Hoi, Ik ben bijna klaar met mijn MBO opleiding juridisch medewerker.. En het lijkt me zooo leuk om een opleiding tot kraamverzorgende te doen..Alleen zie ik op alle site's dat het een MBO opleiding is en je biologie etc. moet hebben gehad in je vakkenpakket, dit is bij mij dus niet het geval.. Bestaan er ook deeltijd cursussen of iets dergelijks? Het lijkt mij zo leuk! Groetjes Misha
Ja hoor de basisopleiding, is ook erg leuk en heeft geen eissen. Bio hoeft opzicht niet in je pakket te zitten hoor, motivatie is vaak alleen al belangrijk.
natuurlijk is een kleine biologie les wel van toepassing. je moet weten wat er gebeurd tijdens weeen en een bevalling en dat in combi met het lichaam van de moeder. Het gaat puur en alleen om het menselijk lichaam. Verder heb ik niet veel biologie gehad tijdens de voltijd opleiding. Je zou eens moeten kijken of je niet via een kraambureau de opleiding kan doen in combinatie met werken.
mijn vriendin heeft een opleiding tot kraamverzorgende gedaan via Careyn en heeft nu haar diploma gehaald. Je krijgt alle opleidingen ed via dat bedrijf. Super handig.
denk dat je interesse en je eigen bevalling net zo goed meetellen dan een biologie les! ik wist nog niet de helft en had toch echt wel biologie op c of d niveau, van wat ik nu weet!
Nou Ik ben maar een vbo'tje op AB niveau en mocht wel de opleiding doen hoor Het scheelde dat ik de basis via NTI deed
OMdat jij al een MBO diploma hebt, kun je ook zonder biologie de opleiding volgen tot kraamverzorgende. Goeie keuze want er zijn er tekort! Succes ermee
Ik ben verzorgende ig, en dan kun je dus kraamzorg in 3 a 4 maanden doen schijnbaar, maar dan krijg je wel ff tijdelijk een leerlingensalaris.. dat schrikt me af eigenlijk, want de rekeningen blijven gewoon komen natuurlijk.
Een vriendin van mij heeft een MBO niv. 2 opleiding afgerond in een andere richting, en zou dit evt. ook graag willen. Is dat ook mogelijk? kraamverzorgende is in principe nv. 3 toch?
Ja hoor dat is geen probleem! Bij ons zijn ze net gestart met een verkorte opleiding. Als je geen zorgachtergrond hebt, moet je eerst diploma helpende halen. Als je een zorgachtergrond hebt, hoef je maar een paar maanden. Salaris hangt af van je leeftijd en bij mij wisselt het erg. ORT en reiskosten varieren ook en die zitten er altijd bij in. 'k Denk dat als ik fulltime zou werken dan zou ik zonder reiskostenvergoeding op 1400 euro zitten denk ik. (durf 't niet helemaal met zekerheid te zeggen) Werk nu vaak een kleine 100 uur per 4 week en met ORT en reiskostenvergoeding zit ik vaak rond de 1000 euro. Maar hou er wel rekening mee dat je vaak geen groot contract krijgt.