Het is idd niet eerlijk maar zo is het leven helaas wel.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb letterlijk (dus zeker niet figuurlijk) een kanker familie, zeg ik wel eens..

Mijn moeder en zus zijn beiden bekend met baarmoederhals kanker. Zus is voor zo'n 3 jaar geleden behandeld en mijn moeder ook 3 jaar geleden voor de 2e keer. Ik sta dus ook al vanaf mijn 16e onder controle.

Mijn moeders ene broer is een paar jaar terug ook gelukkig genezen van tong en keel kanker. Hij is zn halve tong kwijt, maar gelukkig kan hij nog praten en leeft hij nog! Haar andere broer is nog geen jaar geleden overleden aan kanker. Het begon in zn stembanden maar is later uitgezaaid..

Het zoontje van mijn zus heeft op 2 jarige leeftijd leukemie gehad.. Na 2 jaar intensief behandelen was hij gelukkig schoon en 5 jaar later is hij genezen verklaard. Het is heel onzeker geweest, hij heeft echt op het randje gelegen..

Dan even geen echt familelid maar wel iemand die we altijd als familie beschouwd hebben.. Ze ging met buikpijn na de dokter en dat bleek dus kanker te zijn, ze had overal uitzaaiingen en was helaas dus ook niet meer de genezen. Na veel operaties en chemo's om het proberen te rekken is ze nog geen jaar later helaas over leden zo'n 5 jaar geleden.

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ohja en de moeder van de leidinggevende op het werk ik vd maand er ook door overleden.

Je ziet zowel die mensen met de ziekte deze hel proberen te doorstaan maar ook de kinderen/nabestaande gaan er zo kapot aan :(

De stoere oudere man van het werk is opeens het kleine jongetje geworden. Trots op zijn moeder wat ze heeft gevochten maar niet won....maar niet wetend waar hij zelf nog voor zou moeten vechten :(

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mijn vader en moeder zijn beiden met 4 maanden verschil aan kanker overleden toen ik 10 was.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Jeetje wat een heftige verhalen.. :( Ik had het er toevallig laatst met een kennis over dat er de laatste tijd zoveel mensen met kanker zijn in onze omgeving. Maar dat is dus niet alleen bij ons....

7. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Hier ook, zowel in de familie als buren/vrienden.

Mijn opa had longkanker, is er destijds aan overleden.
    Mijn oom had ook longkanker en is er ook aan overleden.
    Mijn tante had borstkanker en is genezen.
    Een oom had darmkanker, is geopereerd, maar door complicaties overleden.
    buurman, prostaatkanker, tot nu toe gaat het goed.
    Opa van mijn man, huidkanker, gaat nu ook goed.
    Vriendin baarmoederhalskanker, alles verwijderd en nu schoon.
    Vrouw van ex collega, borstkanker en is nu aan de chemo's.

Misschien wat vergeten, maar dit is al een beste lijst

8. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

en aan de andere kant van de familie, mijn vaders kant, zitten ze met hartkwalen.
    mijn opa is er aan overleden na een aantal keer een hartaanval te hebben gehad.
    Alle ooms hebben al 1 of meerdere hartoperaties ondergaan, alleen mijn vader nog niet.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het is ook wel, dat als je er eenmaal mee geconfronteerd wordt, dat het je meer opvalt. En daarbij: We worden gewoon ouder en dan kom je zelf + je omgeving steeds meer in de risicogroep van kanker.

Ik moet zeggen dat het hier op het moment qua heftige verhalen rustig is. M'n vader heeft wel een chronische vorm van leukemie (+ oogtumor gehad + goed aardige tumor gehad=geen kanker) en een goede vriendin van m'n ouders staat ook al jaren onder controle vanwege tal van uitzaaiingen.

Maar hier in de omgeving is het momenteel bijna 'gewoon' - wat heerst is 'rustig' als het ware. Diverse mensen ook die het gehad hebben en wel kampen met gevolgen, maar waar dus geen heftig dingen gebeuren momenteel.

Ook wel weer bizar, hoe je je grenzen gaat verleggen eigenlijk...

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier ook helaas.
    Mn vader blaaskanker
    mn opa 2x longkanker
    mn oma 2x borstkanker
    mn overgrootopa ook kanker (daardoor overleden).
    Tante kanker (daardoor overleden)
    Dat is allemaal aan de kant van mn vader.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Te veel om op te noemen. Opa (60) oma (58) oom Nico (50) oom Jan (42) René (21) deze zijn er aan overleden. Daarnaast ken ik er heel veel die er nu tegen aan het vechten zijn waaronder mijn oud leidinggevende ( voor de 3e keer) en nog wat bekende uit de omgeving

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier valt het gelukkig erg mee.

Ik heb zelf kanker gehad, maar verder in mijn omgeving eigenlijk alleen 1 kennis en die is onlangs genezen verklaard.

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Vergeet helemaal erbij te zeggen dat mijn schoonvader ook geholpen is aan huidkanker. Man heeft door zijn flinke hoeveelheid moedervlekken ook een verhoogd risico en mag daar door niet in de zon en moet jaarlijks een kweekje laten maken.

En mijn zwager heeft voor een tijd terug ook een tumor in zn been gehad, is gelukkig ook weer helemaal goed gekomen.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat erg gecondoleerd

15. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    .....en ik hoorde op het nieuws laatst dat ze nog meer stijgen van het aantal kanker patienten verwachten :(

Bij ons zit het in de genen. Erfelijke borstkanker. Zal ze dan ook maar niet allemaal opnoemen. Mijn moeder is eraan overleden toen ik 12 was en ik zelf ben 1 van de vele dragers (en hoop zo dat het mijn dochter heeft overgeslagen). Mijn zus heeft het gen niet. Hoewel de 'focus' dus op moeders kant lag, bleek plots mijn vader 2 jaar geleden leukemie te hebben, het gaat nu weer goed met hem!

Vreselijke rot ziekte :(

16. Ellen291982

Hier ook aardig wat vind ik. Valt steeds meer op.
    Soms heb ik het gevoel dat het een wonder is als je het niet krijgt. Vind het doodeng en zo heftig!
    De ex van mijn vader had borstkanker, de beste vriendin van mijn moeder had kanker en mijn tante had kanker (is overleden)

17. Ellen291982

Wat heftig! Alles schoon zo te lezen?

18. NoLu

NoLu Niet meer actief

Ik ken helemaal niemand die nu ziek is... glukkig!

19. Ellen291982

Wat erg. Ik denk dat dat ook komt omdat het beter opgespoord kan worden en mensen het zelf eerder weten en ermee naar de dokter gaan.

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier ook veel.

2 oudklasgenoten zijn inmiddels overleden.
    1 tante overleden aan longkanker
    1 tante genezen van borstkanker
    1 nicht momenteel schoon (borstkanker)
    juf van mn zoontje met longkanker(2e keer)
    Manlief zn vader is overleden aan longkanker 15 jaar terug.

Blijf wel reeel, we worden steeds ouder dus de kans dat we dit soort dingen tegen gaan komen word steeds groter. Dus dat we het vaker gaan zien is logisch.

Deel Deze Pagina