Verkeerde pannenkoekenmix gekocht ...

Discussion in 'De lounge' started by juf Mariska, Jan 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

Dec 15, 2008
    1,200
    0
    36
    Ik heb in mijn haast de verkeerde pannenkoekenmix gekocht. Nu heb ik zo'n doos waar je alleen water bij moet doen. Maar dat lijkt me niet zo lekker. Kan ik ipv water er ook melk en eieren bij doen? Iemand enig idee?

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    ja hoor dat kan. Maar dan kan je beslag wel wat dikker worden en moet je even nieuwe verhouding zoeken.
    Ik doehet altijd wel met water, maar gooi er 3 eieren bij.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    nou het lijkt mij dat dat dus juist in die poeder vermengt zit. Dus dat zou een beetje dubbel op worden.
    Waarom probeer je het niet gewoon op de manier als op het pak staat? Ze zijn echt wel lekker hoor

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ze smaken gewoon hetzelfde hoor! Ik koop altijd mix waar alleen water bij hoeft.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dat zit er al in verwerkt...
    Ze smaken echt hetzelfde als de andere...

6. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

Dec 15, 2008
    1,200
    0
    36
    Bedankt dames, dan gaan we het op deze manier proberen. En met spek en stroop smaakt alles lekker!

7. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

Jul 28, 2009
    793
    0
    0
    Ik vind met water alleen erin echt niet smaken

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Anders doe je er extra kaneel/vanillesuiker bij?

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik gooi er altijd in ieder geval nog eieren bij, gewoon omdat ik dat lekker vind ;) (En mijn pannenkoeken komen niet groen uit de pan, tenzij ik groene kleurstof gebruik om indische pannenkoekjes te bakken ;)) Dus gewoon lekker doen als je dat een lekker idee lijkt ;)

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik doe het altijd met alleen water,...heeel veeel water voor lkre dunne pannenkoeken. Met vanillesuiker.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Breng het pak terug, en haal de mix die je wel wilt.
    Of bak er pannenkoeken van, en dan merk je wel of het lekker smaakt of niet.

Ik doe het gewoon volgens instructies op het pak, met alleen water dus. Smaakt me prima.

12. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Als je meestal mix koopt waar melk en eieren bij moet, dan zou je ook zelf je mix kunnen maken, from scratch. In plaats van de mix poeder, voeg je dan bloem toe ;)

500 gr bloem, 4 eieren, 1 liter melk, dan heb je ongeveer 20 pannenkoeken.

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ik koop nooit een pak. Gewoon bloem, 3 eieren, melk en een snufje zout. Uit de losse hand.

Maar. Als ik jou was zou ik gewoon het pak gebruiken volgens de gebruiksaanwijzing. Misschieniets minder water als je spekpannekoeken maakt om het beslag iets dikker te houden.

Hmmm ik krijg nu direct trek in pannenkoeken!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ja, ik maak ze ook op die manier uit de losse hand. Vind ik vaak ook lekkerder.

15. Delta

Delta Niet meer actief

klopt ja, soms had ik zooo zin in 1 of 2 pannenkoeken maar (lunch of zo), en dan deed ik gewoon bloem en melk, geen eens een ei haha, smaakt goed hoor!

16. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ik doe er dan vanillesuiker en één of twee extra eieren. Smaakt dan al stukken beter, maar ja, er gaat niks boven vers beslag!

17. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Haha en nu staat hier een koekepannetje op het vuur omdat ik nu ineens zin in pannenkoeken kreeg ;)

Ingredienten: een ei, wat bloem, wat melk en nog wat bloem omdat het te dun was ;)

18. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

Dec 15, 2008
    1,200
    0
    36
    Dames! De smaak viel me reuze mee, had er wel 2 eieren bij gedaan. Maar ik vond ze op de een of andere manier wel lastig om te draaien. Dat heb ik nooit als ik ander beslag heb. Maar we hebben er van genoten hoor! ;)

19. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Haha leuk dat je het nog even laat weten dat het smaakte!

20. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik koop gewoon kant en klaar pannekoeken. Scheelt me een hoop stank in huis. Okee, ze smaken wat minder maar dat neem ik op de koop toe.

Share This Page