Naar aanleiding van het vaatdoekjes-topic. Hoelang doen jullie met een theezakje? Ik gebruik 'm wel een paar keer en me man vind dat goor haha. Terwijl ik het weer zonde vind dat hij z'n theezakje weggooit en dan gerust een kwartiertje later weer een nieuw zakje pakt voor een volgend kopje. Een hele kan zetten doe ik meestal niet omdat ik niet zo'n grote drinker ben. Maar ik gebruik gerust een paar uur later het theezakje nog een keer. Als het echt onhygiënisch is de ik het niet meer maar ik kan het me haast niet voorstellen.
De theezakjes die ik vaak heb zijn trouwens voor een hele pot. Vandaar dat ik het zonde vind om ze gelijk weg te gooien. Nee geen gierigheid maar ik zie niet in waarom ik er niet nog 2 kopjes van zou kunnen drinken. Als ik thee voor ons zet zegt me man automatisch al: voor mij een nieuw zakje he. Wat ik meestal niet doe.
Mijn vaatdoek gebruik ik vaker dan een theezakje. Ik houd er niet van om een theezakje meerdere keren te gebruiken, dus mijn antwoord is: 1x. Maar ik zet er dan wel een hele pot thee mee, geen losse kopjes.
Ik zet twee kopjes van een zakje. Achter elkaar, ik laat er geen uur tussen zitten ofzo, dan pak ik gewoon een nieuwe.
's ochtends 1 en 's avonds 1. Als ik 's avonds 2 of 3 keer thee drink is dit van hetzelfde zakje. P.s. ik neem altijd een kopje thee mee naar bed. Ik lees liggend en drink mijn thee ook liggend op. Hoe? Door een rietje te gebruiken, haha!
Van 1 zakje 2 kopjes, mits de thee direct na elkaar gedronken wordt. ANders een ander zakje. Of als ik zin heb in een ander smaakje pak ik direct een ander zakje.
Wisselend. Wij drinken nogal veel thee en vooral in de avond. Sinds kort heb ik dus ook dat ik het thee zakje voor meerdere kopjes gebruik, ook de "1 kop thee zakjes". Ik drink mijn thee namelijk vrij licht dus vind dat prima kunnen. Als er te lang tussen zit pak ik een nieuwe, nodigt niet echt uit zo'n opgedroogd bruinachtig zakje .
onhygiënisch is het niet, je hangt het zakje immers in kokend heet water. Dat dood evt bacteriën wel. Ik zet altijd een hele pot...drink die ook niet altijd leeg...maar dan heb ik geen geklooi met een theezakje en opnieuw de waterkoker aandoen...heb warme thee in mn thermoskan.
Als ik thee drink gebruik ik een theezakje 1 keer. Is gewoon een automatisme om het daarna weg te gooien.
meerdere keren wel binnen uurtje of 2 ofzo. Ik hang geen opgefrommeld bruin dotje aan een touwtje in mijn nieuwe bakkie warm water. hihi
Ik pak voor elk kopje thee een nieuw zakje. Ik vind er geen smaak meer aanzitten als ik een zakje twee keer gebruik.
Heb altijd earl grey, en ik doe er 1 'set' mee Vaak drink ik 2 of 3 kopjes per keer. Daar gebruik ik dan 1 zakje voor. Daarna gaat ie weg.